welke uitlaat Speed triple

GSmate

Die hard MF'er
18 dec 2005
289
16
Hallo,

ik weet niet of ik hier met mijn vraag terecht kan of dat ik in het Speed triple draadje moet posten.

Ik ben mij een beetje aan het oriënteren op een nieuwe motor en zit te denken aan een 2016 Speed triple.

Nu ben ik alvast een beetje aan het kijken naar wat accessoires, welke ik nodig denk te hebben.
Ik ben op zoek naar een klein ruitje, bagage mogelijkheden en een 3-1 uitlaat. Met name dat laatste, 3-1 uitlaat valt niet mee.

Zo leest ik oa over de sc-project dat hij ondanks de E-keur behoorlijk wat geluid produceert en dat het vermogen af neemt... ondanks dat de fabrikant anders beweert.

En de Arrow is weer niet met E-keur te krijgen. Dit is voor mij wel een voorwaarde omdat ik regelmatig in het buitenland rij, op plaatsen waar ze veel controleren en ook nog eens streng zijn.

De beloftes in de folder komen dus vaak niet uit vandaar mijn vraag..

Ik ben dus op zoek naar een E gekeurde 3-1 uitlaat .

Wie heeft hier ervaringen mee of kan iets adviseren??
 
Speed triple hoort een Arrow op vind ik, je kan ook kiezen voor de Triumph TOR dempers.

Eigenlijk wel maar de lage 3-1 is niet voorzien van E-keur, dat geldt waarschijnlijk ook voor de Tor demper ( als TOR staat voor Triumph Original Racecan..).

Ik ben echt aangewezen op een E-keur..... ;(
 
Als je een nieuwe motor gaat kopen dan hoef die uitlaat er toch niet gelijk op?
zou eerst kijken of de originele niet bevalt.
als je het geluid voor jezelf wil houden kan je ook beginnen met een sportluchtfilter.
met bagagemogelijkheden zie ik niet gelijk een blerpijp voor me ;) zeker niet die eventuele tassen in de weg zit.

vervangingsuitlaten komen meestal ook na de introductie van een model, dus misschien is het nu nog wat aan de vroege kant en zijn eventuele berichten ook giswerk.
 
Eigenlijk wel maar de lage 3-1 is niet voorzien van E-keur, dat geldt waarschijnlijk ook voor de Tor demper ( als TOR staat voor Triumph Original Racecan..).

Ik ben echt aangewezen op een E-keur..... ;(

Als je van plan bent om in het buitenland te rijden, zou ik het gewoon houden bij de originele uitlaat.

Van die Sc uitlaten gaan ze beroerd lopen zonder goede (maatwerk)afstelling.
Terwijl je voor de Arrow zo kant en klare tunes hebt.
 
Als je een nieuwe motor gaat kopen dan hoef die uitlaat er toch niet gelijk op?
zou eerst kijken of de originele niet bevalt.
als je het geluid voor jezelf wil houden kan je ook beginnen met een sportluchtfilter.
met bagagemogelijkheden zie ik niet gelijk een blerpijp voor me ;) zeker niet die eventuele tassen in de weg zit.

vervangingsuitlaten komen meestal ook na de introductie van een model, dus misschien is het nu nog wat aan de vroege kant en zijn eventuele berichten ook giswerk.

Klopt inderdaad en ik verwacht dat er nog wel wat gaat komen na de introductie, maar als iemand nu al goede ervaringen heeft met een vervangings uitlaat dan verwacht ik dat dit merk straks ook wel met iets goeds komt.

de reden dat ik kijk voor een vervangings uitlaat is dat de originele veel te zwaar is en ook zorgt dat het zwaartepunt onnodig hoog ligt.
Vandaar de lage 3-1
 
Als je van plan bent om in het buitenland te rijden, zou ik het gewoon houden bij de originele uitlaat.

Van die Sc uitlaten gaan ze beroerd lopen zonder goede (maatwerk)afstelling.
Terwijl je voor de Arrow zo kant en klare tunes hebt.

Inderdaad jammer van de SC, zien er wel mooi uit. En jammer dat de 3-1 ARROW geen E-keur heeft..
 
Ik rij met een SC project.
Hij pakt onderin zelfs soepeler op. Kortom prima pijpje met mooie looks.
Maar dat is een kwestie van mijn smaak O-)

De berichtgeving over sc is zeer verdeelt. Heb jij ook de mapping aangepast en ik heb ook gelezen dat hij fors meer brandstof lust. Los van dat alles is het een erg mooie pijp!
En voorzien van E-keur..
 
Laatst bewerkt:
Vriend van me had arrow... Met e-keur.. Op een 2008. Speed triple is een populaire fiets daar zal vast een e keur systeem voor te krijgen zijn.
 
Laatst bewerkt:
Hallo,

ik weet niet of ik hier met mijn vraag terecht kan of dat ik in het Speed triple draadje moet posten.

Ik ben mij een beetje aan het oriënteren op een nieuwe motor en zit te denken aan een 2016 Speed triple.

Nu ben ik alvast een beetje aan het kijken naar wat accessoires, welke ik nodig denk te hebben.
Ik ben op zoek naar een klein ruitje, bagage mogelijkheden en een 3-1 uitlaat. Met name dat laatste, 3-1 uitlaat valt niet mee.

Zo leest ik oa over de sc-project dat hij ondanks de E-keur behoorlijk wat geluid produceert en dat het vermogen af neemt... ondanks dat de fabrikant anders beweert.

En de Arrow is weer niet met E-keur te krijgen. Dit is voor mij wel een voorwaarde omdat ik regelmatig in het buitenland rij, op plaatsen waar ze veel controleren en ook nog eens streng zijn.

De beloftes in de folder komen dus vaak niet uit vandaar mijn vraag..

Ik ben dus op zoek naar een E gekeurde 3-1 uitlaat .

Wie heeft hier ervaringen mee of kan iets adviseren??


Iets customs laten maken ...

Bijvoorbeeld een akrapovic van een bmw s1000r bij Pagic op maakt laten maken ... heel mooi :Y
 
Laatst bewerkt:
Laatst bewerkt:
Laatst bewerkt:
Dat is ook een beetje het probleem.... De meeste merken maken beloftes die ze niet waar kunnen maken.
OK
Wat is de reden dat je een andere uitlaat wilt hebben?
-Looks?
-Geluid?
-Gewicht?
-Prestaties?

De meeste mensen gaan voor looks en geluid.
Prestaties is ook niet zo heel interessant. 1-2 pk extra merk jij niet, dus 1-2 pk minder ook niet.

Vraag je dus eerst af waarom je die andere uitlaat wilt hebben. Als het echt alleen om de prestaties gaat, bezoek je die websites en ga je grafieken opzoeken. En, let wel, die zijn gemaakt onder optimale omstandigheden met een motor die piekfijn afgesteld was.
 
OK
Wat is de reden dat je een andere uitlaat wilt hebben?
-Looks?
-Geluid?
-Gewicht?
-Prestaties?

De meeste mensen gaan voor looks en geluid.
Prestaties is ook niet zo heel interessant. 1-2 pk extra merk jij niet, dus 1-2 pk minder ook niet.

Vraag je dus eerst af waarom je die andere uitlaat wilt hebben. Als het echt alleen om de prestaties gaat, bezoek je die websites en ga je grafieken opzoeken. En, let wel, die zijn gemaakt onder optimale omstandigheden met een motor die piekfijn afgesteld was.

Het gaat mij hoofdzakelijk om het verlagen van het zwaartepunt. En inderdaad een paar pk meer of minder zal ik niet merken maar een verandering in het afgeven van het vermogen wel!

Vandaar dat een opsomming van merken niet mijn vraag beantwoordt. Ik wil graag ervaringen horen om te horen wat nu de echte veranderingen zijn qua rijeigenschappen en oa verbruik en of de mapping aangepast dient te worden.

Tevens moet hij van een E-keur voorzien zijn ivm buitenland. ( en moet de uitlaatmond niet te veel naar boven wijzen ivm zadeltassen..)
 
Laatst bewerkt:
Het gaat mij hoofdzakelijk om het verlagen van het zwaartepunt. En inderdaad een paar pk meer of minder zal ik niet merken maar een verandering in het afgeven van het vermogen wel!

Vandaar dat een opsomming van merken niet mijn vraag beantwoordt. Ik wil graag ervaringen horen om te horen wat nu de echte veranderingen zijn qua rijeigenschappen en oa verbruik en of de mapping aangepast dient te worden.

Tevens moet hij van een E-keur voorzien zijn ivm buitenland. ( en moet de uitlaatmond niet te veel naar boven wijzen ivm zadeltassen..)
Pas dan maar op met die zadeltassen. :X
 
Terug
Bovenaan Onderaan