Midlife crisis; Suzuki GSX 400 E bobber of cafe racer

Vervelende update; vandaag het kenteken toch maar geschorst en de verzekering opgeschort. De schuur ben ik langzaam aan het opruimen, de motorfiets verdwijnt grotendeels in dozen in de stelling. Voor later als ik groot ben, denk ik. 't Zit even niet mee allemaal.

Tot later,

Hugo
 
Screw grandma…

Vandaag toch weer wat gedaan aan het project. De tank leek heel aardig te passen, maar vooraan was hij eigenlijk net iets te smal voor het frame. Ik heb een tijdje lopen nadenken welke opties ik had, van flink hamerwerk hier en daar tot het frame verslijpen en lassen. Maar dat is het niet geworden. Als je nogal Moto Guzzi minder bent, even niet verder kijken… Vanavond even drastisch te werk gegaan:

WP_20160318_18_52_53_Pro_zpstjpriaiw.jpg


WP_20160318_18_53_06_Pro_zpsodjbdwkk.jpg


WP_20160318_20_19_54_Pro_zpslshhqvu5.jpg


WP_20160318_20_20_07_Pro_zpsuwtci4dj.jpg


Ter hoogte van het stuurgat is de tank nu 3cm breder, achteraan is hij ongewijzigd. Het laswerk ik superlelijk, maar het lijkt wel dicht te zijn en nog wat uurtjes met de lamellenschijf op de haakse slijper en het zal wel goed wezen. Potje plamuur van de Action staat op de boodschappenlijst!

Hugo
 
Zonder proberen kom je nooit ergens! Goed bezig! Zou alvast zoeken naar tank ure op mp. Dat heb je wel nodig.😊.
Ik heb de orginele tank gebruikt en dat heeft ook wel wat. Maar ga wel verder met een ander tank!
Jij succes keep posting!
 
Dank je wel. Ja, tank cure als hij klaar is. Ik ga waarschijnlijk ook de originele tank gebruiken. Althans, het deel met de voulopening! Nog meer hakken en zagen, alleen die tank zit nog een laagje peut in dus daar moet ik eerst nog even een gaatje in boren en hem uit laten lekken. Via de gewone uitgangen krijg ik hem niet echt leeg.

Hugo
 
Afgelopen weekend bij Biggelaar geweest, dat was leuk. Wat heeft die een boel spullen liggen, zeg. Ik heb er een achterwiel gevonden dat in mijn plan past. Even was ik de achteras kwijt, met de bussen en de moer, maar gelukkig heb ik ze vanavond weer gevonden. Dus vanavond heb ik de motorfiets weer in elkaar gezet:

WP_20160321_21_12_14_Pro_zps2zumaqjq.jpg


De voorband (binnenband) is helaas lek gegaan bij het wisselen van de band van de oude naar de nieuwe velg, maar ik heb al een nieuwe binnenband. Het achterwiel past heel redelijk goed. De as past, de spacer rechts van het wiel lijkt goed te passen, alleen de linker spacer moet afgedraaid worden. En het tandwiel staat te ver naar buiten, de drager daarvan moet ik denk ik ook afdraaien. Ergens deze week maar eens goed meten (bij daglicht, dus zal wel in het weekend worden) en dan achter de draaibank.

Ik ben nog niet helemaal uit over hoe ik de top van de tank wil maken. De mooie doppen die ik kan vinden kosten meer dan 100 euro, dat heb ik gewoon niet. Ik denk nog wel even verder, en zoek inspiratie bij de andere projecten op dit forum!

Hugo
 
Die is leuk en retro, dat vind ik leuk, of zoiets:

a26ns.jpg


Vandaar dat ik ook nog niet weet hoe de top van de tank moet worden.

Hugo
 
Onder het motto, als het niet linksom gaat, dan maar rechtsom; vandaag heb ik voor € 20,- een complete Suzuki gsx f 750 tank van marktplaats gehaald, met dop en zo. Ik ga de bovenkant van die tank af slijpen en op de Guzzi tank kneien. Het zal wel een flinke klus worden om het netjes te maken, maar ik heb er zin in. Foto's kan ik niet van marktplaats downloaden, dus die volgen pas als ik hem heb.

Hugo
 
De afgelopen dagen heb ik even met de achtervering gestoeid (Andere veer voor Kawasaki ZX9R veer/demper (laten maken)?), met als resultaat een andere achtershock:

WP_20160325_17_03_10_Pro_zpsqfm6ip9g.jpg


WP_20160325_17_03_20_Pro_zpsdrwfon2e.jpg


De tank die ik gekocht heb is inmiddels bekend bij Kiala, die zal midden volgende week wel hier zijn. Ik hoop over een weekje naar een beurs in Houten te gaan (nog even uitzoeken waar en wanneer precies) om inspiratie op te doen voor het zadel. Ik heb wel ideeën daarover, maar in je handen houden en zien / voelen werkt bij mij sltijd beter dan online kopen.

Hugo
 
Laatst bewerkt:
De nieuwe tank is binnen (het slachtoffer…) en ik denk dat mijn idee gaat lukken! FF wat plaatjes:

temporary_zpswl3m2de2.jpg

temporary_zpsppchel8y.jpg


temporary_zpszq5o1cdz.jpg


Ik ga dus (na beter meten en exacter tekenen) een klein stukje bovenkant van de gele GSX F750 Streetfighter tank op de grijze Moto Guzzi tank lassen. Inmiddels heb ik dicht bij mijn werk ook een goede verfzaak gevonden die alles wat ik nodig heb om het weer een strakke tank te maken verkoopt voor schappelijke prijzen, en ze adviseren ook heel vriendelijk. Dat vind ik prettig.

Hugo
 
Laatst bewerkt:
Dat moet goedkomen zo. Kun je niet beter een ruim stuk uitzagen, dan kun je de randen nog vlak kloppen zodat je niet zo'n ronde bult op je redelijk vlakke tank krijgt.
 
Heerlijk geknutseld vanmiddag:
temporary_zps9ykzy8qm.jpg

temporary_zps8aibtpmh.jpg


En meteen ook een plekje voor het Chinese allesmetertje gevonden:
temporary_zpsek0qlm3c.jpg


Nu nog tanksteunen aan het frame en aan de tank maken, dan kan ik aan het afwerken van de tank beginnen.

't Wordt later vast een motorfiets:
temporary_zpscjpc0en2.jpg


Hugo
 
Laatst bewerkt:
best netjes geworden zeg!
Ik zou wel zorgen dat de teller wat onder een hoek naar jezelf toe loopt. op deze manier zie je niets meer als de zon erop schijnt o.i.d.
 
Ik ga proberen de originele bobines, of een andere dubbele (wasted spark) bobine met de onstekingsmodule samen op een plaatje daar aan het frame te monteren. De spanningsregelaar (niet de originele) komt ook voor in de wind op het frame, de rest liefst allemaal onder de tank uit het zicht.

Heb je plaatjes / een topic over de jouwe?

Hugo

Had inderdaad een topic, maar zag dat al mijn plaatjes niet meer werkte.
Vandaag eindelijk eens tijd genomen om het nieuw leven in te blazen.
GS-450 wordt cafe racer.
 
Leuk topic, dank voor je link.

WP_20160403_14_03_13_Pro_zps7mncqata.jpg


Moet nog wel wat aan opgepoets worden, maar verder ben ik een heel eind. Heerlijk, een zonnetje erbij! Ik twijfel of ik de achterkant van de tank nog aanpak, zoals al afgetekend met de stift. Staat wel mooi, en ik verwijder meteen de roestige schuurplekken... Hmmm...

Hugo
 
Laatst bewerkt:
Leuk topic, dank voor je link.

[afbeelding]

Moet nog wel wat aan opgepoets worden, maar verder ben ik een heel eind. Heerlijk, een zonnetje erbij! Ik twijfel of ik de achterkant van de tank nog aanpak, zoals al afgetekend met de stift. Staat wel mooi, en ik verwijder meteen de roestige schuurplekken... Hmmm...

Hugo

Ik zeg doen!
Het lassen gaat toch wel goed. dus :)
 
OK…

temporary_zpsfpjlil3r.jpg


Overigens heb ik iets heel stoms gedaan. Er zat een leidinkje aan de verdieping in de tank waar de sluiting in geschroefd zit. Ik dacht dat dit iets van een ontluchting was van iets eronder, niet nodig, dus dicht maken. Zo gezegd, zo gedaan. Nu denk ik dat dit leidinkje niet is voor ontluchting van iets eronder, maar voor het afvoeren van regen- of waswater dat in die verdieping terecht komt, en anders zomaar in je tank stroomt als je de dop opent. Hmmmm… daar kan ik nu niet meer bij. Waarschijnlijk ga ik als de bovenkant weer in elkaar zit een strip uit de onderzijde slijpen, en dan de leiding herstellen. En dan misschien de tank tussen de wangen meteen wat dieper maken, dat kan in combinatie met dit frame en levert meer inhoud op. 't Wordt wel een heel project, zo, die tank. Ik dacht ooit aan een geheel custom gemaakte tank, maar dat vond ik teveel werk. Nu lijkt dat misschien een snellere route!

Hugo
 
Laatst bewerkt:
Is toch wel erg leuk om te volgen hier. En als er dan iets niet helemaal gaat zoals gepland is leerzaam, ook voor de meelezer.....Welke maatregelen neem je voordat je aan een tank gaat lassen/slijpen? Veel succes met dit leuke project.
 
Dank je wel.

Ik heb voor de grijze tank niks hoeven doen; die kwam van een online onderdelenleverancier en was droog (en roestig) van binnen. De gele kwam van een particulier, en rook nog wel naar benzine. Die heb ik met perslucht uitgespoten (damp weg) en er een lucifer in gehouden met een lange tang, buiten in de tuin. Toen daar niks gebeurde heb ik de tol er maar in gezet.

Een andere (auto-)tank heb ik ooit lek geboord op een punt waar je hem echt leeg kan laten lopen, toen laten ademen voor een paar dagen totdat mijn neus hem goedkeurde.

Hugo
 
Even gehobbied:

temporary_zpsq3eaifam.jpg


Helaas is mijn lasdraad op en ik kan niet in de buurt nieuwe kopen, dus dat wordt pas ergens volgende week. Maar het staat wat mij betreft al beter op de fiets:

temporary_zpsqz48tkju.jpg


Hugo
 
Terug
Bovenaan Onderaan