Welk verfafbijt werkt wel?

Megalodon

Er gaat echt niets boven een ZRX!
29 aug 2009
6.496
3.400
haarlemmermeer
Ik wil mijn velgen ontdoen van de bestaande laklaag maar tegenwoordig zijn er verfafbijt middelen te koop welke mijn inziens niet goed werken.

Welk middel gebruikt een ieder hier wat wel goed werkt?
full
 
Gebruikte vroeger altijd die van albastine.
Goed dik inzetten met een kwast, en dan een nachtje laten staan.
Maar ik zou het niet met afbijt doen, is echt een verschrikkelijk k#@ klus.
Als je pech hebt wordt je ook nog eens kotsmisselijk van die afbijt lucht.

Als je er iets meer geld voor over hebt, gewoon laten stralen.
Dit gaat je een hoop ergenis schelen.
 
Vier uur in een vuilniszak doen en met een hogedrukreiniger op 90 graden afspuiten.Ik had gewoon alabastine van de Gamma.Moest de meeste delen wel twee keer doen.
Daarna glasparelen.
 
Gebruikte vroeger altijd die van albastine.
Goed dik inzetten met een kwast, en dan een nachtje laten staan.
Maar ik zou het niet met afbijt doen, is echt een verschrikkelijk k#@ klus.
Als je pech hebt wordt je ook nog eens kotsmisselijk van die afbijt lucht.

Als je er iets meer geld voor over hebt, gewoon laten stralen.
Dit gaat je een hoop ergenis schelen.

De Albastine welke je in de bouwmarkt kan kopen kan je net zo goed als gel in je haar smeren want dit werkt voor geen meter!
 
Ik maakte vroeger zelf afbijt van korrelonstopper
In een pan met een paar liter water gooi je de hele fles in. Het water wordt door de reactie lekker heet.
Als het afgekoeld is heb je een pan met loog. Prima afbijt. Wel (rubber) handschoenen aan en een gelaadscherm als je aan de gang gaat.
 
Is de verf op deze velgen dan afgebladderd ofzo dat je alle verf ervan af wilt hebben?.
Anders zou ik die verf lekker latten zitten. Is een prima ondergrond voor je nieuwe kleur.
Gewoon opruwen/schuren met bv scotchbrite oid.
Als het de originele verf is is de kwaliteit een stuk beter als een busje motip primer.....
 
Van de org zrx velgen poets je de coating zo af , dat is iig geen goede ondergrond,
ik weet niet of de zx 10 velgen beter zijn wat dat betreft.
ik heb Fluxaf gebruikt, ff in laten trekken 1/2 uurtje en dan met brillo poets je ze zo schoon !
 
Is de verf op deze velgen dan afgebladderd ofzo dat je alle verf ervan af wilt hebben?.
Anders zou ik die verf lekker latten zitten. Is een prima ondergrond voor je nieuwe kleur.
Gewoon opruwen/schuren met bv scotchbrite oid.
Als het de originele verf is is de kwaliteit een stuk beter als een busje motip primer.....

daar zijn de meningen over verdeeld,
die verf zit er zo schraal op dat je na 3 maal flink poetsen al de grondlaag tegen komt.
ik twijfel er ook sterk aan of het 2k is en dat het niet gewoon bij een Japanse Action vandaan komt. :+
 
De huidige afbijt werkt niet meer doordat de stof Methyleenchloride er niet meer in zit. Dit is zeer schadelijk bevonden sinds 1-2 jaar en mag er daardoor niet meer in zitten.

Helaas is dit wel precies het goedje wat het zo goed liet werken. Ik heb het op mijn werk in de chemie en maken ook voor professionele doeleinden nog afbijt waar dit MC doorheen zit. Voor de comsumentenproducten mag het niet meer ivm de veiligheid.

Wat je eventueel zou kunnen doen is kijken of je via via online aan professionele afbijt kan komen waar dit goedje nog in zit, anders dik insmeren met de shit van de bouwmarkt en daarna inpakken met huishoudfolie om het goed in te laten trekken. Dit schijnt te werken, maar ga er maar alvast een maand voor uit trekken.

Het beste kun je voor glasparelstralen gaan, dat laat volgens mij geen hele ruwe ondergrond achter.
 
De huidige afbijt werkt niet meer doordat de stof Methyleenchloride er niet meer in zit. Dit is zeer schadelijk bevonden sinds 1-2 jaar en mag er daardoor niet meer in zitten.

Helaas is dit wel precies het goedje wat het zo goed liet werken. Ik heb het op mijn werk in de chemie en maken ook voor professionele doeleinden nog afbijt waar dit MC doorheen zit. Voor de comsumentenproducten mag het niet meer ivm de veiligheid.

Wat je eventueel zou kunnen doen is kijken of je via via online aan professionele afbijt kan komen waar dit goedje nog in zit, anders dik insmeren met de shit van de bouwmarkt en daarna inpakken met huishoudfolie om het goed in te laten trekken. Dit schijnt te werken, maar ga er maar alvast een maand voor uit trekken.

Het beste kun je voor glasparelstralen gaan, dat laat volgens mij geen hele ruwe ondergrond achter.

:^

Het is net de "nieuwe" roundup, werkt ook voor geen meter meer....

Als je toch een nieuwe kleur wilt kun je het beter laten poedercoaten denk ik, stralen ze het ook voor je. 50€ per velg geloof ik gemiddeld.
Voordeel daarbij is dat je dan met het banden erop leggen ook niet meteen de verflaag weer naar de K helpt.
 
De huidige afbijt werkt niet meer doordat de stof Methyleenchloride er niet meer in zit. Dit is zeer schadelijk bevonden sinds 1-2 jaar en mag er daardoor niet meer in zitten.

Helaas is dit wel precies het goedje wat het zo goed liet werken. Ik heb het op mijn werk in de chemie en maken ook voor professionele doeleinden nog afbijt waar dit MC doorheen zit. Voor de comsumentenproducten mag het niet meer ivm de veiligheid.

Wat je eventueel zou kunnen doen is kijken of je via via online aan professionele afbijt kan komen waar dit goedje nog in zit, anders dik insmeren met de shit van de bouwmarkt en daarna inpakken met huishoudfolie om het goed in te laten trekken. Dit schijnt te werken, maar ga er maar alvast een maand voor uit trekken.

Het beste kun je voor glasparelstralen gaan, dat laat volgens mij geen hele ruwe ondergrond achter.

Kan ik je niet een jerrycan geven dat je hem even vult voor mij. *D
 
VHT stripfast schijnt wel goed spul te zijn, alleen beetje lastig te verkrijgen voor particulier.
Moet je viavia zien te regelen.

Om de zelfde reden heb ik ook topic gestart. Ipv alabastine kun je er idd net zo goed duo- penotti opsmeren..... of aardbeienjam.
 
VHT stripfast schijnt wel goed spul te zijn, alleen beetje lastig te verkrijgen voor particulier.
Moet je viavia zien te regelen.

Om de zelfde reden heb ik ook topic gestart. Ipv alabastine kun je er idd net zo goed duo- penotti opsmeren..... of aardbeienjam.

Ben ik toch niet helemaal met je eens,ik heb alle alu-delen van deze motor ingesmeerd met alabastine van de Gamma.Vier uur laten inweken in een vuilniszak en afspuiten met de hogedrukreiniger op 90graden.De meeste delen moesten wel twee keer,en al met al is het wel veel werk.
full

full

Zo ziet het er dan uit na het glasparelen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan