2e handse carburateurs of zelf de huidige schoonmaken?

marvnl

MF'er
3 okt 2015
50
0
Almere
Heb een R6 uit '99 waarvan de carburateurs verschoont moeten worden. Nou denk ik dat ik het gewoon zelf wil doen met iemand die er verstand van heeft, om er zo ook van te leren. Maar ik zie op internet 2e handse carbs voor 50 a 80 euro staan. Ik vraag aan de eigenaren of de kleppen in orde zijn en alle onderdelen compleet en in top conditie zijn en krijg uiteraard als reactie dat het allemaal nog goed is. Enige wat ik dan hoef te doen is vervangen met de oude carbs en daarna synchroniseren (toch?). Heeft iemand ervaring met tweedehandse carbs? Krijg je er toch wat goeds voor als je ze via internet koopt?
Of is het beter om het alsnog zelf te doen met mijn huidige carbs?

En nog een vraag...kent iemand in de regio van Almere van wie ik de compressie spuit en synchronisatie meter mag gebruiken? Dat zijn de enige elementen die ik mis.
 
Ik zou de carburateurs ultrasoon laten reinigen. Is de mooiste oplossing en de carburateurs zijn gegarandeerd goed schoon!

Ook bedankt voor de tip. Zal volgende wel zo gebeuren dan. Injecties kan je ook zo schoonmaken heb ik gezien. Maar voor nu zitten de carbs er al weer in, alleen die compressie meter past er niet in dus moet er maar gewoon 1 bestellen. Ben benieuwd of het allemaal de juiste bar zal zijn. Had lezen ergens op een forum dat het ca 10 bar moet zijn.
 
Ok, hij loopt nu smooth, maar toch is de R6 '98-02 model vrij bekend dat die cilinders snel kunnen scheuren. Na wat rond lezen en plaatjes te hebben gezien komt dat gewoon door de overhitting waardoor de cilinderwanden slap worden en makkelijk kunnen vervormen/scheuren. Nu heeft R6 model vanaf 2003 dit aangepast en zit er een goede koelingsysteem in om dit te voorkomen. Maar ik vraag mij af... is dit ook in te bouwen of zijn er handige jongens die dit kunnen?
Zo ja, misschien wel, maar dan kost het gewoon teveel voor dit oude model dacht ik zo.
Maar ben toch benieuwd om er mensen zijn die dit doen, want kan er niets over terug vinden.

Als mijn motor helemaal klaar is met dit gedoe trouwens, ga ik het verkopen, want wil er niet op wachten dat ik er ook mee zit straks. Yahama heeft dit in motorblok design gewoon verkeerd aangepakt zo te zien. Want als er een scheur inzit dan is de hele bovenrand zwart als verbranding. Zo jammer voor deze leuke motoren.
 
Terug
Bovenaan Onderaan