Het grote XV1700 Topic Deel 2

Dank je! Het stuur heb ik inmiddels verwisseld voor wat minder bredere fat bars van 1,5". Het stuur in het filmpje was erg cool, maar moordend voor mijn rug en nek
 
Ik heb laatst ook een setje big shots gekocht op www.chopperonderdelen.nl
Ook zelf gemonteerd.
Makkelijk zelf te doen krijgt idd handige beschrijving erbij.
Ik zelf had al een powercommander 5. Maar ga hem binnenkort in tiel af laten stellen bij power-point. Kosten zijn €100,-
Ga dan ook een quickshifter monteren.
 
Als je alleen de uitlaat veranderd en niet de inlaat heb je in principe geen Power Commander nodig.. wel moet je iets aanpassen in je standaard ECU.. op rswarrior.com kan je complete handleidingen vinden..
 
Mooie bike mini-max!!
Heb je hem ook verlaagd? Hoe doe je dat of wat heb je nodig?
Denk als je hem verlaagd ook een sterkere veer moet monteren als je vaak met twee personen rijd.
 
Mooie bike mini-max!!
Heb je hem ook verlaagd? Hoe doe je dat of wat heb je nodig?
Denk als je hem verlaagd ook een sterkere veer moet monteren als je vaak met twee personen rijd.

Dank je! :}

Ik heb mijn motor inderdaad verlaagd aan de achterzijde met een setje PCS Lowering Links, hiermee is de achterzijde ongeveer 4,5 cm verlaagd. Andere alternatieven voor deze set zijn bijvoorbeeld van Baron's, al dan niet verstelbaar.

PCS
Yamaha RS Warrior Rear Lowering Kits and Suspension - 1(509)466-3410

Baron's niet verstelbaar
http://www.baronscustom.com/catalog/display/563/

Baron's verstelbaar
https://www.baronscustom.com/catalog/display/1121/index.html

Zelf heb ik de originele veer er nog onder zitten en dat bevalt me prima. Ik rij 99% van de gevallen alleen op de motor en ben ook niet te zwaar. Als je met iemand achterop rijdt adviseren ze de 1000 lbs veer te monteren, om te voorkomen dat het achterwiel in het achterscherm schraapt.
 
1,2 en 3 juli hebben wij ons internationaal treffen in Nederland, met deelnemers uit Engeland, Schotland, Belgie en Duitsland. Nadere info volgt nog.
Maar misschien moeten wij van het voorjaar ook nog een meet and greet in en voor Nederland organiseren? Koffie, elkaars motoren bekijken/bewonderen, beetje lullen, stukkie samen rijden en weer op huis aan?
Dan kunnen zeker alle nieuwkomers even komen kennis maken
en kunnen we het all time record van 7 op een NL warrior treffen overtreffen?
Zie verleden jaar:
als je interesse hebt meldt je even aan, incl. je woonplaats, dan zoeken we een centraal gelegen locatie. Belangstelling?
1. Bolwar Hillegom
 
Ja das lekker, ik ben alleen maar aan het inventariseren en jullie twee met je drukke sociale agenda hebben wel geteld 1 weekend beschikbaar???
IK heb jullie al zo vaak gezien -)
Nu wil ik de fiets van Buskey in het echie zien.
Ben, wanneer past het jou? (graag meer datums dan kunnen we kijken waar de meesten kunnen!
 
Hoi
Ik ben nieuw hier op dit forum en wil me ook hier ff voorstellen.
Ik ben Patrick, 42 jaar en woon in Stadskanaal, rij nu een Triumph rocket maar ben van plan om hem in te ruilen op een warrior.
Na enig zoeken maar 2 kunnen vinden, zijn ze nou zo zeldzaam of zoek ik niet goed.
Van de 2 die ik heb gevonden valt er ook nog 1tje af.
Ik ga zaterdag naar jager motoren in Hoogeveen om te kijken en om te zien wat de Rocket nog doet aan inruil.
Iemand nog tips waar ik op moet letten , ik hoor het graag.

Gr Patrick
 
Laatst bewerkt:
welkom bij de club Patrick,
je zoekt waarschijnlijk prima.. het zijn zeldzame beesten.
Ik kwam de mijn bij toeval tegen, ik was niet echt op zoek naar een specifiek model.. moet zeggen heerlijk apparaat.
 
Welkom op het forum, Patrick!

Het klopt wat Slagschip zegt, de Warrior is schaars in NL. Deze heeft nooit in het Europese leveringsprogramma van Yamaha gezeten, maar zijn bestemd geweest voor de Amerikaanse markt. Naar schatting rijden er in NL ongeveer een 35 Warriors rond.

Het zijn probleemloze motoren, zonder gekke mankementen. Waar je dus met name op moet letten is de onderhoudshistorie, banden, drive belt (riem) en uiteraard of hij netjes is.

Succes zaterdag!
 
Bedankt mannen

Dat van probleemloze motoren hoor ik graag, hiervoor Harley gereden maar die zijn me te onbetrouwbaar.
2 keer meegemaakt dat zo n blok kapot loopt dus maar verkocht en de Triumph gekocht. Tis een fijne motor met een gigantisch koppel maar met 360kg toch net te veel.
En mis de vette klappen van een 2 pitter.
Ik vind de warrior echt een tof ding dus hoop dat het Zaterdag door gaat.
 
Ik heb niet 1 weekend vermeld, beter lezen! Ik schrijf voor het weekend van 6/7 mei. Dat zijn dan toch vanaf nu welgeteld een stuk of 11 weekenden. Daarna ben ik op vakantie, gaat mijn dochter trouwen, rondje Texel en dan hebben we alweer onze 3 daagse.
 
april te koud, dus 1 weekend :)
Ik heb niet 1 weekend vermeld, beter lezen! Ik schrijf voor het weekend van 6/7 mei. Dat zijn dan toch vanaf nu welgeteld een stuk of 11 weekenden. Daarna ben ik op vakantie, gaat mijn dochter trouwen, rondje Texel en dan hebben we alweer onze 3 daagse.
 
welkom teabag!
Kom kennismaken op ons NL treffen
Hoi
Ik ben nieuw hier op dit forum en wil me ook hier ff voorstellen.
Ik ben Patrick, 42 jaar en woon in Stadskanaal, rij nu een Triumph rocket maar ben van plan om hem in te ruilen op een warrior.
Na enig zoeken maar 2 kunnen vinden, zijn ze nou zo zeldzaam of zoek ik niet goed.
Van de 2 die ik heb gevonden valt er ook nog 1tje af.
Ik ga zaterdag naar jager motoren in Hoogeveen om te kijken en om te zien wat de Rocket nog doet aan inruil.
Iemand nog tips waar ik op moet letten , ik hoor het graag.

Gr Patrick
 
NL Warrior treffen, zondag 8 mei?:
Voorstel te gaan voor zondag 8 mei
1. Bolwar Hillegom kan
2. Buskey Dalfsen kan
3. Warriorfan76 kan
4. GVM en fotothijs Lingewaard kunnen
5. Slagschip Almere?
6. Mini Max Gouda?
en de rest? de nieuwkomers? Stan 1980? Teabag?
en ouwe hap als Senmenx, RobD, lowrider, harrienoef, rock or bust, JC de borgh enz enz?????
onze belgische lezers?
Taijssi wordt vader (ook mooi) Tornado lukt 8e niet
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan