NAKS pakking van melkpak?

BKLYF

MF veteraan
26 feb 2014
3.050
972
Belgiek
Instagram
Nou, het moest eens gebeuren, mijn NAKS lekt aan de pakking, en laat een plasje olie achter.
Ik wil dit zo snel en zo goedkoop mogelijk herstellen, en een pakking van een paar 1-2 euro is wel nog te doen, MOCHT ik er één vinden, waarbij de verzendingskosten niet 9 euro voor zijn :(

Nu is mijn vraag of er ook personen zijn die uit een melkpak een nieuwe pakking hebben geknipt.
Ik had ooit eens voor mijn brommertje een pakking voor het kleppendeksel uit een cornflakesdoos geknipt, en dat was wel nog goed te doen, geen lekkages oid.

Ik wil gewoon wat zekerder zijn of een stuk melkpak even goed z'n werk doet als pakkingpapier van €1,50, waarvoor ik 9€ verzendingskosten voor moet betalen.
Dus als jullie ervaring hebben met het knippen van een pakking uit een melkpak, dan hoor ik het graag!

ps: Op het forum heb ik ook gezocht naar melkpak pakkingen, en zie er al goede ervaringen mee.
Het is overigens nog de originele NAKS pakking die er op zit van 1998, dus die mag ook wel eens vervangen worden... :+
 
Gewoon bij een automaterialenzaak of een motorzaak in de buurt een stukje pakkingpapier halen, heb je geen verzendkosten.
Melkpak zal voor nood wel gaan maar ik weet niet of het op lange duur ook houd.
 
Het probleem is juist dat er geen automateriaalzaken of brommerboeren zijn die dit verkopen en in de buurt zijn.
In de lokale doe het zelf zaak hebben ze wel een auto-afdeling, maar dat is alleen olie en onderhoudsmiddelen...
 
Laatst bewerkt:
Ik zal er straks eens aan beginnen., zoeken naar een leeg melkpak en daar iets uit knippen.
Gaat wel een hels werkje worden, aangezien ik nog aan geen enkel motorisch gedeelte heb gesleuteld.
Ik denk dat ik voor een cécémel pakje ga, aangezien die van wat hogere kwaliteit is dan de halfvolle melk van de lidl :+
 
wat ik wel eens doe ::er zijn van die reclame borden langs de weg met reclame,s van papier er in die worden wel eens gewisseld als je er 1 kan krijgen van die gene die ze wisselt zit je heel goed ,ze zijn namelijk van hele goede kwaliteit , stevig maar niet te dik suc 6
 
Ik zal er straks eens aan beginnen., zoeken naar een leeg melkpak en daar iets uit knippen.
Gaat wel een hels werkje worden, aangezien ik nog aan geen enkel motorisch gedeelte heb gesleuteld.
Ik denk dat ik voor een cécémel pakje ga, aangezien die van wat hogere kwaliteit is dan de halfvolle melk van de lidl :+

Weet niet hoe het bij deze motor zit. Maar zomaar je spanner los draaien is meestal niet zo'n goed idee.
 
@Bolski, gelukkig nog op tijd met het openen van een "net niet vrijdagtopic" :)

En het is klaar!
Moest geen olie uit het blok laten lopen (zie DR650 blok), en het ging heel vlotjes.
Wel 3 keer een nieuwe gemaakt omdat ze er niet mooi uit zagen.

Heb toch maar de melkpak van de Lidl gebruikt omdat er meer bruikbare oppervlak is.
Heb eerst gemeten hoe groot het gat moet zijn waar de NAKS in komt, die uitgeknipt/gesneden, en daarna de rest met een cuttermes langs de NAKS behuizing afgesneden.

Die pakking was wel héél erg door, die brak gewoon in 2 bij het demonteren van de NAKS.
Verwijderen was ook vervelend, maar het is uiteindelijk gelukt door een beetje te wetsanden met heel fijn schuurpapier.

Het ziet er dus erg goed uit, lekt niet, stinkt niet, en mocht het zijn dat deze toch weer lekt, maak ik gewoon een nieuwe.
Beter eerst geen geld uitgeven dan wel :')

Het enigste wat ik opnieuw mag kopen is een inbus setje van de Action omdat er één gesneuveld is bij het NAKS monteren.
 
Terug
Bovenaan Onderaan