~~~ Het faptiende grote XT/XTZ/TT/TTR topic ~~~(ook WR-en)

Ik zou die dingen gewoon vervangen als ze zover heen zijn. Zo duur zijn ze nou ook weer niet en het is gewoon wachten totdat je de motor een keer naar huis kunt duwen.
Op ebay.de kun je ze nog wel eens voordelig krijgen.
 
Ik heb al een oproep bij onderdelen gezocht geplaatst, maar dacht probeer het hier ook.

Ik heb en xt600e van 1998 die ik vanmiddag een beetje onhandig heb neergelegd.

Nu ben ik op zoek naar een paar onderdelen. Om weer normaal te kunnen rijden heb ik een ander achterwiel of velg nodig en een schakelpookje.

En om hem weer helemaal af te maken een net spatbord, tankkappen en steun van de tellers. Kappen trouwens in het zwart.

Ia hier nog iemand die hier iets van heeft liggen wat hij kwijt wilt. Natuurlijk tegen betaling.

Voor de nieuwsgierigen onder ons. Heb in een berm denk ik een kei ofzo geraakt en toen was spontaan de velg gedeukt en band leeg.. Om vervolgens erbij te gaan liggen.

Gr Roy
 
Je kan toch iedere andere 36-spaaks velg gebruiken?
Wel omspaken..

Staat nog een doos onderdelen in de verkoop rubriek voor een fles bier..
 
Doos met onderdelen heb ik zien staan. Waren alleen blokdelen dacht ik of ik heb een andere ad gezien.

Ik was idd naar een compleet wiel aan het zoeken maar zal eens alleen de velg proberen. Omspaken kan ik in de buurt wel iemand voor vinden.

Vooral de plastic delen lijken nogal zeldzaam van de xt.... Of ik zoek niet op de goede plaatsen.
 
Goedemorgen,

sinds een paar dagen ben ik een trotse eigenaar van een xt600e met SM velgen uit 2000 . Het ding ziet er wat ruw uit maar dat komt met wat liefde wel goed. Enige jammere is dat hij bij hogere constante snelheid begint te stotteren/inhouden. Na wat onderzoek op het web blijkt dat wel meer xtjes daar last van hebben en het verschillende oorzaken kan hebben. (luchtfilter/vuil in de carbarateur of gescheurde inlaat rubbers).Om te beginnen zal ik het luchtfilter vervangen. ik wil daarna de carbarateur schoon maken. Om zeker te weten dat ik dit goed doe ben ik op zoek naar een reparatie handleiding maar kan deze nergens online vinden. Ik heb wel de gebruikershandleiding maar die is niet echt specefiek. Kan iemand mij daar welicht aan helpen?

Bedankt alvast!
full
 
Goedemorgen,

sinds een paar dagen ben ik een trotse eigenaar van een xt600e met SM velgen uit 2000 . Het ding ziet er wat ruw uit maar dat komt met wat liefde wel goed. Enige jammere is dat hij bij hogere constante snelheid begint te stotteren/inhouden. Na wat onderzoek op het web blijkt dat wel meer xtjes daar last van hebben en het verschillende oorzaken kan hebben. (luchtfilter/vuil in de carbarateur of gescheurde inlaat rubbers).Om te beginnen zal ik het luchtfilter vervangen. ik wil daarna de carbarateur schoon maken. Om zeker te weten dat ik dit goed doe ben ik op zoek naar een reparatie handleiding maar kan deze nergens online vinden. Ik heb wel de gebruikershandleiding maar die is niet echt specefiek. Kan iemand mij daar welicht aan helpen?

Bedankt alvast![afbeelding]

Hoi en welkom.
In het elfste deel staan alle manuels.
Deze moet je hebben denk ik.
http://www.mediafire.com/file/pjocbyl2cgpty76/XT600+WM.rar
 
Heeft iemand enig idee welke koppelingskabels allemaal passen op die van een ttr600 uit 2000? Mijn koppelingskabel is namelijk gebroken, maar kan nergens een koppelingskabel vinden voor mijn ttr.
 
Er zitten wel een paar deukjes in de tank, maakt hem ook gelijk mooi ruig.




NU nog een paar klappen op de vraagprijs zodat de komma 2 plaatsen naar links opschuift.

Smaken verschillen
 
Goedenavond,

Ik mis mijn XT600 3aj meer dan gedacht, en kijk zo nu en dan rond voor iets vergelijkbaars om mee van de weg af te kunnen, dat kan heel mooi hier in Zweden.

Nu was mijn oog gevallen op een TTR350 uit 87. Zou maar 15k gelopen hebben, voor omgerekend 1000€. Ik heb m uiteindelijk laten staan vanwege m.i. teveel blauw / zwarte rook. Wat denken jullie?

 
Was een paar kilometer onderweg. Zelfde verhaal tijdens het rijden zag ik in de spiegel. Mijn 3AJ had dit nooit..

Cilinder voelde iig goed heet, al is dat natuurlijk geen objectieve observatie :p
 
Laatst bewerkt:
Goedenavond,

Ik mis mijn XT600 3aj meer dan gedacht, en kijk zo nu en dan rond voor iets vergelijkbaars om mee van de weg af te kunnen, dat kan heel mooi hier in Zweden.

Nu was mijn oog gevallen op een TTR350 uit 87. Zou maar 15k gelopen hebben, voor omgerekend 1000€. Ik heb m uiteindelijk laten staan vanwege m.i. teveel blauw / zwarte rook. Wat denken jullie?

Het is geen TTR350 maar een TT350. Rookt idd wel erg, maar kan ook slechte olie zijn. Ik ken XT's die koud ook zo roken maar verder goede motoren zijn.
 
Dank voor de snelle reacties!

Olie plus filters zijn vorig jaar vervangen. Geen idee waar mee, kan van de Lidl zijn geweest..

Voordat ik filmde gaf ik een goede dot gas, en toen was de rook nog zwarter.
 
Laatst bewerkt:
Is het geen 2 takt ? :+



Zit een zwarte walm bij van de brandstof, zou de zuigerd of veren kunnen zijn. Te rijk afgesteld?? Compressie voelt goed?
Wel een leuke fiets en met een beetje handigheid een schitterende offroad voor gooi en smijtwerk.
 
Een paar weken geleden heb ik een XT600 gekocht, kicken en starten en loopt in principe prima, alleen heeft de circuit breaker het opgegeven. Aantal zaken rondgebeld, motoport had er nog ergens een liggen dus die maar besteld, hopen dat alle lampen het nu weer doen.

Ten eerste dacht ik dat het een originele motor was, maar na wat nakijken ben ik erachter gekomen dat het een 43F frame is met 34L onderdelen, en na het openen van de koplamp ben ik er ook achter gekomen dat degene die het geheel omgebouwd heeft volgensmij niet al te veel verstand heeft van elektra, omdat de hele kabelboom verknipt, gesoldeerd en aan elkaar geduct taped is, wat wel verklaard waarom de on/run knop niet werkt, de claxon niet en het neutraallampje, omdat deze gewoon niet aangesloten zijn en de kabels hiervan losgeknipt zijn. Nou is mijn vraag; heeft er iemand hier een originele kabelboom te koop of is het wel te doen om deze zelf in elkaar te knutselen? Ik heb een WPHB dus alle schema's en diagrammen heb ik, alleen het verstand van elektra niet echt.

Daarnaast stottert hij een beetje boven de 4000 toeren wanneer ik constant gas geef. Optrekken is geen probleem, doet hij goed tot redline, maar wanneer ik op een constante snelheid/toerental rijd gaat hij bijv. van 4400-4600. Zou dit de 2e carb kunnen zijn? Ik heb 'm nog niet opengemaakt of schoongemaakt, maar zat ook te denken aan de bougie, geen idee wanneer deze voor het laatst vervangen is, dus ik denk dat ik hier maar mee begin. Verder nog een aantal problemen maar die worden later wel opgelost, eerst zorgen dat hij helemaal 100% loopt.
 
Als je niet zo veel van elektra weet, is zelfs een kabelboom vervangen niet eenvoudig. Beter kan je de bestaande kabelboom laten repareren.

43F = 34L, grootste verschil is de grote tank, dus maak je daar geen zorgen over.
 
Terug
Bovenaan Onderaan