Shiver, Aprilia più bella, deel 4

Status
Niet open voor verdere reacties.
Beetje summier foldertje, maar het is een start.

full
 
Laatst bewerkt:
Jammer dat die tank van de Dorsoduro nog steeds zo klein is. Dat zou voor mij echt een belemmering zijn om hem te kopen.

De nieuwe Shiver is wel errug gaaf :9~
 
Jammer dat die tank van de Dorsoduro nog steeds zo klein is. Dat zou voor mij echt een belemmering zijn om hem te kopen.

De nieuwe Shiver is wel errug gaaf :9~~

Ja snap dit ook niet dat ze dit niet hebben verbeterd.
geef hem 6 liter extra en je bereikt er een veel groter groep mensen. Want er zijn echt mensen die het heel belangrijk vinden dat een motor 150+ met een tank moet halen! Bij de dorso 750 stond je met heel sportief gedrag al met 80km bij de pomp.
Al hoe wel ik wel vind is dat de aprilia's aardig een slokje benzine lusten!
Met mijn tuono V4 rij ik net 1op 9,5 terwijl mijn maten met hun gsxr 1000 en fireblade 1 op 15 rijden met hetzelfde tempo! En dat had aprilia toch nu echt beter kunnen doen.
 
Ja snap dit ook niet dat ze dit niet hebben verbeterd.
geef hem 6 liter extra en je bereikt er een veel groter groep mensen. Want er zijn echt mensen die het heel belangrijk vinden dat een motor 150+ met een tank moet halen! Bij de dorso 750 stond je met heel sportief gedrag al met 80km bij de pomp.
Al hoe wel ik wel vind is dat de aprilia's aardig een slokje benzine lusten!
Met mijn tuono V4 rij ik net 1op 9,5 terwijl mijn maten met hun gsxr 1000 en fireblade 1 op 15 rijden met hetzelfde tempo! En dat had aprilia toch nu echt beter kunnen doen.

Dorsoduro moet meer als een Supermoto door het leven gaan, dat is waarschijnlijk ook de reden dat de tank relatief beperkt is.
En wat die V4 betreft..... Ik ben jaloers :} _O-
 
En wat die V4 betreft..... Ik ben jaloers :} _O-

Gaat het om de V4 of om Tuono?

Mijn huidige Honda heeft ook een V4 maar vind het geluid van de 76 graden V4 minder lekker dan van de 90 graden V4 van Honda (VFR800). Maar het is gelukkig geen 13-in-een-dozijn 4-cilinder lijn. De V4 loopt overigens wel goed en trekt ook lekker van onderuit. Net als een Twin bokt een V4 ook laag in toeren.
 
Gaat het om de V4 of om Tuono?

Mijn huidige Honda heeft ook een V4 maar vind het geluid van de 76 graden V4 minder lekker dan van de 90 graden V4 van Honda (VFR800). Maar het is gelukkig geen 13-in-een-dozijn 4-cilinder lijn. De V4 loopt overigens wel goed en trekt ook lekker van onderuit. Net als een Twin bokt een V4 ook laag in toeren.

Nou als je het zo duidelijk wilt hebben niet om de V4 en niet om de Tuono, maar om de Tuono V4 :?
 
Ja snap dit ook niet dat ze dit niet hebben verbeterd.
geef hem 6 liter extra en je bereikt er een veel groter groep mensen. Want er zijn echt mensen die het heel belangrijk vinden dat een motor 150+ met een tank moet halen! Bij de dorso 750 stond je met heel sportief gedrag al met 80km bij de pomp.
Al hoe wel ik wel vind is dat de aprilia's aardig een slokje benzine lusten!
Met mijn tuono V4 rij ik net 1op 9,5 terwijl mijn maten met hun gsxr 1000 en fireblade 1 op 15 rijden met hetzelfde tempo! En dat had aprilia toch nu echt beter kunnen doen.

Ja dat had wel 15 liter of 18 mogen zijn wat mij betreft. Ongeveer 220 kilometer op één tank is wel prima, dan heb je een mooie actie radius als je nog een keer een weekend weg wil ofzo.
 
Zelfs dat vind ik zelf aan de krappe kant. De sweetspot voor de actieradius is voor ongeveer 300 km. Dan hoe ik mij overdag geen zorgen te maken of ik nog moet tanken onderweg.
Verbruik is altijd al een duidelijk minpunt geweest voor een Aprilia. De Shiver rijd bij een beetje leuk rijden ongeveer 1 op 16. Gezien de cilinderinhoud (750cc) en het vermogen was tegen de 1 op 20 meer conform de markt geweest.
 
Boordcomputer klopt voor geen meter. Die gaat er vanuit dat je alles in de 6 doet. Die geeft namelijk een lineair verbruik aan. Hoe harder je rijdt, hoe hoger het verbruik. Klopt totaal niet met de werkelijkheid. Ik reed gemiddeld ook 1 op 20 maar ib praktijk was 1 op 16 al lastig genoeg.
 
Nou als je het zo duidelijk wilt hebben niet om de V4 en niet om de Tuono, maar om de Tuono V4 :?

Bedoelde dus mijn Tuono V4 APRC.
Zuip schuit is het!
Maar dat is de andere V4 van aprilia ook de RSV4!
En de aprilia V4 is onderin echt niet bokkig. Eerste wat mij op viel in vergelijkt met de 1000cc 2 cil van aprilia dat ze echt mega soepel lopen bij 1500 toeren en ook heel gemakkelijk zijn te berijden op lage snelheid.
 
180 km met een tank met de dorsoduro zou ik al heel netjes vinden voor zo een SM
de shiver mag dan makkelijk de 200km passeren met actieradius.
300km is wel erg veel! Het is ook geen BMW toermotor!
 
Een 4-cilinder lijn loopt nog veel soepeler. Die kan je vanaf stationair in de 6 gewoon gas geven en zonder sputteren rijdt zo'n ding weg. Dat lukt met een 1-2 of V4 eigenlijk niet.
 
180 km met een tank met de dorsoduro zou ik al heel netjes vinden voor zo een SM
de shiver mag dan makkelijk de 200km passeren met actieradius.
300km is wel erg veel! Het is ook geen BMW toermotor!

Hoeft ook geen grote toermotor met een grote tank te zijn. De gemiddelde japanner met vergelijkbaar vermogen en inhoud haalt wel gewoon 300 km op een tank of komt daar dicht in de buurt. Denk aan een Yamaha MT-07, Honda CB600, Suzuki GSR750.

Voor mij is een dag rijden rond de 300 km. Ik ga straks naar Noorwegen en heb geen flauw idee, hoe vaak ik daar een pomp tegenkom op de route. Vind het daarom lekker om gewoon een dag te kunnen rijden met een tank.

Ik ben in de Ardennen al keer bijna zonder benzine komen te staan. Vorige jaar in Italie moest ik ook op zoek naar een pomp omdat ik deze op de route voorlopig nog niet tegenkwam en de tank al bijna leeg was (er zat meer dan 100 km tussen 2 pompstations op de route).
 
Bedoelde dus mijn Tuono V4 APRC.
Zuip schuit is het!
Maar dat is de andere V4 van aprilia ook de RSV4!
En de aprilia V4 is onderin echt niet bokkig. Eerste wat mij op viel in vergelijkt met de 1000cc 2 cil van aprilia dat ze echt mega soepel lopen bij 1500 toeren en ook heel gemakkelijk zijn te berijden op lage snelheid.

Ja dat had ik wel door, alleen Athome niet. Dus dacht zal even wat duidelijker zijn _O-

Een 4-cilinder lijn loopt nog veel soepeler. Die kan je vanaf stationair in de 6 gewoon gas geven en zonder sputteren rijdt zo'n ding weg. Dat lukt met een 1-2 of V4 eigenlijk niet.


Ja dat klopt, maar ik vind persoonlijk juist het karakter en het geluid van een V motor gewoon leuk. Bijvoorbeeld als je bij een L4 het gas dicht draait blijft hij ook als een dolle doorrijden, bij een V remt hij op de motor. Ik heb toen de tijd proef gereden op een Z750 en een Shiver, maar de Shiver had voor mijn gevoel veel meer uitdaging :)

Ik ga straks naar Noorwegen en heb geen flauw idee, hoe vaak ik daar een pomp tegenkom op de route. Vind het daarom lekker om gewoon een dag te kunnen rijden met een tank.

Veel plezier zo meteen! Mooi land ook! Echt genieten door. Wel je sneeuwkettingen om doen _O-
Wie vind het niet lekker om een dag op een tank te rijden, dat is bij de Shiver niet zo. Heeft met het karakter te maken, dat moet je accepteren of idd een Jap kopen :Y
Het hele leven zul je concessies moeten maken, zelfs met motoren kom je er niet onderuit :]
 
Achterlicht moet eraf, dan kentekenplaat houder.

Stekkers daarvan zitten onder het kapje onder de buddy.

Dan, als die los zijn, onder de buddy de twee dikke bouten eruit.

Dan de flens van de uitlaat los.

Achter de motor staan, en de uitlaat recht naar achter trekken.

Kwartier werk...

Kwartier??? Heb er wel wat langer over gedaan hoor, ruim 2 uur ofzo, maar wel gewoon rustig aan gedaan.
Oké de plaat paste niet dus moest de achterste hoekjes met een figuurzaagje zagen en de houder/klemmen van de uitlaten heb ik ook aangepast, dat duurde het langste. En langere schroeven zoek, want de originele waren helaas te kort...

Dank Bart voor het maken van de plaat!
 
De eerst keer deed er ook een uur over. Ik heb de boel vaker los gehad en dan lukt het wel in een kwartier.
 
Verbruikt valt mij ook "tegen". Inderdaad iets van 1op16/17
Ducati monster 620 uit 2003 haalde bij flink sportief rijden de 1op20 al makkelijk

Als je het vergelijk met een auto dan is een motor echt heel onzuinig. Er zijn al beste veel auto's die hetzelfde verbruiken maar wel 6/7 keer zwaarder zijn
 
Verbruikt valt mij ook "tegen". Inderdaad iets van 1op16/17
Ducati monster 620 uit 2003 haalde bij flink sportief rijden de 1op20 al makkelijk

Als je het vergelijk met een auto dan is een motor echt heel onzuinig. Er zijn al beste veel auto's die hetzelfde verbruiken maar wel 6/7 keer zwaarder zijn

Maar die zijn niet zo snel en geven niet zoveel plezier :] *O*

Ik rij voor mijn plezier, als ik dagelijks woon-werk zou moeten doen dan zou ik wel wat anders rijden. Dan gaat dat verbruik echt aantikken.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan