Shiver, Aprilia più bella, deel 4

Status
Niet open voor verdere reacties.
gebeurt veel bij auto's ook, is een bi-metaal mechanisch gesteurde klep die lui word en daardoor koelwater constant (te vroeg) door de radiator geen stuurt. bij de shiver is dat dat zwarte pvc stuk die links zit, met 3 dikke slangen er op.

hier zie je een v.b. van een thermostaat van 65graden om koeler te draaien (geen origineel onderdeel, wel zelfde uiterlijk)
AF1 Racing Aprilia | Vespa | Piaggio | Guzzi | Norton | Ural | Zero - Fully Authorized Aprilia, Vespa, Piaggio, Moto Guzzi, Norton, Ural and Zero MC Dealer. - Motorcycles - Scooters - OEM Parts - Accessories

is dus geen sensor of dergelijke.
 
Laatst bewerkt:
gebeurt veel bij auto's ook, is een bi-metaal mechanisch gesteurde klep die lui word en daardoor koelwater constant (te vroeg) door de radiator geen stuurt. bij de shiver is dat dat zwarte pvc stuk die links zit, met 3 dikke slangen er op.

hier zie je een v.b. van een thermostaat van 65graden om koeler te draaien (geen origineel onderdeel, wel zelfde uiterlijk)
AF1 Racing Aprilia | Vespa | Piaggio | Guzzi | Norton | Ural | Zero - Fully Authorized Aprilia, Vespa, Piaggio, Moto Guzzi, Norton, Ural and Zero MC Dealer. - Motorcycles - Scooters - OEM Parts - Accessories

is dus geen sensor of dergelijke.

Ja klopt ja bedankt!
 
Zo, gister eindelijk de uitlaat weer kunnen monteren! De lamdba sonde zit nu op een veel betere plaats. De kabel loopt ook lekker boven de uitlaat langs en kan niet meer smelten!

full.jpg


Ook maar meteen de performance luchtfilter gemonteerd van DNA. Ding past perfect!

full.jpg


Meteen maar een klein rondje gereden want ik had haar gemist! Nu is het de planning om begin volgend jaar de ecu te laten mappen net als Bans gedaan heeft :] :P
 
Zo, gister eindelijk de uitlaat weer kunnen monteren! De lamdba sonde zit nu op een veel betere plaats. De kabel loopt ook lekker boven de uitlaat langs en kan niet meer smelten!

[afbeelding]

Ook maar meteen de performance luchtfilter gemonteerd van DNA. Ding past perfect!

[afbeelding]

Meteen maar een klein rondje gereden want ik had haar gemist! Nu is het de planning om begin volgend jaar de ecu te laten mappen net als Bans gedaan heeft :] :P

Dat ziet er een stuk beter uit!

Ik heb ondertussen het probleem dat ik bij lage snelheden (15km/h / minder) mijn rem pompend remt, moeilijk uit te leggen, maar alsof deze remt,nietremt,remt,nietremt,remt terwijl de remhendel met dezelfde kracht (enkel bij licht remmen, denk aan stoplicht stapvoets naderen e.d.).

Degene die het mee hebben gemaakt weten vast wel waar ik over praat B| ...
Nou stond ik op een feestje met aardig wat motorrijders en had het erover dat mijn schijf krom zou zijn e.d. Enkel gaven zij stuk voor stuk aan dat dat niet het geval was en dat ik eens naar het oliepijl in mijn voorvork moest kijken of naar mijn vering uberhaupt.

Als de rem namelijk krom zou zijn, zou je dit ook moeten voelen bij hard remmen of op hoge snelheden.. Zit wel wat in...

Mijn vraag; heeft iemand dit wel eens meegemaakt, zoja, wat was het toen?

Alvast bedankt!
 
Dat ziet er een stuk beter uit!

Ik heb ondertussen het probleem dat ik bij lage snelheden (15km/h / minder) mijn rem pompend remt, moeilijk uit te leggen, maar alsof deze remt,nietremt,remt,nietremt,remt terwijl de remhendel met dezelfde kracht (enkel bij licht remmen, denk aan stoplicht stapvoets naderen e.d.).

Degene die het mee hebben gemaakt weten vast wel waar ik over praat B| ...
Nou stond ik op een feestje met aardig wat motorrijders en had het erover dat mijn schijf krom zou zijn e.d. Enkel gaven zij stuk voor stuk aan dat dat niet het geval was en dat ik eens naar het oliepijl in mijn voorvork moest kijken of naar mijn vering uberhaupt.

Als de rem namelijk krom zou zijn, zou je dit ook moeten voelen bij hard remmen of op hoge snelheden.. Zit wel wat in...

Mijn vraag; heeft iemand dit wel eens meegemaakt, zoja, wat was het toen?

Alvast bedankt!

Ga eens na hoe oud de olie in je voorvork is.
Na een aantal jaar rijden moet deze wel een keer ververst zijn...
 
Als de rem namelijk krom zou zijn, zou je dit ook moeten voelen bij hard remmen of op hoge snelheden.. Zit wel wat in...

Mijn vraag; heeft iemand dit wel eens meegemaakt, zoja, wat was het toen?

Alvast bedankt!

Hoeft niet, mijn broertje had ook een kromme schijf en dat merkte je pas bij lage snelheid.
 
Ik heb dat pompende gevoel in de remhendel mijn gehele periode gehad. Altijd bij lage snelheden en licht aanremmen. Niet bij stevig remmen.
In die tijd is de remolie 2 keer vervangen en HyperPro gemonteerd. Kromme schijven is een kwaaltje van de Shiver. Het is bij mij in de gehele periode constant geweest en heb daarom ook geen reden gezien om de schijven te vervangen.
 
Ik heb dat pompende gevoel in de remhendel mijn gehele periode gehad. Altijd bij lage snelheden en licht aanremmen. Niet bij stevig remmen.
In die tijd is de remolie 2 keer vervangen en HyperPro gemonteerd. Kromme schijven is een kwaaltje van de Shiver. Het is bij mij in de gehele periode constant geweest en heb daarom ook geen reden gezien om de schijven te vervangen.

Hmm.. Heb ook hyperpro vering, wellicht dat ik dan toch eens de olie moet vervangen van de voorvork. Zal eens googlen hoe dat moet :+ , of is dit beter om uit te besteden?
 
Ik zou het laten doen. Voorvork moet eruit, dan openen, leeg laten lopen en de juiste olie er weer in.

Paul is de bom bij deze..
 
Hmm.. Heb ook hyperpro vering, wellicht dat ik dan toch eens de olie moet vervangen van de voorvork. Zal eens googlen hoe dat moet :+ , of is dit beter om uit te besteden?

Ik zou gewoon even langs Hyperpro in Werkendam gaan, idd wat hierboven gezegd word. Je hele vork moet eruit.
 
De plaatjes zijn zojuist binnengekomen en de eerste zijn verkocht.

€17,50 P.S. ex verzenden/ of natuurlijk ophalen(Noord-Limbug, in de buurt van Weert), indien interesse;
stuur maar even een mailtje naar bart0495@hotmail.com
Maten volgens datasheet die op pagina 79 gepost zijn..

Materiaal: RVS304 , Dikte: 1mm
Word met lasersnijder uitgesneden.
full
 
Laatst bewerkt:
De plaatjes zijn zojuist binnengekomen en de eerste zijn verkocht.

€17,50 P.S. ex verzenden/ of natuurlijk ophalen(Noord-Limbug, in de buurt van Weert), indien interesse;
stuur maar even een mailtje naar bart0495@hotmail.com
Maten volgens datasheet die op pagina 79 gepost zijn..

Materiaal: RVS304 , Dikte: 1mm
Word met lasersnijder uitgesneden.
[afbeelding]

De mijne is onderweg *O*
 
De plaatjes zijn zojuist binnengekomen en de eerste zijn verkocht.

€17,50 P.S. ex verzenden/ of natuurlijk ophalen(Noord-Limbug, in de buurt van Weert), indien interesse;
stuur maar even een mailtje naar bart0495@hotmail.com
Maten volgens datasheet die op pagina 79 gepost zijn..

Materiaal: RVS304 , Dikte: 1mm
Word met lasersnijder uitgesneden.
[afbeelding]

Bartt, ik heb toendertijd die tekening gemaakt en daar zat meen ik een foutje in. Ik weet niet of dat nog in de DWG aangepast is. Kun je dat even nakijken?

De ovale sleufgaten zaten in de originele tekening verkeerd. Hoe ze horen te zitten:
- 10mm vanaf de zijkant (lange zijde)
- 8mm vanaf ze zijkant (korte zijde)

Zo niet, dan moeten de sleufgaten langer gemaakt worden, anders krijg je de bout niet d'r door heen...
 
Bartt, ik heb toendertijd die tekening gemaakt en daar zat meen ik een foutje in. Ik weet niet of dat nog in de DWG aangepast is. Kun je dat even nakijken?

De ovale sleufgaten zaten in de originele tekening verkeerd. Hoe ze horen te zitten:
- 10mm vanaf de zijkant (lange zijde)
- 8mm vanaf ze zijkant (korte zijde)

Zo niet, dan moeten de sleufgaten langer gemaakt worden, anders krijg je de bout niet d'r door heen...

Ohjee... Zal het morgen eens even opmeten :+
 
Ik heb bij die van mij, die ik ook heb laten maken op basis van die DWG, iets moeten bijvijlen in de hoeken. Niet heel veel werk !
 
Ga me binnekort eens een heatertje bestellen voor in de garage, dan de uitlaatjes eraf en dan de plaat erachter.

Zodra ik het geprobeerd heb, show ik het eindresultaat :+!
 
Ga me binnekort eens een heatertje bestellen voor in de garage, dan de uitlaatjes eraf en dan de plaat erachter.

Zodra ik het geprobeerd heb, show ik het eindresultaat :+!

Ik wil ook zo'n plaat hebben. Alleen vergeet het iedere keer s'avonds te regelen (ivm betaling e.d.).
O-)
Je hoort nog van me!!
 
Ik wil ook zo'n plaat hebben. Alleen vergeet het iedere keer s'avonds te regelen (ivm betaling e.d.).
O-)
Je hoort nog van me!!


Dat is prima! Ik wacht je mailtje wel even af :) ..

Had gisteren even geprobeerd die plaat eronder te schroeven, aan de zijkant een kapje losgedraaid en toen kon ik de plaat er al tussen plaatsen.. Moet alleen nog even de bouten los gaan draaien en kijken hoe het zit.. Was me toch te koud om het zonder heater te doen haha... :+
 
Achterlicht moet eraf, dan kentekenplaat houder.

Stekkers daarvan zitten onder het kapje onder de buddy.

Dan, als die los zijn, onder de buddy de twee dikke bouten eruit.

Dan de flens van de uitlaat los.

Achter de motor staan, en de uitlaat recht naar achter trekken.

Kwartier werk...
 
Achterlicht moet eraf, dan kentekenplaat houder.

Stekkers daarvan zitten onder het kapje onder de buddy.

Dan, als die los zijn, onder de buddy de twee dikke bouten eruit.

Dan de flens van de uitlaat los.

Achter de motor staan, en de uitlaat recht naar achter trekken.

Kwartier werk...

Dus ik begrijp dat ik dan beter meteen een Tail Tidy kan halen? :P
 
als ik eindelijk eens tijd heb ga ik hem er ook onder plaatsen, maarja heb de meeste tijd in de avond en dan is het net ff te donken want geen goed licht...
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan