~~~ Het faptiende grote XT/XTZ/TT/TTR topic ~~~(ook WR-en)

Alfred dat setje heb ik inderdaad ook gevonden maar dat is dus alleen voor de achterbrug maar niet voor dat losse stuk wat er tussen hangt. In het Engels wordt het onderdeel de 'linkage' genoemd. Dat is het gedeelte waar je schokbreker aan vast zit.

http://thumbs.ebaystatic.com/images/m/m__cE-9otEl8-3t0dZlXVhA/s-l225.jpg

Stomme is dat bij meestal alle motoren waarvoor zo'n achterbrug revisie kit te krijgen is, het linkage gedeelte er gewoon bij zit...
 
Laatst bewerkt:
het zou zo maar eens kunnen dat dit de afmetingen zijn van 1 vd naaldlagers in het linksysteem :

BEARING NUMBER YT2025 (20MM X 27MM X 25MM)

maar zou het dus demonteren en ermee langs de lagerboer gaan.
 
Ik heb gisteren mijn XT, nu die er weer netjes uitziet, goed op de foto gezet voor een verhaal in de komende uitgave van Motor Revue. Was eindelijk weer eens lekker weer, goede serie geschoten dus hij komt er tof in te staan.

Heb gelijk de folder die ik ervan heb gescand voor inzetjes bij dat verhaal. En voor de liefhebber heb ik hem maar gelijk even online gezet zodat meer mensen deze prachtige folder kunnen bewonderen. Ze kunnen er bij Yamaha niet over uit hoe geweldig de XT550 wel niet is als je het zo leest!

Een van de plaatjes van mijn XT550:
DSC_0443.jpg


De gescande folder:
image.jpg


image.jpg


image.jpg


image.jpg


image.jpg


image.jpg
 
Hoi,
I.v.m. genaaid door de verkoper zoek ik nog een linker carterdeksel en een linker carterhelft voor een 59x blok uit 1987. Drie maanden en 150km na aankoop begint het blok te lekken als een zeef. Wat blijkt? Scheur in het blok en een beschadigd deksel door een losgeslagen ketting.
Weet iemand nog een bedrijf/verkoper die mij hieraan zou kunnen helpen?
 
Hoi,
I.v.m. genaaid door de verkoper zoek ik nog een linker carterdeksel en een linker carterhelft voor een 59x blok uit 1987. Drie maanden en 150km na aankoop begint het blok te lekken als een zeef. Wat blijkt? Scheur in het blok en een beschadigd deksel door een losgeslagen ketting.
Weet iemand nog een bedrijf/verkoper die mij hieraan zou kunnen helpen?
In Vaassen zit een bedrijfje .
Op MP Staat een compleet blok en ik kijk veel bij de oosterburen , ebay-kleinanzeigen .

Succes verder .
 
Hoi,
I.v.m. genaaid door de verkoper zoek ik nog een linker carterdeksel en een linker carterhelft voor een 59x blok uit 1987. Drie maanden en 150km na aankoop begint het blok te lekken als een zeef. Wat blijkt? Scheur in het blok en een beschadigd deksel door een losgeslagen ketting.
Weet iemand nog een bedrijf/verkoper die mij hieraan zou kunnen helpen?

Heb nog legio onderdelen in 3-4voud liggen van de 59X,
ook wat je zoekt.
Laat maar weten als je interesse in iets hebt
 
xt heeft na blok-revisie vandaag de eerste klappen gegeven :t .
Heb alleen nog wat problemen met de ontsteking die soms uitvalt ?
 
Wie o wie weet waarvoor de grote schuimring bij een XT600 uit rondstreeks 1996 voor dient? De schuimring is geplaatst in het voorwiel tussen de remschijf en de spaken. Is dit een soort demping of iets?

Ik heb overal gezocht maar op de exploded views wordt het enkel als ring 2 aangegeven. Was gewoon erg benieuwd naar de functie ervan gezien ik zoiets nog niet eerder heb gezien

Nummertje 14

Yamaha XT600E 1996 4PT3 HOLLAND 264PT-300E1 FRONT WHEEL - buy original FRONT WHEEL spares online
 
even kijken of hier misschien interesse is of wat ik er voor kan vragen...

ik doe mijn xt600e weg uit '99. met iets van 28.000 op de teller

zit een laser pro duro demper en rvs bochtenset onder...originele uitlaat en bocht heb ik ook nog liggen

heeft de nodige winters gereden, en is redelijk onderhouden op wat roest na..... heeft wel gewoon om de 5-6k een beurt gehad natuurlijk

onlangs is nog voor en achter remklauw vervangen door goeie tweedehands klauwen en voor/achterband ook allebei vrij nieuw...heeft pas ook nog een beurt gehad, en er zit een vrij nieuwe ketting/tandwielset op

ik zal morgen even wat recente fotos maken, want heb alleen oude foto's op mn pc staan zie ik

mag dan voor een mooie prijs weg....pb voor interesse
 
Laatst bewerkt:
Vrijwel iedereen heeft de goedkope versie zonder e-keur eronder. Die maakt een takke herrie en kost power.
 
ook hier maar even spammen:

Mooie set bijna niet gebruikte YZ450F wielen,
passen ook op oudere WR450- modellen!

maar dus helaas niet op de nieuwe WR450F! :(
vandaar verkoop!
Banden hebben "ongeveer" 200 meter gereden en zijn dus als nieuw!
alleen ophalen,
wielen zijn in prima staat, zonder slag, helemaal strak dus!

18 / 21 inch

58e3a2527271c.jpg

58e3a251a0459.jpg


vrpr. €500.-
en compleet met schijven en tandwiel.
wel ophalen in 020!
 
Hey Patrick, is het niet gewoon een kwestie van andere afstandsbussen? Dacht dat die naven allemaal hetzelfde zijn (behalve de 99-01)
 
Hey Patrick, is het niet gewoon een kwestie van andere afstandsbussen? Dacht dat die naven allemaal hetzelfde zijn (behalve de 99-01)

Helaas...
As is dunner vd nieuwe
Ik heb t bij de Yamaha guru nagevraagd..
En het is dus niet op te lossen met andere lagers of ook bussen..

😣
 
Terug
Bovenaan Onderaan