Midlife crisis; Suzuki GSX 400 E bobber of cafe racer

Dank je wel. De tank is verre van perfect, maar voor een eerste keer (en na 10 jaar niet gelast te hebben) wel redelijk.

Hugo
 
Vanavond heb ik de bevestigingspunten voor het zadel ingelast:

temporary_zpscrxj3hsb.jpg


Ik ga op de achterbrug strips met gaten lassen waar later de verlichting en nummerplaat en zo op komen. Ook komen er op het frame aan de binnenkant nog wat voorzieningen om de kabelboom later aan te binden. De dempersteunen worden anders zodat de demper met de juiste zijde boven komt te staan; baat het niet dan schaadt het niet.

Verder is het stuur wat breder geworden, alles past er nu op. Het wordt wel een heel druk stuur met al die zaken dicht bij elkaar, maar dat maakt niet uit. Ik wil het contactslot maar naast de teller gaan maken, lijkt me wel netjes.

Nog een kleine horde te nemen door mijn gebrek aan kennis; het staan nu nog de houders voor het stuur op de bovenplaat van de voorvork:

temporary_zpsp0ubtawt.jpg


Nou kan ik die er met bruut geweld af halen, maar zijn er ook passende delen van een zustermodel van deze motor, zonder die dingen erop? Wie zou dat weten?

Hugo
 
Hmmmmm... Vanavond, en dat mogen jullie niet verder vertellen, heb ik mijzelf achter de naaimachine gezet en wat geprobeerd. Weet u overigens het verschil tussen een naaimachine en een nietmachine? Nou, een nietmachine niet en een naaimachine niet. Dus... Tot zover de humor, nu serieuze zaken; bovenkant eerste proefstuk:

temporary_zpsfknhvpvk.jpg


Moooooooooi...... onderkant:

temporary_zpsx1ijxbam.jpg


Lelijk! Na wat afstelwerk en het juist rijgen van de onderdraad (gebruiksaanwijzing lezen!):

temporary_zpseqhjoutm.jpg


Bovenkant mooi, en de onderkant:

temporary_zpsur9sasui.jpg


ook mooi. Toen nog wat geëtterd met schuim en zo:

temporary_zpsstqm07lr.jpg


temporary_zps4wekj0ro.jpg


Nog niet perfect, maar het eerste begin is er. Misschien gaat het lukken!

Hugo
 
Ach, wat is lang? Vandaag in de pauze in de werkplaats even twee RVS steunen gemaakt voor de zadelplaat die ik een paar avonden geleden uit een reststuk Trespa gezaagd heb. Ook het schuim op de onderzijde even pas gemaakt, en dan ziet het er zo uit:

Bovenkant:
temporary_zpsofyz2ndg.jpg


Onderkant:
temporary_zpsdd9szvve.jpg


En samengeplakt met BisonTix:
temporary_zpscxywyb61.jpg


En daarna een start gemaakt met het skai voor het zadelovertrekje:
temporary_zpskayzgf5m.jpg


Mijn vrouw zit nu met haar vriendingengroepje te appen, ze heeft net een foto van mij achter de naaimachine gedeeld...

Nu het schuim nog wat verder vormen, en patronen knippen uit krantenpapier.

Hugo
 
Ach, dat zou ik nog niet zo erg vinden. Ik poets al ieder weekend de plees en de badkamer, enz, koken vind ik nog best leuk maar daarvoor kom ik te laat thuis...

Hugo
 
Gisteren een steun voor de achterverlichting gemaakt en geplaatst:

temporary_zpspt7s2htg.jpg


En ik heb twee montagepunten voor het achterspatbord gemaakt en geplaatst:

temporary_zpspjhn1vum.jpg


Ik heb nog niet echt een idee over wat het achterspatbord zal moeten worden, maar dat zien we later wel. Ik wil vanavond nog wat kabelboomsteuntjes op hier en daar op het frame lassen, en dan kan hij uit elkaar. Volgend weekend ga ik op vakantie, eigenlijk wil ik het frame en de achterbrug voor die tijd bij de poedercoater hebben.

Hugo
 
Maar na even nadenken valt het wel mee. Drie van de vier buizen doorgeslepen, en de boel gericht;

temporary_zpsdwuuoedx.jpg


Vanavond hopelijk wat ringetjes slijpen van een stuk buis, er tussen maken, en lassen. En dan zit alles recht(-er dan het zat).

temporary_zpsiiojjvap.jpg


Hugo
 
Hallo trouwe volgers, zijn jullie er nog? Ik wel, de afgelopen avonden waren erg nuttig:

temporary_zpsyoho4dvg.jpg


Frame is zo goed als klaar voor de poedercoater (die ook straalt), achterbrug zit nog een klein beetje werk aan. Ik hoop alles morgen avond af te maken, dan kan het vrijdag naar de coater. Ik ga dan even op vakantie, en met een beetje geluk kan ik hem dan direct na mijn vakantie ophalen en aan de opbouw beginnen.

Hugo
 
Echt een feest als je het terug krijgt van de coater, is mijn ervaring. Alles supermooi in de lak en alles mooi schoon. Vergeet niet de cruciale dingen goed af te plakken, want dat straalgrit komt echt overal, ook waar je het niet wil. Een beetje goede straler / coater kan dat ook voor je doen.
Ben benieuwd naar t resultaat! En alvast goede vakantie :)
 
Alles is, eh, rechter dan het was. Ik heb alles met een waterpas, wat stukken hoeklijn als liniaal en een rolmaat gemaakt. Als ik nog eens zoiets doe, en dat sluit ik niet uit want ik vind het heerlijk, moet ik echt een soort mal maken. En beter licht in de schuur.

Alles ligt in de auto, morgen ochtend dumpen bij de coater. Ik heb een kleur gekozen van een kleurenstaal en wat googlen, 't blijft een beetje een gok. Maar dat is dan maar zo. Ik verheug me er inderdaad op als alles terug komt, mooi gecoat en klaar om te monteren.

Hugo
 
Op deze foto heb ik de uiteindelijke keuze gebaseerd:

10153779346_80e5c1763b_b.jpg


Het staaltje in de waaier bij de coater lijkt donkerder. Maar één tint lichter lijkt wel weer erg licht. We gaan het zien.

Hugo
 
Je hebt meer volgers dan je denkt hoor ;) Ik lees ook al even mee. Ben benieuwd hoe het gaat worden, de framekleur is in ieder geval top.

Heb zelf, na 11 jaar geleden gestart te zijn met een GS450E (identieke opvolger van de GSX400E), vandaag maar een GSX400E erbij gekocht *O* . Heb er wel plannen mee, maar niet zo rigoureus als jou.
 
Mooi topic! (Heb ook een gsx maar krijg em niet meer aan de praat)
Heb nu een ander blok een gs400 met kickstart past die 1op1? (Sorry voor het "inbreken")
 
Terug
Bovenaan Onderaan