langzaam terug lopende rem druk !!!!!

zwarte lola

Die hard MF'er
13 mei 2014
353
71
Heerlen
bij mijn Suzuki 750 gsx es 1986 merk ik dat als ik met de motor een paar dagen niet gereden hebt dat het aangrijp punt van de remhendel een stuk lager is ,als ik er mee gaat rijden en een paar keer goed rem hoef ik de rem hendel minder diep in te knijpen en is het weer goed,wat ik nu heb gedaan is als ik weet dat ik er een paar dagen geen tijd voor heb dan zet ik de remhendel onder druk vast met een touwtje en als ik weer ga rijden haal ik het touwtje los en dan is de druk direct goed, het is een lapmiddel maar nu heb ik er tijd voor om te zoeken wat het is--- wie weet wat er misschien aan de hand is,ik heb nog geen staal omvlochten remleidingen maar ik heb met een micrometer gemeten op de remleiding hoeveel dikker hij word als ik er volle remdruk op zet en dat is echt een heel klein beetje eigenlijk niet te meten,rem blokken heb ik al verwisseld,,misschien de remklauwen ????? :? :? :?
 
Nieuwe remvloeistof, en de boel even goed ontluchten :Y Daarbij... een motor uit 1986.... remleidingen zijn niet eeuwig houdbaar. Vervangen is een goede investering.
 
Laatst bewerkt:
Zou meteen de remcilinder voorzien van een revisie.
Gok dat na zoveel jaar de rubbers daarin hun beste tijd ook wel gehad hebben.

En als je de leidingen gaat vervangen zou ik de klauwen ook even nakijken hoe het daar met de rubbers/cups gesteld is..
 
oké heel wat ideeën van jullie zodra ik er goed tijd voor heb zal ik de rem leidingen vervangen,revisiesetje voor de remcilinder,en zal kijken of het vacuumgaatje open is,zal een leuk klusje worden voor de komende zaterdagen ,heb nog tijd voordat het weer mooi weer wordt in 2016 in ieder geval allemaal bedankt voor het meedenken
 
oké heel wat ideeën van jullie zodra ik er goed tijd voor heb zal ik de rem leidingen vervangen,revisiesetje voor de remcilinder,en zal kijken of het vacuumgaatje open is,zal een leuk klusje worden voor de komende zaterdagen ,heb nog tijd voordat het weer mooi weer wordt in 2016 in ieder geval allemaal bedankt voor het meedenken
Is binnen een uurtje gedaan hoor :)

Geef je tzt een update met hoe en wat?
 
En maar hard roepen dat motorrijders hun voertuig altijd goed in orde hebben zodat APK totaal overbodig is....


[me="Dutch"]heeft eens iemand op bezoek gehad waarbij je de hendel tegen het stuur kon knijpen en dan nog kon je de motor gewoon vooruit duwen :X[/me]
 
Laatst bewerkt:
Klopt, duur is niet altijd het beste, goed hoeft niet altijd duur te zijn. Maar er zijn er die gaan in de drang wat te besparen erg op het randje van goed zitten zullen we maar zeggen (en er vallen er ook wel eens overheen).

Een andere probleem is de nulkoop: het ouwe ding mag aan onderhoud helemaal NIETS meer kosten.
 
Terug
Bovenaan Onderaan