Motor valt uit op snelweg

Arjantje

MF'er
30 mei 2009
192
2
Benschop
Hoi allemaal!
Normal lees ik alleen mee maar nu ben ik degene die een probleem heeft :o .

Gisteren reed ik op de A1 richting Apeldoorn met een snelheid van ongeveer 120 km/h begint de motor te sputteren het leek alsof die heel even op een poot liep en vervolgen deden beide cilinders het niet meer. Nadat ik met schokken en stoten de 100 had bereikt sloeg het blok weer aan en kreeg ik weer vermogen.

Ik ben op de vluchtstrook gaan staan maar kon niks ontdekken en ben weer verder gereden op hoop van zegen. Een paar kilometer later gebeurde het weer en dit keer sloeg de motor af :') . Ik kreeg mijn motor weer gestart en ben met een gangetje van 70 via de vluchtstrook de snelweg afgereden en vervolgens doorgereden naar mijn opa en oma waarbij hij het zonder problemen deed ook op de provinciale weg waar ik 80 reed :?.

Ik vermoed dat ik het in mijn benzine toevoer moet zoeken aangezien het blok geen rare geluiden maakt en het eigenlijk prima doet bij snelheden lager dan 90 km/h. De verlichting valt ook niet weg wanneer het probleem op treed.

Hebben jullie tips wat ik allemaal zou kunnen controleren?

Het gaat om een Hyosung GT 650 R een 2 cilinder met carburateurs.
 
Laatst bewerkt:
Sorry per ongeluk weggehaald tijdens het typen het gaat om een Hyosung GT 650R met carburateurs.

Dankje Martell ik ga dat eens rustig nalopen. Zou het kunnen dat mijn carburateurs bevriezen of is dat heel onwaarschijnlijk? Het lijkt me vergezocht maar het was gisteren behoorlijk koud en vochtig.

De tank was helemaal vol ik had daarvoor net getankt.
 
Laatst bewerkt:
Sorry per ongeluk weggehaald tijdens het typen het gaat om een Hyosung GT 650R met carburateurs.

Dankje Martell ik ga dat eens rustig nalopen. Zou het kunnen dat mijn carburateurs bevriezen of is dat heel onwaarschijnlijk? Het lijkt me vergezocht maar het was gisteren behoorlijk koud en vochtig.
zou kunnen

Het is idd weer ongeveer de tijd voor de topics met 'carb freezing' :)
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Sorry per ongeluk weggehaald tijdens het typen het gaat om een Hyosung GT 650R met carburateurs.

Dankje Martell ik ga dat eens rustig nalopen. Zou het kunnen dat mijn carburateurs bevriezen of is dat heel onwaarschijnlijk? Het lijkt me vergezocht maar het was gisteren behoorlijk koud en vochtig.

De tank was helemaal vol ik had daarvoor net getankt.

Gisteren koud?? Het was super mooi weer in Apeldoorn en omgeving :? maar goed ik zou het ook in de tankontluchting zoeken, anders een stuk rijden zonder tankdop kijken of dat helpt.
 
Gisteren koud?? Het was super mooi weer in Apeldoorn en omgeving :? maar goed ik zou het ook in de tankontluchting zoeken, anders een stuk rijden zonder tankdop kijken of dat helpt.


Ik reed om half 9 s'avonds op de snelweg toen begon het toch erg af te koelen met heel veel mistbanken op de snelweg. Maar ik denk inderdaad ook dat in mijn tankontluchting oid moet zoeken. :Y
 
Sorry per ongeluk weggehaald tijdens het typen het gaat om een Hyosung GT 650R met carburateurs.

Dankje Martell ik ga dat eens rustig nalopen. Zou het kunnen dat mijn carburateurs bevriezen of is dat heel onwaarschijnlijk? Het lijkt me vergezocht maar het was gisteren behoorlijk koud en vochtig.

De tank was helemaal vol ik had daarvoor net getankt.

wat is het jaartal van de Hyosung GT 650R. want volgens mij is het injectie, want het is een sv650 blok...

bekend probleem is wel dat de brandstof slang van de ene injector naar andere injector lekt. dus dan valt de druk weg en gaat hij rare dingen doen.
 
Check de stand eens van je benzine kraantje, ik had een Suzuki GS 500 E en daar had ik een vergelijkbaar probleem als de kraan op on of reserve stond. Op PRI had ik nooit problemen :). Had te maken met vacuum trekken of juist niet van het kraantje
 
Heb je misschien een grote luchtbel in je tank ? Even tankklepje opendoen, motor iets heen en weer wiegen en klepje weer dicht.
Oorzaak kan eigenlijk zoveel zijn; Bobines die gebarsten zijn waar vocht in is gekomen, of corrosie op de stekkers van de bobines ? Dat levert altijd gesputter van de motor op.
 
Terug
Bovenaan Onderaan