2e handse carburateurs of zelf de huidige schoonmaken?

marvnl

MF'er
3 okt 2015
50
0
Almere
Heb een R6 uit '99 waarvan de carburateurs verschoont moeten worden. Nou denk ik dat ik het gewoon zelf wil doen met iemand die er verstand van heeft, om er zo ook van te leren. Maar ik zie op internet 2e handse carbs voor 50 a 80 euro staan. Ik vraag aan de eigenaren of de kleppen in orde zijn en alle onderdelen compleet en in top conditie zijn en krijg uiteraard als reactie dat het allemaal nog goed is. Enige wat ik dan hoef te doen is vervangen met de oude carbs en daarna synchroniseren (toch?). Heeft iemand ervaring met tweedehandse carbs? Krijg je er toch wat goeds voor als je ze via internet koopt?
Of is het beter om het alsnog zelf te doen met mijn huidige carbs?

En nog een vraag...kent iemand in de regio van Almere van wie ik de compressie spuit en synchronisatie meter mag gebruiken? Dat zijn de enige elementen die ik mis.
 
Lastig man... Ik bel al die garages rond in Almere maar die doen moeilijk om een compressie kit omdat ze die niet hebben, en de motor garages zelf zijn vandaag gesloten of zijn maar tot 17u open. Ik werk tot 16.30 en van Utrecht naar Almere terug te rijden valt die openingstijden al buiten de boot. Iemand tips?
 
Lastig man... Ik bel al die garages rond in Almere maar die doen moeilijk om een compressie kit omdat ze die niet hebben, en de motor garages zelf zijn vandaag gesloten of zijn maar tot 17u open. Ik werk tot 16.30 en van Utrecht naar Almere terug te rijden valt die openingstijden al buiten de boot. Iemand tips?
Een andere dag dan vandaag?

Je had allang een compressietester kunnen kopen, en de eerste diagnose kunnen doen. Afhankelijk van model, uitvoering en kwaliteit, al voor enkele tientjes in huis.

Gezien je model en bouwjaar motor, zou ik deze test al eerste doen. Of die aanpassingen met de ventilatieslang. Zoals eerder ook al meerdere malen aangegeven; dit model heeft veel problemen met cilinders, en dat levert vergelijkbare klachten op waar jij nu mee zit.

Controleren en uitsluiten dus.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Die aanpassing met ventilatie slang weet ik niets van. Die compressie test, had ik dus pas gisteren vernomen (zondag) dusvandaar nu pas. Vandaag kan mijn collega helpen maar moet ik wel eff die compressie kunnen testen voordat we die carburateurs eruit gaan halen. Heb het liever Asap aangezien deze week heerlijk weer wordt.
 
Lastig man... Ik bel al die garages rond in Almere maar die doen moeilijk om een compressie kit omdat ze die niet hebben, en de motor garages zelf zijn vandaag gesloten of zijn maar tot 17u open. Ik werk tot 16.30 en van Utrecht naar Almere terug te rijden valt die openingstijden al buiten de boot. Iemand tips?


Om 16:31u in Utrecht een compressiemeter kopen en dan rustig naar huis rijden.
 
Dat is een goeie inderdaad, maar ben bezig om een goeie spot te fixen om m'n motor even te laten terwijl het nog half open is (tank en luchtbak eraf). Bij m'n moeder in de garage is een optie, maar is zit al bijna vol met spullen en 2 fietsen en zoveel meer. Moet daar dus nog afspraken over maken. Ik zal dit zeker ook even informeren. Het eruit halen ziet er niet zo ingewikkeld uit als ik die YouTube filmpjes kijk en een collega die ook een beetje sleutelt, kan mij ook wel helpen met dat. Tnx ;) ... Zou mij inderdaad een hoop geld besparen.

Ps: waar liet jij dat trouwens doen voor een paar tientjes?

Ik hoor net dat het deze week mooi buitensleutelweer wordt :+
 

Je hebt gelijk, had toen die tijd al zoveel info en had er toen nog veel minder verstand van dan nu. Heb in een korte tijd best een hoop geleerd en aangezien het steeds duidelijk wordt, ben ik ook steeds meer bewust hoe dingen in elkaar steken en volgorde ervan. Iemand van hier had ik in leiden omgehaald en we hadden toen samen de motor bekeken, besproken etc, accu omgewisseld ... Informatief voor mij dus op dat persoonlijke niveau werkt het voor mij het prettigst :). Weet nu wat duidelijker wat ik moet doen en wat men hier zegt is nu niet zo snel meer een vraagteken voor mij.
 
Beetje gek inderdaad he. Vooral als ik als beginnen veeeeel diverse info krijg. Dus wil er een beetje zelf aan sleutelen met iemand met zo min mogelijk kosten te maken. Laatste wat ik vaker heb vernomen is dat als het een cilinder issue is dat het bij vol gas ook problemen geeft, maar dat is niet zo, want het rijdt verder prima bij het optrekken na. Ik kan helaas niet alleen uitgaan naar jou tips Rembrandt. Ik neem het wel mee en heb het in mijn achterhoofd, maar ga er niet direct vanuit. Enige manier om er achter te komen is om het zelf open te maken en te gaan kijken. En daarom eerst de stappen doorlopen, zoals carbs schoonmaken (leer ik dat ook weer gelijk) en eventueel direct cilinders checken. Hoe meer ik eraan sleutel, hoe meer ik leer. Ik denk dat je daar ook wel mee eens kan zijn toch ;) ....

O maar dan heb je absoluut de juiste motor gekocht hoor. Als deze gescheurde cilinderwand heeft en jij krijgt hem weer fris, dan kun je pas echt sleutelen.
Het juiste gereedschap?
Ik zou beginnen met een gieterij, vervolgens freesbanken, draaibanken en een hoonmachine ook handig in dit geval. :+
Je hebt geen compressie "spuit" nodig maar een compressie meter, en iemand die weet waar naar gekeken moet worden. Anders weet je nog niets. ;)
 
Het loopt verder goed. Heb er mee gereden van Den Haag naar Almere. Alleen ik ben bang voor stoplichten want dan KAN het uitvallen en het stottert een beetje bij het optrekken en SOMS trekt het traag op en dan schiet het naar voren na een paar seconden vol gas te geven.

Carter ventilatie afsluiten? heb geen idee hoe dat moet. Heb het wel open geschroefd en voldoende olie is aanwezig en ook voldoende koelvloeistof.



Rij maar een keer bij mij langs, dan zal ik even kijken wat er werkelijk aan de hand is,.
Je bent niets verplicht.
 
Lastig man... Ik bel al die garages rond in Almere maar die doen moeilijk om een compressie kit omdat ze die niet hebben, en de motor garages zelf zijn vandaag gesloten of zijn maar tot 17u open. Ik werk tot 16.30 en van Utrecht naar Almere terug te rijden valt die openingstijden al buiten de boot. Iemand tips?


Hoe bedoel je met moeilijk doen???
Of ze een compressiemeter willen uitlenen????
Lijkt mij logisch dat ze geen gereedschap uitlenen aan vreemden.
Maar mij heb je niet gebeld :9
 
Hoe bedoel je met moeilijk doen???
Of ze een compressiemeter willen uitlenen????
Lijkt mij logisch dat ze geen gereedschap uitlenen aan vreemden.
Maar mij heb je niet gebeld :9


Hahahah!!! oooh1 JA! Ik googlen als een gek vandaag, maar heb jou niet gevonden. Tnx voor jou aanbod. Dus ik heb in het vervolg een spot bij jou in Almere :). Maar vandaag heb ik al afgesproken met een neef van een kennis die ook een R6 heeft en het voor mij zal doen voor 40 euro. Spullen liggen al klaar in de garage. Enige issue is dat het in Amsterdam is.
Heb je website gezien en opgeslagen :)!
 
Laatst bewerkt:
Hahahah!!! oooh1 JA! Ik googlen als een gek vandaag, maar heb jou niet gevonden. Tnx voor jou aanbod. Dus ik heb in het vervolg een spot bij jou in Almere :). Maar vandaag heb ik al afgesproken met een neef van een kennis die ook een R6 heeft en het voor mij zal doen voor 40 euro. Spullen liggen al klaar in de garage. Enige issue is dat het in Amsterdam is.
Heb je website gezien en opgeslagen :)!
Gaat helemaal goedkomen dan.
 
YES! Maar kevinblade is zo dichtbij. Dus dat is leuk voor de toekomst. Is aan de overkant van mijn wijk :D ....!

Van mij part kan deze topic worden gesloten. Indien het op de een of andere manier niet lukt met die jonge van Amsterdam Noord garage, dan ga ik gewoon lekker aan de overkant bij kevinblade :). Hartelijk dank allen voor de inzage en tips en tijd etc :D .. ben helemaal happy nu!
 
Hahahah!!! oooh1 JA! Ik googlen als een gek vandaag, maar heb jou niet gevonden. Tnx voor jou aanbod. Dus ik heb in het vervolg een spot bij jou in Almere :). Maar vandaag heb ik al afgesproken met een neef van een kennis die ook een R6 heeft en het voor mij zal doen voor 40 euro. Spullen liggen al klaar in de garage. Enige issue is dat het in Amsterdam is.
Heb je website gezien en opgeslagen :)!


Klinkt hoopgevend :+
 
Hoe , het topic afsluiten :? :?
Zou je niet eerst laten weten wat juist het probleem was(als je het vind) en de oplossing die er eventueel voor bedacht wordt....dat vinden de mensen die je raad gegeven hebben namelijk wel fijn meestal :Y
 
YES! Maar kevinblade is zo dichtbij. Dus dat is leuk voor de toekomst. Is aan de overkant van mijn wijk :D ....!

Van mij part kan deze topic worden gesloten. Indien het op de een of andere manier niet lukt met die jonge van Amsterdam Noord garage, dan ga ik gewoon lekker aan de overkant bij kevinblade :). Hartelijk dank allen voor de inzage en tips en tijd etc :D .. ben helemaal happy nu!
Wanneer kun je terecht / wordt het gefixt?
 
Dus die carbs zijn nu schoon en er zat een busje in dat er niet thuis hoort raar genoeg, maar het heeft niets beschadigd of iets. Nu moet ik het synchroniseren en het staat in een hobby garage in Amsterdam noord. Heeft men hier tips waar ik een synchronisatie meter kan huren of zo? Waarom huren? Volgend jaar wil ik een injectie motor aanschaven namelijk.
 
Dan kun je toch beter even bij Kevinblade langs gaan om ze door hem te laten synchroniseren?
Heb je het in 1 keer goed en kost waarschijnlijk hetzelfde of minder dan een synchronisatieset.
 
Heb een R6 uit '99 waarvan de carburateurs verschoont moeten worden. Nou denk ik dat ik het gewoon zelf wil doen met iemand die er verstand van heeft, om er zo ook van te leren. Maar ik zie op internet 2e handse carbs voor 50 a 80 euro staan. Ik vraag aan de eigenaren of de kleppen in orde zijn en alle onderdelen compleet en in top conditie zijn en krijg uiteraard als reactie dat het allemaal nog goed is. Enige wat ik dan hoef te doen is vervangen met de oude carbs en daarna synchroniseren (toch?). Heeft iemand ervaring met tweedehandse carbs? Krijg je er toch wat goeds voor als je ze via internet koopt?
Of is het beter om het alsnog zelf te doen met mijn huidige carbs?

En nog een vraag...kent iemand in de regio van Almere van wie ik de compressie spuit en synchronisatie meter mag gebruiken? Dat zijn de enige elementen die ik mis.

Ik zou de carburateurs ultrasoon laten reinigen. Is de mooiste oplossing en de carburateurs zijn gegarandeerd goed schoon!
 
Dan kun je toch beter even bij Kevinblade langs gaan om ze door hem te laten synchroniseren?
Heb je het in 1 keer goed en kost waarschijnlijk hetzelfde of minder dan een synchronisatieset.

Tnx voor de goede tip! Heb even gebeld, maar er wordt niet opgenomen bij rgtuning.nl. Maar wellicht eff druk dus zal het straks weer proberen om gev vragen voor hoeveel hij die synchronisatie meting doet. Als het dichtbij de 70 komt dan koop ik gewoon zo een meter en doe ik het zelf, want op internet zie je van die 70 euro dingen staan.
 
Terug
Bovenaan Onderaan