Shiver, Aprilia più bella, deel 4

Status
Niet open voor verdere reacties.
Gaaf hoor die nieuwe Shiver, ben erg benieuwd hoe Akra of Arrow dempers voor het nieuwe model eruit komen te zien. Mijn voorkeur tussen de Dorso en Shiver gaat nu meer uit naar de Shiver aangezien die meer vernieuwd is dan de Dorso.
 
Ik heb werkelijk waar geen flauw idee. Ik krijg het idee dat het verkeerd vertaald is. Als ik de vertaling van Predispostion opzoek kom ik eigenlijk alleen uit op lichamelijk aandoeningen bij mensen.

AMP staat voor: Aprilia Multimedia Platform.

Ik denk echter dat het AMP Prepared moet zijn.

Hoop inderdaad niet dat we lichamelijke aandoeningen krijgen bij het lezen van het display :j .
 
Daar waar het de eerste paar bouwjaren van de huidige Shiver een 190 band had en tegenwoordig een 180. Is men voor de nieuwe Shiver naar een 200 band gegaan.

Volgens mij is dat een tussenfase geweest. Mijn beide '08 Shiver's hadden een 180 band.
 
Laatst bewerkt:
Volgens mij is dat een tussenfase geweest. Mijn beide '08 Shiver's hadden een 180 band.

Volgens mij had de 1e generatie (voor 2010) altijd een 190 band en zijn ze daarna naar een 180 band gegaan om de motor makkelijker te laten insturen?

Zo, hopenlijk de laatste aanpassing aan de ZARD cat-vervanger laten doen. Ik had hem gemonteerd, en zoals te zien op onderstaande afbeelding zat de lambda sonde op een dusdanig vervelende plaats dat deze de achterbrug raakte. Bij een sensor van 300 euro ga ik dat risico niet lopen.
full.jpg


Ik heb door een lokale uitlaten bouwer (www.kiwiparts.nl) een extra lambda sonde plug op de uitlaat pijp laten lassen om de sensor op een andere plaats te zetten:
full.jpg


Nu maar hopen dat de kabel lang genoeg is...
 
Volgens mij had de 1e generatie (voor 2010) altijd een 190 band en zijn ze daarna naar een 180 band gegaan om de motor makkelijker te laten insturen?

Zo, hopenlijk de laatste aanpassing aan de ZARD cat-vervanger laten doen. Ik had hem gemonteerd, en zoals te zien op onderstaande afbeelding zat de lambda sonde op een dusdanig vervelende plaats dat deze de achterbrug raakte. Bij een sensor van 300 euro ga ik dat risico niet lopen.
[afbeelding]

Ik heb door een lokale uitlaten bouwer (www.kiwiparts.nl) een extra lambda sonde plug op de uitlaat pijp laten lassen om de sensor op een andere plaats te zetten:
[afbeelding]

Nu maar hopen dat de kabel lang genoeg is...

Ik heb het 2009 model en breedte maat 180, dus dat klopt ook niet helemaal :).

Hopelijk past de cat vervanger nu goed!
 
Veel mensen hebben een 180 band op hun Shiver liggen. De combi 120/70 en 180/55 is namelijk een zeer veel gebruikte combi en wordt vaak als "aanbieding" verkocht. De Shiver t/m 2009 heeft een 6.0 inch brede velg. Daar hoort officieel een 190 band op. Een 180 past ook gewoon. Vanaf (modeljaar) 2010 zit er een 5.5 velg in en daar hoort een 180 band op.
 
Veel mensen hebben een 180 band op hun Shiver liggen. De combi 120/70 en 180/55 is namelijk een zeer veel gebruikte combi en wordt vaak als "aanbieding" verkocht. De Shiver t/m 2009 heeft een 6.0 inch brede velg. Daar hoort officieel een 190 band op. Een 180 past ook gewoon. Vanaf (modeljaar) 2010 zit er een 5.5 velg in en daar hoort een 180 band op.

Haha dus met andere woorden heb ik net een nieuwe 180 band erop laten zetten, aangezien dit dezelfde maat was die erop zat.
Maar officieel hoort er een 190 op te zitten?
 
Anyway, het is zonde. Kan je toch weer een paar keer voor tanken...

Zeker waar.. Maar als ik de manouvre 2 seconden eerder had ingezet, denk ik dat ik er minder goed vanaf was gekomen. Dat is namelijk richting het einde van de bebouwde kom, waar een paar mooie wegen met strak bochtenwerk zich aandienen :] . Heb mijn gashendel dat stuk wel even misbruikt :j .

Kan me nog goed herinneren dat mijn rij-instructeur me vertelde dat motorrijden voor mij een dure hobby werd. Moet er actief voor gaan zorgen dat hij geen gelijk gaat krijgen. -O-
 
Zeker waar.. Maar als ik de manouvre 2 seconden eerder had ingezet, denk ik dat ik er minder goed vanaf was gekomen. Dat is namelijk richting het einde van de bebouwde kom, waar een paar mooie wegen met strak bochtenwerk zich aandienen :] . Heb mijn gashendel dat stuk wel even misbruikt :j .

Kan me nog goed herinneren dat mijn rij-instructeur me vertelde dat motorrijden voor mij een dure hobby werd. Moet er actief voor gaan zorgen dat hij geen gelijk gaat krijgen. -O-

Je denkt zeker dat wij brave Hendrikjes zijn? _O-
Maar ik heb in al die tijd nog geen enkele boete gehad :-)
Komt misschien ook wel doordat ik er binnen de bebouwde kom altijd wel rekening mee houd.
 
Je denkt zeker dat wij brave Hendrikjes zijn? _O-
Maar ik heb in al die tijd nog geen enkele boete gehad :-)
Komt misschien ook wel doordat ik er binnen de bebouwde kom altijd wel rekening mee houd.

Haha, daar ben ik niet bang voor hoor.. Die shivers nodigen veel te veel uit om te spelen... :]
 
wat een goedkope fotograaf is dit,

voor een prikje van 50 eurootjes een proficionele foto maken, met werk/materiaal/tijd en al zelfs de digitale versie erbij inbegrepen :} . kan je even zijn gegevens door geven? Zoek nog zo'n fotograaf voor het familie feest op kerst _O- O-) :+
 
Laatst bewerkt:
Wauw, wat een mooi weer vandaag. Stond al in de winterstand maar de Shiver vandaag toch maar weer uit de schuur getrokken en een heerlijk eindje getoured vandaag. Ging lekker en was echt genieten.

Jullie ook lekker buiten gespeeld?
 
Wauw, wat een mooi weer vandaag. Stond al in de winterstand maar de Shiver vandaag toch maar weer uit de schuur getrokken en een heerlijk eindje getoured vandaag. Ging lekker en was echt genieten.

Jullie ook lekker buiten gespeeld?

Ben nog wel even een uurtje wezen rijden ja, vond het toch wel wat koud aan mijn vingers.
Maar buiten dat zeker lekker om weer eens een rondje te maken.

Nu het trouwens dit weer is hebben meer mensen dat de motor temperatuur balkjes telkens van 2 naar 3 springen? zolang ik stilsta gaat hij gewoon naar 3 balkjes continu maar zodra ik boven de 80 uitkom ongeveer dan springt hij van 2 naar 3.
Kan geen kwaat voor de rest denk ik maar het viel mij ineens op vandaag.
 
Ben nog wel even een uurtje wezen rijden ja, vond het toch wel wat koud aan mijn vingers.
Maar buiten dat zeker lekker om weer eens een rondje te maken.

Nu het trouwens dit weer is hebben meer mensen dat de motor temperatuur balkjes telkens van 2 naar 3 springen? zolang ik stilsta gaat hij gewoon naar 3 balkjes continu maar zodra ik boven de 80 uitkom ongeveer dan springt hij van 2 naar 3.
Kan geen kwaat voor de rest denk ik maar het viel mij ineens op vandaag.

Dat zou kunnen duiden op een niet goed werkende thermostaat. Temp moet gelijk blijven en kennelijk gaat de thermostaat niet goed dicht. Bij lagere motor temp smeert de olie minder goed.
 
Dat zou kunnen duiden op een niet goed werkende thermostaat. Temp moet gelijk blijven en kennelijk gaat de thermostaat niet goed dicht. Bij lagere motor temp smeert de olie minder goed.

Ja inderdaad dat dacht ik ook.
Bedankt, toch maar eens bellen dan heb nog garantie dus wie weet.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan