~~~ Het faptiende grote XT/XTZ/TT/TTR topic ~~~(ook WR-en)

Jammer van die natuur. Zonder natuur komt zo'n motor veel beterder op de foto.
:^

Hier idemdito, de natuur verpest de foto van mijn ttr.
Jammer genoeg ligt er te weinig sneeuw want met een witte achtergrond zie je de ttr nog veel beterder.

4pcq5cgwjduau.jpg
 
Toch maar een setje Heidenau s besteld voor de xt 350,110 euro _O-
Wat er nu op zit daar kan ik niets mee :N
 
Al denk ik wel dat het blok hout dat aan je standaard zit, overal achter blijft haken.
 
Al denk ik wel dat het blok hout dat aan je standaard zit, overal achter blijft haken.


Dat blok hout donder ik elke x in de kachel,bandjes die erop zitten zijn echt nix ,t stukje naar t bos verongeluk ik bijna
 
,bandjes die erop zitten zijn echt nix ,t stukje naar t bos verongeluk ik bijna
Pas op met heidenau IN het bos , je krijgt last met overstekende bomen .

Achterband lijkt een MT21, prima gravelband maar schuift een beetje op de weg, met name op nat wegdek.
 
Laatst bewerkt:
Verder met cabuateur vragen:
Ik heb 2 xt600 staan.
Beide lopen niet helemaal naar mijn zin.

Ik heb beide carbs uit elkaar YDIS

Waarvan de xt600 1984
een hoofd sproeier heeft 130
stationair sproeier 40
mengbuis VOO met in total 12meng gaatjes.


en een
XT600 tenere 1985
met hoofd sproeier 135
stationar sproeier 48
en mengbuis VOO maar dan met 14mengaatjes

Naalden stonden bij beide allebij totaal anders ,hoe moeten ze staan?



Wat is juist?en waar zou ik dit op kunnen zoeken.


Meten is weten moeten jullie zeggen,helaas is mijn breedband lambda stuk,en heb ik geen idee .Te rijk ,dat is mijn gedachte

Heeft Yamaha dit misschien bewust anders gedaan?

Het "even"ombouwen naar andere sproeier ,naald stand , vlotter hoogte begind mij wat de keel uit te hangen

Please help (een Honda man ;-) )
 
Laatst bewerkt:
iets gevonden ,nu mijn duits ophalen.....
Wartungsdaten XT600-Modelle

De vlotter hoogte heb ik op 27mm gezet ,en dat is gemeten vanaf carburateur rand tot boven op vlotter.En dan zo dat de naald net het vlotterlipje net raakt .
Toen ik de carbs met een los tankje teste liep deze niet over,helaas op de moto wel,die staat schuin op zijn zijstandaard ..
Vergaser_13.gif

Jammer

Ik blijf een motor hebben die stottert van af 5500rpm,en komt niet hoger dan ong 6800rpm (vol gas).
Ik kan mij niet voorstellen dat dit vlotter kan zijn....?
Heeft de xt een toerenbegrenzer?en wanneer komt die?Want ik heb getwijfeld of de toerenteller wel goed werkt..


In die lijst lees ik helaas niets over mijn verschillende mengbuizen?
127540_419427.jpg

Onduidelijkeheden.......

Ik ben al de goede kant op,want ik begon met een fiets die bij 3000rpm al niet wilde,maar wil graag heel het toeren bereik gebruiken :]
 
Laatst bewerkt:
Zou super zijn!
Wat ik nog niet vermeld heb,is dat de tenere een DEVIL volledig uitlaat systeem heeft ,meestal kun je hierdoor iets grotere sproeiers gebruiken,toch?

Al heb ik nog steeds het gevoel dat hij op hoog toeren zo rijk word ,dat de vonk gewoon uitgedoofd word.Want het stottert met hele korte stoten,alsof de toeren begrenzer in komt.
Heb ik daar gelijk in?
 
De XT maar even lekker warm gezet, een deze dagen een keer een avondje zoeken naar waarom dat ding nou geen stroom geeft (loopt perfect maar geen verlichting/etc.

IMG_7134.jpg


IMG_7135.jpg
 
De 550, mooi van lelijkheid.

Daar heb je zeker gelijk in, eerste keer dat ik hem zag vond ik hem lelijk (ondanks mijn liefde voor Endurofietsen). Maar hoe vaker ik hem zie en meeneem, hoe mooier ik hem vind.

DSC_0443.jpg


DSC_0466.jpg


DSC_0470.jpg


DSC_0493.jpg


Met zijn rare achterveerconstructie, zit bij mij een aangepaste WP onder, ding weegt 100 kilo :)

Dry_Sump.jpg


Hier een foto van een paar jaar terug tijdens zijn opfrisbeurt, om de zoveel jaar neem ik hem compleet onder handen gezien ik hem aardig lomp gebruik en daardoor dus qua lak en roest redelijk vaak een updatebeurt nodig heeft ;)

image.jpg


image.jpg
 
Laatst bewerkt:
Zou super zijn!
Wat ik nog niet vermeld heb,is dat de tenere een DEVIL volledig uitlaat systeem heeft ,meestal kun je hierdoor iets grotere sproeiers gebruiken,toch?

Al heb ik nog steeds het gevoel dat hij op hoog toeren zo rijk word ,dat de vonk gewoon uitgedoofd word.Want het stottert met hele korte stoten,alsof de toeren begrenzer in komt.
Heb ik daar gelijk in?
Een dag later maar ik heb het gevonden .
Kun je via pb een email-adres sturen .
 
Terug
Bovenaan Onderaan