Raar probleem contactslot ktm 950 sm

baka

MF veteraan
29 mrt 2002
8.280
2
Hoorn (Noord Holland)
Hoi, mijn broertje heeft net een ktm 950 SM gekocht, en alles werkte prima. Hij kreeg er een sleutel bij die zijn werk prima deed. Maar nu geeft het slot geen sjoege meer, hij staat in stuurslot en de sleutel gaat er soepel in maar je krijgt hem met geen mogelijkheid gedraaid. Duwen, drukken, kantelen, met het stuur beetje kloten, niets werkt. Timeline:

Motor gekocht,alles werkt goed. Keer of vier gestart en gereden.
Reservesleuten laten maken
Test originele sleutel, alles werkt
Test reserve sleutel, werkt niet
Test originele sleutel, werkt niet meer

Enig idee? Kan er een soort van slot op zitten dat de boel blokkeerd als ie een niet-orignele sleutel detecteerde. Dat bestaat toch niet?

Zit geen alarm op, start onderbreker weet ik niet.
 
Geen enkele ervaring met KTM contactsloten maar kan het niet zo zijn dat je een speciale stand op dat contactslot hebt? Ik bedoel dan bijvoorbeeld voor parkeerlicht of als stuurslot. Het slot staat dan eigenlijk nog een stand verder naar links dan de gewone "off" stand. Om hieruit te raken moet je dan de sleutel extra diep in het contactslot steken en dan pas kun je de sleutel weer naar rechts draaien.

Anders zou ik inderdaad vermoeden dat er een palletje in het slot blokkeert. Flink inspuiten met iets als WD40 of een ander smeermiddel, de sleutel er meermaals in- en uittrekken en dan proberen te draaien.
Je kunt ook nog met de achterkant van een schroevendraaier of met een kunststof hamertje op het contactslot tikken in de hoop dat het geblokkeerde weer losschiet.
Als dat allemaal niet werkt kun je eens informeren naar een ander slot, ondertussen kun je het huidige proberen te demonteren om te zien of je het zo kunt maken.
 
Laatst bewerkt:
Het doet er niet meer toe. Een vriend van ons heeft iets te routinematig het slot eruit gesloopt. Met een schroevendraaier kan ie nu rijden, nieuw slot halen bij de dealer. Zit geen startonderbreker in dus kan de wereld niet kosten.
 
Terug
Bovenaan Onderaan