~~~ Het faptiende grote XT/XTZ/TT/TTR topic ~~~(ook WR-en)

Het is weer maart dus de XT mocht de weg weer op! Wat een smeerbende. :D

IMG_3501.jpg


IMG_3507.jpg


IMG_3509.jpg
 
:^

eerst al die rot trekkers en nu ook nog motorrijders die zooi op de weg achterlaten.
en bedankt he.
straks gaan ze de rand van de dijk ook nog afsluiten...
 
@ KTM Nick, ziet er nog mooi uit die fiets van je, blubber of geen blubber ;-)

Hee ik zag bij het demonteren van de remklauwen dat de cilinders niet gelijk in de klauw zitten. Horen deze niet beide met de gesloten zijde tegen het remblokje aan te duwen? :')

Inmiddels ook de nieuwe schijven binnen van het merk Ferodo. Het pakketje bevat een brief dat adviseert om remblokken van het zelfde merk aan te schaffen voor optimale prestaties en goed behoud van de schijven. Is dit echt nodig? Heb al een setje organische EBC Remblokken liggen. :P
11vmmwh.jpg
 
Laatst bewerkt:
volgens mij zit er een busje in de zuiger van de linkerremklauw op de foto.

of dat busje bij de rechter op de foto ontbreekt durf ik niet te zeggen, misschien hoort dat standaard alleen bij de voor of achterklauw.

zoals rechts hoort het, links is hetzelfde alleen kijk je dus tegen een busje aan.
 
die linkse zit dus ook goed, alleen ligt daar een dopje bovenop.
dat ding met die bruine kleur is exscstra .
0451bdbc95462d450a7f56f55ebcc72e.jpg
 
Ahaa.. bedankt!
Ik zal ze dit weekend eens wat beter bestuderen. Maar het leek er meer op dat het in feite een omgekeerde cilinder is. (Wat ik me herinner van de achterrem revisie van mn vorige motor) dat er geen dopje in zat maar het gewoon een solide stalen busje was. Ik zat juist te twijfelen over de voorrem, maar alle fotos op internet laten zien dat het wel zo hoort te zijn. Haha.. nouja hoe dan ook. Bijzonder ! :')
 
Heeft iemand een idee waar je voor een schappelijk prijs een revisie kit voor het verbindingsstuk tussen de achterbrug en schokbreker kan kopen voor de xt600e?

Er staan wel revisie kits online voor de achterbrug maar niet voor dat gedeelte dus... als je dat OEM besteld bij yamaha betaal je €40 voor slechts 1 naaldlager!
 
Laatst bewerkt:
kedo ?

staan er geen maten bij het lager ?

als je geen haast hebt eerst verwijderen en dan dat lager halen/bestellen ?
 
hm kedo nog niet gekeken, eerst maar eens proberen. Heb er idd geen haast bij, maar ook de bussen zijn aangeslagen en moeten worden vervangen.
 
na 2 jaar weer een xt bij huis.
moet nog wel wat aan gebeuren .
[afbeelding]
Ik ben met de carburateur bezig , maar kom er met het clymer-handboek niet uit .
Wie weet welke sproeiers erin moeten .
Stationeersproeier die er nu in zit hoort volgens clymer op een tt600 .

Bvd hippie
 
Weet er hier iemand waar ik een werkplaatshandboek van de 34L kan vinden of welke ik kan gebruiken hiervoor (1 voor meerdere modellen). Heb zitten zoeken en kon zo snel niets vinden.
 
28-1152 | All Balls Racing is voor een XT600E uit '99. Even het juiste model/bouwjaar ingeven bij de zoekfunctie en dan krijg je het passende setje. All Balls heeft meerdere dealers in NL en hun spullen zijn online ook wel te vinden.

Heeft iemand een idee waar je voor een schappelijk prijs een revisie kit voor het verbindingsstuk tussen de achterbrug en schokbreker kan kopen voor de xt600e?

Er staan wel revisie kits online voor de achterbrug maar niet voor dat gedeelte dus... als je dat OEM besteld bij yamaha betaal je €40 voor slechts 1 naaldlager!


die had ik ook gezien maar vandaar ook de vraag naar een link welk onderdeel bedoelt word, het is mij niet duidelijk iig.

alle ballen hebben ook schokdempernaaldlagerrevisiesets dubbele woord waarde.
als er een dog bone zit heb je aan weerszijden een lager , 1 is dan je achterbrug en de ander je schokdemper. (lijkt me) .

ik kan idd even niet op de nederlandse term komen, kiek 4 yourseluv : Het grote Vering topic
 
Laatst bewerkt:
http://www.allballsracing.com/28-1152.html is voor een XT600E uit '99. Even het juiste model/bouwjaar ingeven bij de zoekfunctie en dan krijg je het passende setje. All Balls heeft meerdere dealers in NL en hun spullen zijn online ook wel te vinden.
Handige site , dank voor het delen .
 
Terug
Bovenaan Onderaan