Yamaha R6 2006 - 2008 model op 35kw ?

engin12344

Rookie
17 okt 2015
1
0
Venlo
Hallo iedreen! :)


ik ben 20 jaar en ben begonne op een Yamaha TZR rijden en Supermoto daarna op een R125.
wil binnenkort beginnen met A2 rijbewijs.
nu is mijn vraag ik wil graag een Yamaha R6 2006/2008 model.
kan ik uit duitsland een r6 kopen op 35kw en op papier 35kw?
en dan importen naar nl en zet rdw dan ook op 35kw op de kentekenbewijs ? :P
wat zal dat mij kosten en wat moet ik daar voor allemaal doen?
wil graag meer informatie. ik heb zeer intresse om een r6 te gaan kopen en er voor te gaan werken.


Mvg Engin
 
Zou het risico + de hele omweg niet nemen.

Gewoon een leuke A2 motor kopen die standaard op 35kw staat.. dan gebruik je gelijk het volle vermogen van die motor en dat is veel fijner rijden.
 
De hele omweg valt nog wel mee.
Importeren is goedkoper dan een IKS en in Duitsland heb je meer keuze en af en toe nog goedkoper ook.

Je verhaal klopt.
Als de motor in Duitsland begrensd is geregistreerd zal die tijdens het invoeren ook met dat vermogen op kenteken staan.

Het laten begrenzen van de motor met Tüv kost in Duitsland +-150 euro en invoeren ook ergens rond de 130 maar dat kun je beter even opzoeken in het import topic bij algemene motorpraat.

Officieel is de motor dan nog steeds niet goedgekeurd voor het A2 rijbewijs omdat het origineel vermogen te hoog is maar dat wist je zelf waarschijnlijk ook al wel.
 
Als je verzekerd bent is er niks aan de hand..
Zolang ze maar weten dat die motor eerst 70kw+ was, maar jij dus via Duitsland op 35kw hebt gezet.
 
Voor de TS:
Die manier kun je hem wel op 35kW krijgen, maar dan is de motor nog steeds meer dan 70kW vanuit de fabriek en mag je er dus officieel gezien niet op rijden.
Bij een ongeluk kan de verzekering alle kosten op jou gaan verhalen, ook al heb je het niet eens veroorzaakt.
 
Ja, leuk. Heb je niets meer aan.

Motor is meer dan 70kW fabrieksaf en daarom niet legaal te berijden met het A2 rijbewijs.

Politie zal inderdaad contact leggen met Yamaha om te checken wat deze fiets fabrieksaf had. :')

Meer dan 70kw. is niet meer op 25/35kw te krijgen bedoel je.
Alles wat 35kw. of minder is op je kentekenbewijs mag je rijden met een A2
 
Laatst bewerkt:
Politie zal inderdaad contact leggen met Yamaha om te checken wat deze fiets fabrieksaf had. :')

Meer dan 70kw. is niet meer op 25/35kw te krijgen bedoel je.
Alles wat 35kw. of minder is op je kentekenbewijs mag je rijden met een A2

Nee dat mag nog steeds niet. Je hebt ook nog een kg/kw verhouding. Die ga jij met je R1 niet halen. Daarnaast is die hele 25kw categorie niet meer van toepassing voor alle A2 rijbewijzen. Vroeger met de 25kw was er namelijk geen restrictie qua vermogen en gewichtsverhouding. Dus een Hayabusa op 25kw was mogelijk.
 
Plus het rijd kudt. Een geknepen fiets zoals een suzuki sv650 of een cbr500 gaat allemaal wel, een motort die het van zn touren moet hebben gaat zich gedragen als een echte tourfiets zonder vermogen. Je wilt toch niet bij het stoplicht staan en eruit gereden worden door een R3/Ninja300?
 
Politie zal inderdaad contact leggen met Yamaha om te checken wat deze fiets fabrieksaf had. :')

Meer dan 70kw. is niet meer op 25/35kw te krijgen bedoel je.
Alles wat 35kw. of minder is op je kentekenbewijs mag je rijden met een A2

Prima, maar dan niet gaan janken als je word aangereden en je mag alle schade gaan betalen omdat de verzekering er achter komt dat ie met meer dan 70kW is geleverd :W :W
 
Nee dat mag nog steeds niet. Je hebt ook nog een kg/kw verhouding. Die ga jij met je R1 niet halen. Daarnaast is die hele 25kw categorie niet meer van toepassing voor alle A2 rijbewijzen. Vroeger met de 25kw was er namelijk geen restrictie qua vermogen en gewichtsverhouding. Dus een Hayabusa op 25kw was mogelijk.

Huidige 2e hands 25kW-motoren mag je met A2 nog steeds rijden, mits origineel niet meer dan 70kW is.
Met 25kW was er wel een vermogen/gewichtsverhouding, dit was maximaal 0,16kW/kg én maximaal 25kW. Maar goed, die Hayabusa woog best wat, dus dat was geen probleem als je die zou importeren met 25kW op kenteken.

@RobertBrus; CBR500R is niet geknepen. :)
 
Prima, maar dan niet gaan janken als je word aangereden en je mag alle schade gaan betalen omdat de verzekering er achter komt dat ie met meer dan 70kW is geleverd :W :W


Is een kwestie van goed dingen zwart op wit hebben met je verzekering wat er gedekt is en hoe. Overigens heb ik weinig te janken hoor, aangezien ik al een jaartje of 10 uit de 25kw. periode ben.
 
Laatst bewerkt:
Huidige 2e hands 25kW-motoren mag je met A2 nog steeds rijden, mits origineel niet meer dan 70kW is.
Met 25kW was er wel een vermogen/gewichtsverhouding, dit was maximaal 0,16kW/kg én maximaal 25kW. Maar goed, die Hayabusa woog best wat, dus dat was geen probleem als je die zou importeren met 25kW op kenteken.

@RobertBrus; CBR500R is niet geknepen. :)

Je kan inderdaad nog een deel van de 25kw motoren rijden, maar niet meer de meeste 600cc (super) sports aangezien die vaak boven de 70kw zitten.
 
Is een kwestie van goed dingen zwart op wit hebben met je verzekering wat er gedekt is en hoe. Overigens heb ik weinig te janken hoor, aangezien ik al een jaartje of 10 uit de 25kw. periode ben.

Ja, die regels zijn dus voorbij, die 25kW regeling geld niet meer.

De A2 regels zijn gewoon vrij simpel: Niet meer dan 35kW, en als je er eentje gaat begrenzen mag deze niet afgeleid zijn van het dubbele vermogen. (70kW dus)
(En 0.2kW/kg)

Dus een R6 mag niet gereden worden met A2.
 
haha, dat betekent dat mijn Z1000 gewoon terugetuned mag worden naar 25 kW.
Ben benieuwd hoe ze dat voor erlkaar gaan krijgen. Paar boeugies eruit draaien?
Maar van de andere kant: er is natuurlijk geen 20-jarige die op een Kawa van bijna 2 keer zo oud gezien wilt worden . . . .
 
haha, dat betekent dat mijn Z1000 gewoon terugetuned mag worden naar 25 kW.
Ben benieuwd hoe ze dat voor erlkaar gaan krijgen. Paar boeugies eruit draaien?
Maar van de andere kant: er is natuurlijk geen 20-jarige die op een Kawa van bijna 2 keer zo oud gezien wilt worden . . . .

Als het een oude Z1000 is wel ja, het nieuwe model mag niet mee gereden worden op A2.
 
Ja, ik heb het wel over een ÈCHTE Z1000 :Y
Standaard met 86 PK, dus minder dan 70 kW.
Maar dan nog, dat ga je niet afvoeren . . .
 
Terug
Bovenaan Onderaan