draadjes R6 koplamp

patrickZ

MF veteraan
3 jul 2005
15.051
10.945
nultwintig
betreft deze draadjes die links en rechts uit de koplamp komen:


hoe kan/ moet ik deze aansluiten,
waar zit de massa?
is dat één van de boutjes (???)
 

2008 :)

Is mijn oude koplamp-unit welke ik van gloedje nieuw naar.... in 2 dagen tijd op zolder kon leggen.

@ Patrick: Je heb als het goed is ook de fabriekshandleiding van me gedownload (naar aanleiding van iets anders (teller-unit)). Dat éne blauwe stekkertje is niet het enige stekkertje wat je aan moet sluiten voor de verlichting....

De lamp waar je nu naar kijkt is alleen Grootlicht .... De andere lamp (de Rechter) is dimlicht op een R6 en die heeft óók zo'n stekkertje. Tussen die twee lampen zit normaliter ook nog een LED stadslicht unit (maar die heb ik uiteraard NIET mee opgestuurd :P ).

Het gat in dat afdekkapje: Tijdelijke montage van een Xenon set in m'n oude 2010 R6 :r
 
Laatst bewerkt:
2008 :)

Is mijn oude koplamp-unit welke ik van gloedje nieuw naar.... in 2 dagen tijd op zolder kon leggen.

@ Patrick: Je heb als het goed is ook de fabriekshandleiding van me gedownload (naar aanleiding van iets anders (teller-unit)). Dat éne blauwe stekkertje is niet het enige stekkertje wat je aan moet sluiten voor de verlichting....

De lamp waar je nu naar kijkt is alleen dimlicht.... De andere lamp (de linker) is grootlicht op een R6 en die heeft óók zo'n stekkertje. Tussen die twee lampen zit normaliter ook nog een LED stadslicht unit (maar die heb ik uiteraard NIET mee opgestuurd :P ).

Het gat in die afdekkap: Tijdelijke montage van een Xenon set in m'n oude 2010 R6 :r

ok..
is het niet mogelijk om twee H4 lampen erin te knallen?
of twee H2/ 3
en dat ze allebei gaan branden...??

hoe wat waar :?
 
ok..
is het niet mogelijk om twee H4 lampen erin te knallen?
of twee H2/ 3
en dat ze allebei gaan branden...??

hoe wat waar :?

Is uiteraard mogelijk, maar dan moet je ze even zélf door lussen. In principe zijn beide lampen gelijk (beide H7) en ook de lenzen en refelctoren zijn gelijk. De (standaard) bedrading van Yamaha kán dit overigens gewoon (veilig) aan :P
 
Laatst bewerkt:
Mooi...
Dus stekker erop, verbinden aansluiten...
De lampjes die gaan branden op de blauwe draadjes zijn gedimd groot licht?
Die komen zeg maar op je gewone "rij" verlichting?
 
Mooi...
Dus stekker erop, verbinden aansluiten...
De lampjes die gaan branden op de blauwe draadjes zijn gedimd groot licht?
Die komen zeg maar op je gewone "rij" verlichting?

Het zijn beide "H7" lampen en die hebben zelf dus géén idee wat ze zijn :) Afstelling tussen GROOT/dim licht is een verschil wat je maakt met de reflector.

De rechter unit is als "dimlicht" afgesteld , de linker als "grootlicht". Een R6 met twee brandende koplampen als dimlicht bestaat af fabriek niet.....
 
Laatst bewerkt:
Het zijn beide "H7" lampen en die hebben zelf dus géén idee wat ze zijn :) Afstelling tussen GROOT/dim licht is een verschil wat je maakt met de reflector.

De rechter unit is als "dimlicht" afgesteld , de linker als "grootlicht". Een R6 met twee brandende koplampen als dimlicht bestaat af fabriek niet.....
Oh....
Das weer jammer.... -O-
 
Oh....
Das weer jammer.... -O-

Een R6 is een fiets om met zo min mogelijk gewicht en zoveel mogelijk motorvermogen te kunnen rijden... :P

De RJ05 en RJ09 (2003 tm. 2005) hadden een koplamp met "projector" units welke voor jou misschien beter geweest waren.... Niks mis met die fietsen maar, te veel gewicht vanwege o.a. de koplamp :P

Niet voor niets dat zo'n unit van een RJ15 met TPG post als "standaard" pakketje verstuurd kan worden en ook ámper iets weegt.
 
Laatst bewerkt:
Ik bedoel.. wat voor stekkertje mannetje - vrouwtje erin moet...
Je kunt gewoon een nieuwe, andere universele stekker er op zetten, als het moet.

Ik ga er even vanuit dat je draadboom een andere aansluiting heeft. Ergens moet je dus sowieso iets veranderen.

Als je een matching stekkertje wilt hebben, moet je even beter foto's plaatsen. Dan is misschien te zien welke het is, en kan iemand aangeven of die los te koop zijn.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
dat begrijp ik,
ging mij om het stekkertje, kan ik met de foto een setje nieuwe halen bij radio rotor in amsterdam ipv met die unit te moeten zeulen..

zal via een relais geschakeld worden,
normaal:
dimlicht aan
groot licht = dimlicht uit
 
Terug
Bovenaan Onderaan