Abs storing !! bekend massaprobleem van FJR 1300 ??

Smook

MF'er
1 apr 2008
67
0
Abs geeft storing moet een bekend massaprobleem zijn van de FJR 1300??
is dat bekent bij het forum van de Yamaha Fjr wie weet of dat vaker voorkomt bij de Fjr 1300
Ik hoor het zelf voor het eerst vandaar mijn vraag aan jullie
alvast weer bedankt
Groetjes
Smook
 
Laatst bewerkt:
Ja.
(Ik snap weinig van het verhaal...)

-----------------------------------------------------------------------------
Ik leg het even uit sorry.

ik kan een Yamaha FJR 1300 kopen maar nu is mij daar verteld dat het ABS nu niet werkt dat moet komen door een massaprobleem hij werkte gewoon maar nu niet meer.
nu wil ik graag weten of dat gewoon vaker voorkomt bij de FJR (2007) en of dit te maken is of niet
wie kan mij dat vertellen?
Groetjes Smook
 
Laatst bewerkt:
-----------------------------------------------------------------------------
Ik leg het even uit sorry.

ik kan een Yamaha FJR 1300 kopen maar nu is mij daar verteld dat het ABS nu niet werkt dat komt door een massaprobleem hij werkte gewoon pas nog maar nu ineens niet meer
er is een nieuwe kabelboom ingekomen toen ging het goed maar nu doet hij het weer niet
nu wil ik graag weten of dat gewoon vaker voorkomt bij de FJR (2007) en of dit te maken is of niet
wie kan mij dat vertellen?
Groetjes Smook

Alles is te maken.
Als je weet waar het massa probleem moet zitten kan je dat testen door dat punt te overbruggen met een draad naar het frame en dan te testen of het weg is
Ik zou het hier vragen FJR-club Nederland - Forumindex
 
het zou in alle geval een serieus koopje moeten zijn om te overwegen hem zo te kopen. zo goedkoop dat op zijn minst met de opleg van een 2dehands ABS-unit + werkuren in een motorzaak hij nog steeds goedkoper is dan 1 die wel in orde is.

als het enkel een massa-probleem is, waarom laat hij hem dan niet herstellen, maakt hij zelf meer winst op de verkoop. Zo zijn er vele advertenties "moet alleen carb's even kuisen/afstellen" en dergelijke, en eens die moto's dan gekocht zijn wordt er gegarandeert een topic geopent met "help, ..."
 
-----------------------------------------------------------------------------
Ik leg het even uit sorry.

ik kan een Yamaha FJR 1300 kopen maar nu is mij daar verteld dat het ABS nu niet werkt dat komt door een massaprobleem hij werkte gewoon pas nog maar nu ineens niet meer
er is een nieuwe kabelboom ingekomen toen ging het goed maar nu doet hij het weer niet
nu wil ik graag weten of dat gewoon vaker voorkomt bij de FJR (2007) en of dit te maken is of niet
wie kan mij dat vertellen?
Groetjes Smook
ABS niet goed.

Nieuwe kabelboom er in.

Toen even ok, maar nu weer ABS niet goed.

Zou 'massaprobleempje' zijn, motor staat te koop.

Als kleine euvels niet verholpen zijn voordat een motor verkocht wordt, is het vaak geen klein euvel.
Of deze storing vaak bij dit model voor komt, is niet heel erg van belang. Het komt iig vaak bij deze specifieke motor voor!
 
belazerd ben je als je er van uit gaat dat dit voor weinig geld te herstellen is en het 2000 euro meer kost dan de verkoper je heeft voorgespiegeld.
Ik ken iemand die een complete unit heeft liggen voor de fjr1300.
Als je interesse hebt wil ik hem wel vragen of hij die nog heeft.
 
Doet me een beetje denken aan een grapje uit een oud Motorvisie jaarboek: prachtige bijna nieuwe tweedehands auto voor zeer scherpe prijs, alleen kapotte achterruit met daarop een A4 met:

achteruit kapot.

Kopers stonden te dringen. Met excuses voor de autohumor.
 
ABS probleem opgelost was toch een aarde probleem
alles gewoon goed schoongemaakt en weer ingebouwd en weg probleem
allemaal bedankt hier.
Groet Smook
 
Fijn dat je het nog even laat weten, dan hebben andere met hetzelfde probleem er ook wat aan.
Zorg dat je op tijd je remvloeistof vervangt. Het komt erg vaak voor dat de pomp vast komt zitten en dat zou wel eens het gevolg kunnen zijn van teveel vocht in de remvloeistof.
 
Terug
Bovenaan Onderaan