Triumph Speed Triple topic deel 49

Status
Niet open voor verdere reacties.
Dat vind ik nog hele nette waardes voor een sportband!

Sportsmart 1 deed ik tussen 5 en 6k
Sportsmart 2 ergens rond de 4,5k
M7RR zit ik nu rond de 3k B|
 
Dat vind ik nog hele nette waardes voor een sportband!

Sportsmart 1 deed ik tussen 5 en 6k
Sportsmart 2 ergens rond de 4,5k
M7RR zit ik nu rond de 3k B|

Ik was altijd die hard Bridgestone BT016R rijder en ben nu eens overgestapt op Continental sport attack 2.

Deze banden staan volgens meerdere testen bekend om hun lange levensduur en wat mij opvalt is dat ze ontzettend snel warm zijn. Kan echt binnen een paar honderd meter al een knee down maken of flink het gas erop gooien en de achterband geeft geen kik! :}

Ook de prijs is redelijk zacht in vergelijking met Michelin en Bridgestone.
 
Laatst bewerkt:
Ik was altijd die hard Bridgestone BT016R rijder en ben nu eens overgestapt op Continental sport attack 2.

Deze banden staan volgens meerdere testen bekend om hun lange levensduur en wat mij opvalt is dat ze ontzettend snel warm zijn. Kan echt binnen een paar honderd meter al een knee down maken of flink het gas erop gooien en de achterband geeft geen kik! :}

Ook de prijs is redelijk zacht in vergelijking met Michelin en Bridgestone.


Na een paar honderd meter is mijn motortje nog lang niet warm dus dan kan het gas er nog niet op
 
Ik wil ook de M7RR gaan leggen, ik heb nu de Sportsmart 2 er op liggen voor en achter maar die moeten nodig vervangen worden. Achter ligt er nu 5500 km op en is volledig weg, de voorband heb ik er 9000 km op liggen en is ook aan vervanging toe.
 
Achterband: sportsmart 9000km
sportsmart2 8000km
M7RR 7000km

En ik maar denken dat het aan mij lag dat die sportsmart 2 eerder op was :Y Ben benieuwd hoeveel ik met de m7 rr haal - kilometers met de sportsmart komen aardig overeen.
 
Laatst bewerkt:
Dan is hij nog steeds niet warm.
het gaat erom dat het gehele blok warm is inclusief de olie.
Dat de koelvloeistof lekker warm is zegt niets..


Ha ja, daar heb je compleet gelijk in. In mijn (gejattuh) SuperMotard had ik een olie temp meter. Daar ging maar net iets meer dan 1 liter motorolie in en het is hier altijd 30 graden. Het duurde toch echt bijna 15 minuten rijden voordat de olie over de 80 graden kwam.
 
Gister weer lekker een 270 km gereden, begin was wel wat fris maar tegen de middag was het lekker.
Ben nog een Nieuwe speed tegen gekomen die reed samen met een z1000.
Mooie machine met die led in de koplampen.
 
Heb de wielen er onderuit, morgen ff samen met de nieuwe Metzeler banden naar Bertus in Gemert brengen.

Voor het eerst de middenbok gebruikt inclusief spanbanden om de voorkant omhoog te houden, helaas neigt ie naar één kant. Ik had de wielen er al onderuit en dacht voor de zekerheid een 2e spanband vastmaken, schiet de eerste een beetje los toen ik die ook nog wilde aanspannen en daarmee de motor bijna op z'n kant! Kon 'm gelukkig nog opvangen. Voor de zekerheid de voorkant ondersteund met een schaarkrik, nu is alles stabiel.
Dat zijn van die heel vervelende momentjes, gelukkig goed afgelopen :}
 
Laatst bewerkt:
Volgens mij is dat slecht voor je motor. Daarnaast zonde van de benzine en onnodige milieuvervuiling ;)

Oh echt serieus.. bomenknuffelaar.. :+

Maar goed dat stationair warmdraaien niet de beste manier van warmdraaien is weet iedereen, vooral als je een open uitlaatsysteem hebt en een baby van 7 weken oud.. :+

Ik rij normaal ook altijd rustig mijn blok warm maar probeerde mijn punt duidelijk te maken dat het zou kunnen met de banden die ik nu gebruik. :)
 
Laatst bewerkt:
Oh echt serieus.. bomenknuffelaar.. :+

Maar goed dat stationair warmdraaien niet de beste manier van warmdraaien is weet iedereen, vooral als je een open uitlaatsysteem hebt en een baby van 7 weken oud.. :+

Ik rij normaal ook altijd rustig mijn blok warm maar probeerde mijn punt duidelijk te maken dat het zou kunnen met de banden die ik nu gebruik. :)
Hahaha, I know. Vandaar die ;) _O-

Ik rijd zelf met volledig open systeem, zonder katalysator, wat nou milieu? :X

Ik compenseer het met m'n 14% Volvo V40 D4. Tot nu toe nog geen sjoemelsoftware in ontdekt O-)
 
Welke Metzelers liggen er eigenlijk standaard op een Speed van 2010?
Die banden lagen erop toen ik hem kocht maar dat vond ik echt geen fijne banden..
 
Ja, je had een mooie route uitgezet. Alleen kende mijn tomtom niet alle weggetjes ;)
Het waren allemaal officiële wegen maar ik hoorde dat TomTom niet alle wegen kende maar goed er hingen voldoende pijlen om de route te volgen.
Ik kon zelf niet aanwezig zijn, maar leuk om te horen dat je de route mooi vond.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan