yz 125 warmloper?!

Dennis Kolk

Rookie
24 okt 2015
1
0
hallo,
Vandaag met de clubcross hoorde ik een raar geluid. De eerste manche hoorde ik de hele tijd een lichte fluit en de tweede manche ook. Midden en eind 1e manche kraakte er ook iets(in het blok?). Ik moest veel terugschakelen bij een versnelling hoger dan de 3, maar dat kan ook komen omdat we 1 power valve er blijkbaar uit hadden liggen. Ik heb toch alle twee de manches uitgereden, maar eenmaal thuis gekomen kwamen we erachter dat we de kickstarter niet meer na beneden kregen. We haalde de motor los en toen we de koelvloeistof aftapten kwam er niks uit. (We ontdekten wel meteen dat de slangen van de overloop van de radiateur helemaal verbrand/ misvormd waren.) Toen hebben we de slang van de radiateur er afgehaald die richting de waterpomp loopt, en toen kwam alles er pas uit. De zuiger is zwart bovenop, maar die zit er net pas 6 uur in. verder geen schade alleen de waterpomp lijkt wat stroef te lopen. Het was dus in iedergeval duidelijk dat de koelvloeistof veel te warm is geworden maar waar zou dat van kunnen komen? Te veel koppeling door te weinig vermogen? of toch door iets anders?..

Iemand die weet wat er aan de hand kan zijn, die kan weten wat er besteld moet worden of wat gecontroleerd moet worden? Dan hoor ik het graag!

mvg,

D Kolk
 
Terug
Bovenaan Onderaan