Achterremschijf loopt aan (GSX650F)

26 mei 2010
239
0
Arnhem
Hallo!

Mijn Suzuki GSX650F uit 2008 heeft het volgende probleem:
Na het rijden is de remschijf zodanig heet geworden dat deze niet meer normaal vast te pakken is. Ik gebruik de achterrem niet constant. Als de motor op de middenbok staat en ik met de hand het achterwiel draai hoor ik dat de achterremschijf constant aanloopt.

Wat te doen? Het lijkt me dat dit niet normaal is en opgelost moet worden.

De achterremklauw is onlangs vervangen voor een tweedehands exemplaar. Deze zag er goed uit, zuigers bewegen soepel en komen terug als het rempedaal losgelaten wordt. Tegelijk met het vervangen van de achterremklauw is ook de mastercilinder schoongemaakt. Hier was niets bijzonders te zien. Ik heb de achterremklauw vervangen omdat de blokken op waren en de oude klauw eigenlijk gereviseerd moest worden. Financieel gezien was de tweedehands klauw de betere optie (zaten verse blokken in en zuigers bewogen soepel). Glijpin is ook in zeer goede staat!

Omdat ik twijfel over de aanpak van het probleem leg ik hier dan ook het probleem voor.

Volgens mij heb ik de volgende opties:

  1. Mastercilinder reviseren
  2. Achterremklauw schoonmaken/reviseren (lijkt me gezien de staat van de klauw niet nodig)
  3. Achterremschijf vervangen (schijf heeft een randje maar zit niet onder de slijtagelimiet)
  4. Glijpinnen van de remklauw controleren (zwevende klauw, pinnen waren in zeer goede staat bij montage)

Ik hoor graag hoe eenieder hierover denkt! Een oplossing op korte termijn is wenselijk omdat ik de motor dagelijks voor woon-werkverkeer nodig heb.

Alvast bedankt!

Groeten Patrick :W
 
Ben het met je eens dat die schijf vervangen moet worden maar of dat dan het probleem oplost ?
Eerst vinden wat het probleem veroorzaakt van dat zwaar lopen kan een combo zijn van gebruikte blokken en dat randje op de schijf zoals al is aangegeven maar dat moet je wel zeker weten anders kan je twee maal naar de winkel voor onderdelen als het met nieuwe blokken en een remschijf het probleem niet heeft verholpen
 
Laatst bewerkt:
Even een update m.b.t. het probleem:

Achterremschijf is ondertussen vervangen voor een ander, tweedehands exemplaar (dikte gemiddeld 4,90 mm). Ik heb de bestaande blokken gebruikt (dit in afwijking op de eerder gegeven adviezen). Ondertussen 250 km verder en de achterrem werkt weer fantastisch, loopt niet aan en wordt niet meer heet!

Probleem opgelost, dank voor de reacties! *O*

Groeten Patrick :W
 
Terug
Bovenaan Onderaan