Het grote XV1700 Topic Deel 2

Heb afgelopen zaterdag de motorolie en filter vervangen.
Ik zag op mpmoil.nl dat er 4.1liter olie in moest.

* MPM International Oil Company - Productaanbeveling

Echter heb ik nu 4.1 erin zitten en meet nog niks op mijn pijl stok?

Eerst 2 liter in het reservoir gedaan ff laten lopen daarna 2.1 liter weer laten lopen en daarna gepijlt.

Ik las op rs.forum dat hun er 4.3 in doen en dat er in totaal 5.2 liter motorolie in kon. (Mijn engelse taal is niet best)

Dus gewoon afvullen tot 4.3?

Tevens de remblokken en olie vervangen. Olie voor was aardig bruin.

Ook de bougies gaan vervangen. Kwam er achter dat er twee per cilinder zaten.
Ik had er maar twee besteld. Ik dacht een twee pitter dus zullen er ook maar twee zijn dan. ( haha niet dus )


Tevens de k&n filters gereinigd, uitgespoeld laten drogen en ingespoten met k&n olie. Nog ff monteren en klaar.

Bakolie is besteld dit word z.s.m. vervangen.

Banden zijn nog niet binnen dus nog ff afwachten.
Tevens heb ik hier een vraag over.
Hoe strak moet die riem aandrijving staan? En hoe of waar kan ik zien of deze aan vervanging toe is?

Kan ik ergens een handleiding downloaden met alle gegevens ect voor het onderhoud uit te voeren vinden?

Hele lap tekst hahah
Gr. Ronny
 
Het weer zeker, maar ik merk altijd wel dat, ondanks dat we allemaal wel iets te zeuren hebben, het in ons " regeltjes" Nederland wel goed geregeld is. Zeker als je zo is bij een ander land goed in het rond kijkt. Dit even los van de geromantiseerde vakantiebeleving.
Je moet er in ons land ook last van WILLEN hebben.
Ik wens jullie in ieder geval een mooie start van het seizoen toe. Want dat ga ik hier wel missen, lekker toeren op je eigen motor.
 
Laatst bewerkt:
Taijssen
Geef ff je emailadres
Dan kan mini max jou de uitgebreide technische beschrijving mailen via we transfer.
 
Warrior rijders van Nederland
Zondag 15 april vertrekken we om 11.00 uur vanaf vd valk Nijmegen voor een ride out.
Ca. 15 uur zijn we weer terug na een mooie tocht.
En... deelname is gratis voor warriors😆
Je betaalt alleen je eigen benzine en consumpties.
Kom kennis maken met je collega warriors.
Laat wel ff weten of je meedoet.
En kom half uurtje eerder voor de koffie
Groet ton
 
Dat is wel heel erg weinig voor zo’n verbouwde Warrior. Ook erg vreemd dat een NL motor op een BE verkoopsite staat. Ik vraag me af of dat allemaal wel klopt.

Een Warrior staat vaak te koop voor rond € 8.000,-. Ik kan me niet voorstellen dat iemand hem dan voor minder dan de helft weg doet. De motor met dit kenteken is 5 maanden geleden nog van eigenaar gewisseld.
 
Die motor op Tweedehands.be lijkt trouwens wel erg veel op de oude Warrior van Warriorfan76, die hem vorig jaar verkocht heeft. Ongeveer 2-3 pagina`s terug kun je de foto zien die hij plaatste bij zijn mededeling dat hij hem verkocht had.
 
Ik ben benieuwd naar zijn reactie :Y

Een paar jaar geleden iets soortgelijks gezien op Marktplaats en op die advertentie gereageerd. Kreeg toen een redelijk vaag verhaal terug.
 
Terug
Bovenaan Onderaan