Hulp gezocht. Bougie losgekomen, cbr600f2

RockyK

MF veteraan
21 jan 2013
1.573
43
Goedenmiddag,

Ik heb bij mijn CBR600f2 een probleempje. 1 van de bougies is losgekomen uit de kop. het draad van het bougiegat moet dus gerepareerd worden. Misschien d.m.v. een helicoil.

Is er iemand in de omgeving van Breda die dat voor een vergoeding voor mij kan doen.

Graag even contact met me opnemen op NulZes28808970

Graag eerst even een whatsappje/smsje voor je belt. dit ivm werk.

Bedankt!
 
Laatst bewerkt:
Zoek iemand die het eveneven snel tussendoor kan doen. Vandaar.
Dat doe ik niet.

Goed doen of niet doen. Dit soort reparaties zijn te belangrijk om ff snel snel tussendoor te doen.
Ook zijn andere klanten die hun motor hebben gebracht en waar ik afspraken mee heb te belangrijk.
 
Volgens mij is het M12*1.25. en dan een draadbusje en geen coil...

Waarom is hier iedereen altijd zo negatief en sarcastisch. Ik zoek gewoon iemand die toevallig zo'n setje heeft liggen en mij in de avond uurtjes ff kan helpen voor een eurotje of 50.

Als ik je hier niet mee aanspreek hoef je toch niet te reageren.
 
Volgens mij is het M12*1.25. en dan een draadbusje en geen coil...

Waarom is hier iedereen altijd zo negatief en sarcastisch. Ik zoek gewoon iemand die toevallig zo'n setje heeft liggen en mij in de avond uurtjes ff kan helpen voor een eurotje of 50.

Als ik je hier niet mee aanspreek hoef je toch niet te reageren.
Niet iedereen hoor.

Ik probeer gewoon aan te geven hoe ik er tegenaan kijk.

Ik snap ook goed dat je niet zit te wachten op een dure reparatie bij deze motor. Daarom hoop ik voor jou dat er iemand in je buurt is met de juiste spulletjes, en die er zin in heeft :)
En natuurlijk dat het soepel gaat, en dat er geen verassingen langs komen.
 
Goedenmiddag,

Ik heb bij mijn CBR600f2 een probleempje. 1 van de bougies is losgekomen en hiervan moet het draad gerepareerd worden. Misschien d.m.v. een helicoil.

Is er iemand in de omgeving van Breda die dat voor een vergoeding voor mij kan doen.

Graag even contact met me opnemen op NulZes28808970

Graag eerst even een whatsappje/smsje voor je belt. dit ivm werk.

Bedankt!
Maar, om even serieus te reageren, er zullen gerust wel sleutelaars zijn die dit even kunnen fiksen, maar het is toch wel even een klusje. Als je zelf ervaren bent kan je misschien kijken wat je zelf kunt doen, en wat de ander kan doen.

Als je motor zo'n reparatie niet waard is, is hij eigenlijk economisch TL.

Als noodreparatie, als je echt niet meer verder kan rijden, en je kop is toch al kapot, en je hebt niets te verliezen, kan je overwegen het schroefdraad van de bougie een heel klein beetje ovaal te knijpen in de bankschroef. Hierdoor kan je hem er soms in een uitgelubberd gat toch weer indraaien. Met gevoel aandraaien. Heeft mij 1x geholpen.
 
Maar, om even serieus te reageren, er zullen gerust wel sleutelaars zijn die dit even kunnen fiksen, maar het is toch wel even een klusje. Als je zelf ervaren bent kan je misschien kijken wat je zelf kunt doen, en wat de ander kan doen.

Als je motor zo'n reparatie niet waard is, is hij eigenlijk economisch TL.

Als noodreparatie, als je echt niet meer verder kan rijden, en je kop is toch al kapot, en je hebt niets te verliezen, kan je overwegen het schroefdraad van de bougie een heel klein beetje ovaal te knijpen in de bankschroef. Hierdoor kan je hem er soms in een uitgelubberd gat toch weer indraaien. Met gevoel aandraaien. Heeft mij 1x geholpen.

NEEE, geen wd40 op de remschijven!!!!!

het porselein van de bougie zit in het metaal vast geklemd. Alleen al daarom mag je een bougie niet zo vast draaien. Dan rekt het metaal een beetje en zit het porselein los. Dat breekt dan en komt lekker in de verbrandingsruimte en gaat daar lekker dingen stuk maken -O-
 
Laatst bewerkt:
correctie het is M10*1.0

Net even gekeken en de bougie valt er zo in. moet dus echt draad getapt worden.

Als niemand het voor me wilt doen dan bestel ik zelf een setje.
 
Volgens mij is het M12*1.25. en dan een draadbusje en geen coil...

Waarom is hier iedereen altijd zo negatief en sarcastisch. Ik zoek gewoon iemand die toevallig zo'n setje heeft liggen en mij in de avond uurtjes ff kan helpen voor een eurotje of 50.

Als ik je hier niet mee aanspreek hoef je toch niet te reageren.

Jammer dat de antwoorden niet voldoen aan jouw verwachting.
 
Ik gok losgetrild en de schroefdraad stukgeramd tijdens het rijden.

@TS Een helicoil in de cilinderkop plaatsen is lastig en je loopt, als je de kop gemonteerd laat, het risico dat er spanen in de verbrandingsruimte vallen.
Om het goed te doen moet de kop er af, en ja dat kost geld en doe je niet even tussendoor.
 
Laatst bewerkt:
Ik gok losgetrild en de schroefdraad stukgeramd tijdens het rijden.

@TS Een helicoil in de cilinderkop plaatsen is lastig en je loopt, als je de kop gemonteerd laat, het risico dat er spanen in de verbrandingsruimte vallen.
Om het goed te doen moet de kop er af, en ja dat kost geld en doe je niet even tussendoor.

Eens een stuk doek met het laatste deel volgesmeerd met vel door het bougie gat gepropt, toen draad getapt, doek er weer uit peuteren door een stuk ijzeren kapstokje met een gebogen uiteinde en lopen de handel, was op vakantie en moest wel wat en nooit problemen gehad (misschien wel een beetje mazzel)
 
Heb zelf al een tapsetje besteld.

Vanavond het blok er onderuit om er goed bij te kunnen en dan wachten tot het binnen is. Uiteraard wordt de cilinder goed uitgezogen voor spanen.

Bedankt aan de gene die wel serieus meedachten.
 
Vanavond het blok er onderuit om er goed bij te kunnen en dan wachten tot het binnen is. Uiteraard wordt de cilinder goed uitgezogen voor spanen.

Het blok uitbouwen maar dan wel de cilinderkop erop laten? :') :')

Bedankt aan de gene die wel serieus meedachten.

:W

136520046042dcd5_l.jpg
 
Terug
Bovenaan Onderaan