Zelfbouw aanhanger maken, licht, hoe

Bosje

MF veteraan
20 apr 2004
6.127
3.678
Amersfoort
Binnenkort ga ik verhuizen en heb ik helaas geen ruimte meer voor mn huidige aanhanger. Daarom van plan om zelf een lichte aanhanger te maken met behulp van goede kennis, en deze zodanig te maken dat hij op zn kant onder de carport kan staan.
Ik heb al 2 alu goten nieuw liggen, hoe nu verder, tips :?
 
Ik heb mijn enduro in de goot staan en er zelf 2 goten naast gemaakt voor de pw50 en pw80 van mijn dochters.
verder 2 afneembare beugels voor beide voorwieltjes van pijp 22 mm met knelkoppelingen.
Als je zelf iets gaat maken, moet dat ook wel kunnen voor 2 motorfietsen lijkt me.
Of het moeten 2 stuks GS1200's zijn?
 
Binnenkort ga ik verhuizen en heb ik helaas geen ruimte meer voor mn huidige aanhanger. Daarom van plan om zelf een lichte aanhanger te maken met behulp van goede kennis, en deze zodanig te maken dat hij op zn kant onder de carport kan staan.
Ik heb al 2 alu goten nieuw liggen, hoe nu verder, tips :?


Is de carport stevig?

Dan kan je met een paar katrollen en een lier vrijwel iedere aanhanger op z`n kant takelen.
 
Is een Motolug niet wat voor je? Dat is een motoraanhanger die je zelf kunt (de)monteren. Ideaal om met de auto en de motor op de Motolug naar de Dolomieten te rijden en daar de aanhanger in 10 minuutjes uit elkaar te halen en in de kofferbak van de auto te gooien.
Wil je toch per se zelf bouwen heb je aan de Motolug misschien een voorbeeld van wat handig is.
 
Ik heb een alpenkreuzer gestript, betonplex erop gemaakt en een goot met een oprijplaat.
Door gebruik van kokers kan ik de goot evt. verplaatsen van het midden naar links of rechts en de oprijplaat gebruiken als goot voor een tweede motor.

De aanhanger staat ook op zijn kant. Handrem erop en optillen bij het wiel. Steen onder de velg schuiven en klaar.
 
Ik heb een alpenkreuzer gestript, betonplex erop gemaakt en een goot met een oprijplaat.
Door gebruik van kokers kan ik de goot evt. verplaatsen van het midden naar links of rechts en de oprijplaat gebruiken als goot voor een tweede motor.

De aanhanger staat ook op zijn kant. Handrem erop en optillen bij het wiel. Steen onder de velg schuiven en klaar.
Oke, ik had gedacht dat zo'n vouwwagen nog best zwaar zou zijn om op zn kant te zetten omdat de as nogal breed is, maar dat valt dus mee.

Voor hierboven, hoeven alleen maar 2 crossmotoren op te kunnen, dus qua constructie hoeft het niet erg zwaar gemaakt te worden.
 
Is een Motolug niet wat voor je? Dat is een motoraanhanger die je zelf kunt (de)monteren. Ideaal om met de auto en de motor op de Motolug naar de Dolomieten te rijden en daar de aanhanger in 10 minuutjes uit elkaar te halen en in de kofferbak van de auto te gooien.
Wil je toch per se zelf bouwen heb je aan de Motolug misschien een voorbeeld van wat handig is.
Ook goeie tip. kende ik niet, maar erg duur, 1400 voor de uitvoering met 2 motoren. Eerst maar eens kijken of ik zelf wat kan fabrieken :)
 
Oke, ik had gedacht dat zo'n vouwwagen nog best zwaar zou zijn om op zn kant te zetten omdat de as nogal breed is, maar dat valt dus mee.

Voor hierboven, hoeven alleen maar 2 crossmotoren op te kunnen, dus qua constructie hoeft het niet erg zwaar gemaakt te worden.
-----------------------------------------------------------------------------

En dan heb ik voor zo'n alpenkruizer nog 'n paar kantelbeugels.
Dan rij je hem [in je eentje ] op zijn kant , heel gemakkelijk overal na toe.
:W
 
-----------------------------------------------------------------------------

En dan heb ik voor zo'n alpenkruizer nog 'n paar kantelbeugels.
Dan rij je hem [in je eentje ] op zijn kant , heel gemakkelijk overal na toe.
:W
dan heb ik nog een geremd onderstel van een vouwwagen ( ondergedeelte van de bak zit er nog op)

150e
 
Ik heb een alpenkreuzer gestript, betonplex erop gemaakt en een goot met een oprijplaat.
Door gebruik van kokers kan ik de goot evt. verplaatsen van het midden naar links of rechts en de oprijplaat gebruiken als goot voor een tweede motor.

De aanhanger staat ook op zijn kant. Handrem erop en optillen bij het wiel. Steen onder de velg schuiven en klaar.
die van mij ws ook een alpen kruizer,lekker licht en met 1 hand op z,n kant te krijgen............. :Y
 
Te duur ik heb de mijne voor 75 pleuro gekocht.
Wel geïnvesteerd in 2 nieuwe banden
dan kom je op hetzelfde bedrag uit...


Foto720-TE3VVDFV.jpg

Foto540-6CJCRRUA.jpg
 
Aanhanger kopen? Tweedehands bagagewagens & aanhangwagens online

je hoeft alleen een ongeremde enkel-as onderstel te hebben.
Hier staat er al 1 voor 50 euro.
Alle het oude hout er af, nieuwe hout plaatje er op.
Een goot en bevestigingsogen en klaar ben je.

op speurders staat er sowieso wel een aantal openbak aanhangers en als je zelf weinig zelf wilt doen... er staat er ook 1 tekoop voor 99 euro (195 / 120 bak) en alles netjes en werkend.

Succes met de zoek tocht.
 
Laatst bewerkt:
Aanhanger kopen? Tweedehands bagagewagens & aanhangwagens online

je hoeft alleen een ongeremde enkel-as onderstel te hebben.
Hier staat er al 1 voor 50 euro.
Alle het oude hout er af, nieuwe hout plaatje er op.
Een goot en bevestigingsogen en klaar ben je.

op speurders staat er sowieso wel een aantal openbak aanhangers en als je zelf wieing wilt doe ik zag er 1 voor 99 euro (195 / 120 bak)..

Succes met de zoek tocht.
Hij heeft ook geen verlichting...
 
Hij heeft ook geen verlichting...

je koop voor een paar euro een nieuwe licht unit (koop er dan meteen 2) bedrading netjes aansluiten en je kan weer gaan....

Maar ik weet niet hoeveel hij zelf wilt sleutelen...

Maar anders kan je natuurlijk ook deze nemen: Aanhanger kopen? Tweedehands bagagewagens & aanhangwagens online

deze is wel qua hout en verlichting al klaar!! maar goed daarom is hij ook 100 euro.
Ik zou voor de 50 euro gaan en een weekend sleutelen ;-)
 
Terug
Bovenaan Onderaan