Shiver, Aprilia più bella, deel 4

Status
Niet open voor verdere reacties.
Boven de bout er weer indraaien en dan onder dat kopje weer bij het koppelingspedaal weer erin duwen. Alleen omdat de bout niet lijkt afgebroken te zijn, zal dat kogelgewricht uit geleefd zijn.
Heb zelf gisteravond even gekeken en dat vermoeden had ik al ja. Bout was los getrild en het kogelgewricht (inclusief zekering) aan gort. Nieuw kogelgewricht besteld dus kan 'm dan als het goed is zoals jij aangeeft weer erop zetten. Gelukkig geen dure operatie.
 
Heb zelf gisteravond even gekeken en dat vermoeden had ik al ja. Bout was los getrild en het kogelgewricht (inclusief zekering) aan gort. Nieuw kogelgewricht besteld dus kan 'm dan als het goed is zoals jij aangeeft weer erop zetten. Gelukkig geen dure operatie.

Een oom van me heeft hetzelfde een aantal weken geleden hetzelfde meegemaakt met zijn Duc, Enkel was bij hem de bout afgebroken. Klusje van 10 minuutjes wanneer je het enkel hoeft te vervangen.

Hopen dat je onderdelen snel binnen zijn, word weer goed weer hoorde ik :]



//////////////////////


Heren, een aantal van jullie zal vast een navigatiesysteem op de Shiver hebben.
Heb ooit ergens hier foto's etc voorbij zien komen hiervan namelijk..

Het volgende; ik ben opzoek naar een motornavigatiesysteem wat gemakkelijk past op de Shiver. Wat raden jullie aan qua houders etc? Hoe hebben jullie deze gemonteerd? Waar halen jullie de spanning vanaf, direct van de accu? Schakelaar ertussen?
 
Laatst bewerkt:
Een oom van me heeft hetzelfde een aantal weken geleden hetzelfde meegemaakt met zijn Duc, Enkel was bij hem de bout afgebroken. Klusje van 10 minuutjes wanneer je het enkel hoeft te vervangen.

Hopen dat je onderdelen snel binnen zijn, word weer goed weer hoorde ik :]



//////////////////////


Heren, een aantal van jullie zal vast een navigatiesysteem op de Shiver hebben.
Heb ooit ergens hier foto's etc voorbij zien komen hiervan namelijk..

Het volgende; ik ben opzoek naar een motornavigatiesysteem wat gemakkelijk past op de Shiver. Wat raden jullie aan qua houders etc? Hoe hebben jullie deze gemonteerd? Waar halen jullie de spanning vanaf, direct van de accu? Schakelaar ertussen?

Ja hierzo,

Heb de Tomtom rider 400 (of nouja, eigenlijk mijn vader)
Ik zelf gebruik hem niet zo vaak, maar mijn vader gebruikt hem vaak om van te voren alvast een route uit te stippelen.

Wij hadden de "Premium" bundel, dat zat een hoesje bij een een Ram mount.
Ram mount zit op het stuur en de navigatie kan je daar met een klem aan vast draaien (en op slot zetten, dus kan er niet zo makkelijk af gestolen worden)

Omdat we hem niet super vaak gebruiken hebben we hem niet aangesloten op de accu. Dus gewoon elke keer opladen na gebruik, dan gaat hij gemakkelijk twee ritjes mee.
 
Yes ik hier ook..

Ik heb zelf de Garmin Zumo 660.
Je kan hiermee zowel van a naar b via de "normale wegen" of via de wegen die juist voor motorrijders leuk zijn zoals meer bochten, mooier landschap etc. Maar volgens mij kan de nieuwe TomTom dat ook.
Ook zit hier de mogelijkheid op om muziek op te zetten mocht je dat willen. Tevens heb ik ook een zumolock later bijgekocht zodat je de navi gewoon op de motor kan laten zitten.

Ik heb hem via een speciaal beugeltje op de kroonplaat bevestigt, kosten toen wel 114 euro.
De Zumo zit bij mij rechtstreeks op de accu aangesloten.

full

full
 
Laatst bewerkt:
Top! Bedankt heren, ga ik me eens verdiepen in welk model ik wil aanschaffen.
Zo te zien zijn ze gemakkelijk te bevestigen.
 
Mijn voorvork staat +- een centimeter lager afgesteld dan de max waardoor het stuur wat lager staat. Ik wil dit graag omhoog terug zetten en daarvoor moet ik wat inbussen losdraaien die op de voorvork zitten als ik het goed begrijp.

Ik weet alleen even niet zo goed wat er nou gebeurt als ik die los draai... Loop ik dan het risico dat m'n hele stuur naar beneden valt zeg maar? Is dat iets dat je alleen kan of heb je iemand nodig die hem dus omhoog vasthoudt als je ze los draait?

Als het alleen je stuur is, dus de gele buis waar alle bediening op vast zit, dan kan je dat simpel zelf doen.
Als je het hebt over je voorvorken in de kroonplaat, dan ga je iets nodig hebben die de druk van je voorwiel kan afhalen. Anders krijg je krassen op je vorken en het lijkt me lastig 100Kg op te tillen en ook nog is de inbussen goed vast te zetten ;-)
 
Top! Bedankt heren, ga ik me eens verdiepen in welk model ik wil aanschaffen.
Zo te zien zijn ze gemakkelijk te bevestigen.

Als je je motor niet aan de druppel lader kan hangen of altijd hangt, zou ik de navigatie op een geschakelde spanning zetten en niet rechtstreeks op je accu.

Ik heb de mijne onder het zadel op de grote stekker aangesloten voor de geschakelde +. Deze zit op de hoofd verlichting geschakeld.
 
Hoe de GPS aansluit is geheel aan je zelf. Het kan gewoon direct van de accu maar de voorkeur heeft toch geschakeld. Waar je dit weghaalt is ook weer aan zelf. Het stadslicht wordt vaak gebruikt. Tenzij deze in de canbus zit maar dat is vaak niet het geval.
 
Een oom van me heeft hetzelfde een aantal weken geleden hetzelfde meegemaakt met zijn Duc, Enkel was bij hem de bout afgebroken. Klusje van 10 minuutjes wanneer je het enkel hoeft te vervangen.

Hopen dat je onderdelen snel binnen zijn, word weer goed weer hoorde ik :]



//////////////////////


Heren, een aantal van jullie zal vast een navigatiesysteem op de Shiver hebben.
Heb ooit ergens hier foto's etc voorbij zien komen hiervan namelijk..

Het volgende; ik ben opzoek naar een motornavigatiesysteem wat gemakkelijk past op de Shiver. Wat raden jullie aan qua houders etc? Hoe hebben jullie deze gemonteerd? Waar halen jullie de spanning vanaf, direct van de accu? Schakelaar ertussen?


Op dit moment gebruik ik in nederland altijd google maps op mijn telefoon.
Als telefoonhouder gebruik ik RAM-mount X-grip, telefoon blijft zitten ook met 180+kmh.

Van de zomer een trip naar Frankrijk op de planning en daarvoor wil ik wel voor een sumo gaan kijken, ik adviseer je om daar ook voor te gaan kijken. Deze zijn speciaal voor motoren en kan je zowat alles mee voor een prijs tussen de 250/350 heb je echt veel voor je geld.
 
De Smartphone als navigatie kan wel. Met de TomTom app gaat dit zelfs heel goed. De meeste functionaliteit van de Rider zit ook in de app en dat voor 24 euro per jaar. Een Rider kost minimaal het tienvoudige.

Echter het zwakke punt van alle smartphones is de micro-usb connector. Bij veelvuldig gebruik op de motor zal deze zeer hoogst waarschijnlijk de geest geven. Dit maakt je smartphone weer onbruikbaar en dan weer duurder dan een Rider of Zumo. Er zijn al meerdere gevallen bekend waarvan de USB connector de geest gegeven heeft.

Voor incidenteel gebruik (een paar keer jaar) is een Smartphone met X-Grip wel een interessante optie.
 
Mijn navigatiesysteem 2 jaar geleden toen ik naar de Ardennen ging:
A4'tje met plaatsnamen/wegnummers welke ik moest volgen op de tank geplakt
plus nog een printje van de omgeving waar de plaatsnamen opstonden voor het geval ik verdwaald was.(maar dat was ik niet)

Ging allemaal goed en kwam elke keer direct bij de juiste bestemming aan *O*
Maarja, dat is niet voor iedereen weggelegd, ken mensen die na 3x ergens heen gereden te hebben de weg nog niet weten.. die komen met zo'n blaadje er niet


Maar hoevaak ga je de navigatie gebruiken?
misschien is het aansluiten op de accu helemaal niet nodig? gewoon opladen van te voren (of nadat je hem gebruikt heb)
De accu van de navi blijft daardoor ook nog eens beter :)
 
Ik zit eraan te denken om een geschakelde plus van het contactslot te halen. En enkel mijn navigatie erop te klikken wanneer ik deze gebruik. De houder overigens gewoon laten zitten
 
Als het alleen je stuur is, dus de gele buis waar alle bediening op vast zit, dan kan je dat simpel zelf doen.
Als je het hebt over je voorvorken in de kroonplaat, dan ga je iets nodig hebben die de druk van je voorwiel kan afhalen. Anders krijg je krassen op je vorken en het lijkt me lastig 100Kg op te tillen en ook nog is de inbussen goed vast te zetten ;-)

Ik bedoel inderdaad de voorvorken in de kroonplaat. Zou een trap over de motor zetten en het stuur zo met touwen vast maken een optie zijn? Ik lees op internet van diverse mensen die schrijven dat het makkelijk ging maar hoe ze het dan precies gedaan hebben staat er niet bij :p
 
Yes ik hier ook..

Ik heb zelf de Garmin Zumo 660.
Je kan hiermee zowel van a naar b via de "normale wegen" of via de wegen die juist voor motorrijders leuk zijn zoals meer bochten, mooier landschap etc. Maar volgens mij kan de nieuwe TomTom dat ook.
Ook zit hier de mogelijkheid op om muziek op te zetten mocht je dat willen. Tevens heb ik ook een zumolock later bijgekocht zodat je de navi gewoon op de motor kan laten zitten.

Ik heb hem via een speciaal beugeltje op de kroonplaat bevestigt, kosten toen wel 114 euro.
De Zumo zit bij mij rechtstreeks op de accu aangesloten.

[afbeelding]
[afbeelding]

Ik heb dezelfde bevestiging als deze, alleen andersom gezet, dus op jouw foto's staat hij naar beneden, ik heb hem hoger, kijk ik net over de 660 naar het dashbord.

Voor de voeding heb ik een aansluiting o een stekker van de druppelaar gemaakt. Dus de Zumo staat op de laadkabel van de optimate aangesloten, met de accu. Wanneer ik de motor aan de druppelaar zet haal ik hem er af.

Binnenkort gaat de 660 in de verkoop, dan koop ik de Zumo 595 denk ik
 
Ik heb dezelfde bevestiging als deze, alleen andersom gezet, dus op jouw foto's staat hij naar beneden, ik heb hem hoger, kijk ik net over de 660 naar het dashbord.

Voor de voeding heb ik een aansluiting o een stekker van de druppelaar gemaakt. Dus de Zumo staat op de laadkabel van de optimate aangesloten, met de accu. Wanneer ik de motor aan de druppelaar zet haal ik hem er af.

Binnenkort gaat de 660 in de verkoop, dan koop ik de Zumo 595 denk ik

Garmin 660?
Eventueel heb ik wel interesse, PM me even je vraagprijs en wat er allemaal bij zit.
 
Ik heb dezelfde bevestiging als deze, alleen andersom gezet, dus op jouw foto's staat hij naar beneden, ik heb hem hoger, kijk ik net over de 660 naar het dashbord.

Voor de voeding heb ik een aansluiting o een stekker van de druppelaar gemaakt. Dus de Zumo staat op de laadkabel van de optimate aangesloten, met de accu. Wanneer ik de motor aan de druppelaar zet haal ik hem er af.

Binnenkort gaat de 660 in de verkoop, dan koop ik de Zumo 595 denk ik


Ik heb de steun nu ook omgedraaid, dit was de enige foto die ik zo even had.
Als je de de steun plaatst zoals ik toen had gedaan kan je ook moeilijk de sleutel uit het contactslot halen. (dit was ook maar van korte duur :P )
 
Yes ik hier ook..

Ik heb zelf de Garmin Zumo 660.
Je kan hiermee zowel van a naar b via de "normale wegen" of via de wegen die juist voor motorrijders leuk zijn zoals meer bochten, mooier landschap etc. Maar volgens mij kan de nieuwe TomTom dat ook.

Vorige week met maatje dagje getourt. Hij heeft een TomTom en die stel je in op kronkelweggetjes. En dan heb je echt een leuke dag. Kon zelfs instellen of je pontjes wilde vermijden. Hebben we niet gedaan want een pontje is leuk.

Heb me trouwens net opgegeven voor dat Moto Megatreffen volgende week. Aprilia is er ook. Hoop dat ze de nieuwe Shiver daar hebben.

http://www.megamotortreffen.nl/deelnemers/

TICKETS (Gratis)
http://www.megamotortreffen.nl/tickets/
 
Zojuist de tomtom rider 410 besteld, zowat alle filmpjes erover gekeken en zo te zien kan je alles wat je ermee wilt doen. Leukste optie is nog zelf op het scherm een paar locaties aantikken en dan berekend hij automatisch de route. Daarbij kan je aangeven of je weinig/veel bochten, hoofd/polder wegen of vooral handig in Nederland veel hoogte of weinig hoogteverschil. Ik ga hem binnenkort uitproberen als het weer een dagdeel droog is.
 
Vorige week met maatje dagje getourt. Hij heeft een TomTom en die stel je in op kronkelweggetjes. En dan heb je echt een leuke dag. Kon zelfs instellen of je pontjes wilde vermijden. Hebben we niet gedaan want een pontje is leuk.

Heb me trouwens net opgegeven voor dat Moto Megatreffen volgende week. Aprilia is er ook. Hoop dat ze de nieuwe Shiver daar hebben.

http://www.megamotortreffen.nl/deelnemers/

TICKETS (Gratis)
http://www.megamotortreffen.nl/tickets/

Oeh, dat is wel leuk, lekker dicht bij. Even kijken of ik ook heen kan.

Kronkelroute is leuk: Met een vriend ergens naar toe. zou 1 uur rijden zijn, dus toen maar kronkelroute gedaan, route zou opeens bijna 4 uur duren.
En als je dan geen zin meer hebt, dan klik je op snelle route en zit je opeens binnen 4 bochten op een doorgaande weg
 
Heren. Is er iemand van jullie die al eens frame delen heeft laten spuiten/ poedercoaten? En met name in de gouden kleur van bouwjaar 2008? Is er een kleurcode voor?
 
Oeh, dat is wel leuk, lekker dicht bij. Even kijken of ik ook heen kan.

Kronkelroute is leuk: Met een vriend ergens naar toe. zou 1 uur rijden zijn, dus toen maar kronkelroute gedaan, route zou opeens bijna 4 uur duren.
En als je dan geen zin meer hebt, dan klik je op snelle route en zit je opeens binnen 4 bochten op een doorgaande weg

Haha, Zutphen toevallig? ;)

Misschien wel leuk die treffen....
 
Zo, de shiver heeft weer de nodige TLC (en euro's) gehad! Kleppen laten stellen en een nieuwe voorband gemonteerd.

Binnenkort maar eens een afspraak maken bij MAD-Racing voor een tune-up sessie!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan