Bugs, features en andere zachte waren

Het is verdacht (zeg maar onmeetbaar) stil rond de nieuwe forumsoftware. Zit er een update aan te komen in het komende (2017) jaar, of is de ETA nog steeds ergens tussen nu en 2050? :+
Antwoord op beide vragen is ja :+

We hebben twee pakketten die we al een tijd aan het bekijken zijn, maar helaas blijken beide pakketten niet perfect te zijn. We zijn dus (nog steeds) aan het onderzoeken welk van beide pakketten het beste past of passend te maken is.

Gaat om:

 
Is er een of ander compatibiliteits issue met google chrome?

Version 54.0.2840.98 (64-bit)

regelmatig als ik wil quoten op MF dan beweegt chrome zich als dikke stront door een zeef. Een beetje het effect alsof je een veel te zwaar programma probeert te draaien. Ik heb dit op andere websites nog niet gehad en het doet zich aan sinds enkele weken.

http://www.motor-forum.nl/forum/quote_message/28110636/66
Deze post quoten zorgt ervoor dat mijn laptop zo'n beetje onbruikbaar wordt.

Mijn laptop is een Macbook Pro i7/16gig..
ik zal de volgende keer wel even activity monitor erbij pakken.

Process: Google chrome helper? heeft een spike in cpu usage van 7% naar 63% wanneer ik het quote veld gebruik op die desbetreffende post. Bij het quoten van kleinere teksten lijkt het niet voor te komen.
 
Laatst bewerkt:
Ik gebruik zelf altijd Chrome en heb dit probleem niet. Heb ook even op jouw link geklikt (om te quoten) en de pagina wordt zonder hapering/vertraging getoond. Het ligt dus aan jouw Mac ben ik bang. (Overigens heb ik, op dit moment nog, ook een MacBook Pro i7/16 gig).

Chrome Helper heb ik idd ook heel veel last van, op andere sites. Over het algemeen gaat het dan om Flash, zo lijkt het. Die Chrome Helper processen kun je killen met Task Manager, waarschijnlijk dat het dan sneller gaat.
 
Antwoord op beide vragen is ja :+

We hebben twee pakketten die we al een tijd aan het bekijken zijn, maar helaas blijken beide pakketten niet perfect te zijn. We zijn dus (nog steeds) aan het onderzoeken welk van beide pakketten het beste past of passend te maken is.

Gaat om:


Het ziet er beide voor mij als leek prima uit. Maar ik ben geen IT'er. :) Dat gezegd hebbende denk ik dat geen enkel pakket exact 'past' en dat het belangrijker is om te kijken welk pakket je het beste aan kan passen naar jouw specifieke wensen. Maar again, niet mijn piece of pie.

Wel leuk dat je in 'dat ene' topic toch iets van een antwoord gaf mbt mijn eerdere vraag (in reactie op iemand anders, dat wel).

Er moeten rare dingen gebeuren willen we niet in 2017 overgaan op een nieuw pakket, en eigenlijk bij voorkeur nog in het eerste of tweede kwartaal.
 
Laatst bewerkt:
Ik gebruik zelf altijd Chrome en heb dit probleem niet. Heb ook even op jouw link geklikt (om te quoten) en de pagina wordt zonder hapering/vertraging getoond. Het ligt dus aan jouw Mac ben ik bang. (Overigens heb ik, op dit moment nog, ook een MacBook Pro i7/16 gig).

Chrome Helper heb ik idd ook heel veel last van, op andere sites. Over het algemeen gaat het dan om Flash, zo lijkt het. Die Chrome Helper processen kun je killen met Task Manager, waarschijnlijk dat het dan sneller gaat.

Oke :) thanks, zal het in de gaten houden.
 
In mijn eigen verkooptopic is mij opgevallen dat er achter mijn woonplaats Deurne, (Antwerpen) staat. Ik weet dat er in Antwerpen ook een Deurne is, maar ik kom uit het mooie Deurne in Brabant, NL. Hoe komt dit, en hoe kan ik dit aanpassen?
 
skittel Oma,

Vraagje ik hoor de laatste tijd regelmatig muziek als ik MF opstart. Heeft dat te maken met de adss? Kan ik dat via een van de add sites uitzetten.

Bedankt alvast,

Groet Dré
 
skittel Oma,

Vraagje ik hoor de laatste tijd regelmatig muziek als ik MF opstart. Heeft dat te maken met de adss? Kan ik dat via een van de add sites uitzetten.

Bedankt alvast,

Groet Dré
Dat is beslist niet de bedoeling. Kun je eens een screenshot maken als dat gebeurt en dat aan mij mailen? Dan ga ik dit oplossen. Want hoewel advertenties nodig zijn om de rekeningen te betalen, horen ze géén geluid te maken.
 
In mijn eigen verkooptopic is mij opgevallen dat er achter mijn woonplaats Deurne, (Antwerpen) staat. Ik weet dat er in Antwerpen ook een Deurne is, maar ik kom uit het mooie Deurne in Brabant, NL. Hoe komt dit, en hoe kan ik dit aanpassen?
Bij het plaatsen van de advertentie kon je je woonplaats selecteren, toen kon je ook kiezen voor het juiste Deurne. Kun je je advertentie eens wijzigen en kijken of het dan lukt?
 
Dat is beslist niet de bedoeling. Kun je eens een screenshot maken als dat gebeurt en dat aan mij mailen? Dan ga ik dit oplossen. Want hoewel advertenties nodig zijn om de rekeningen te betalen, horen ze géén geluid te maken.


Tis de advertentie van de game Roque one. Ik zie hem net op een andere pagina ook voorbij komen en deze geeft hetzelfde geluid.

:W Dré
 
een pop up die vraagt om username en password van holiday-bikes.nl zodra ik een topic open lijkt me niet helemaal correct?
dit gebeurt me zojuist op mijn android toestel.
 
Laatst bewerkt:
Hoi,
Het automatisch schalen van de breedte van het beeld gaat bij mij regelmatig niet goed. Het beeld wordt dan geschaald naar de helft van de breedte vh scherm.

Gaat om mobiele versie in Android met Chrome browser.

Ik heb er wat mee zitten pielen en zie het volgende gedrag.

Soms wel en soms niet.
Liggend beeldscherm nooit, staand beeldscherm regelmatig.
Lijkt afhankelijk van reclame banner. Sommige banners zijn breder dan mijn scherm en dat lijkt de boosdoener.
Bij ik wil van mijn motor af banner gebeurt het niet.
Bij online.nl en canal digital meestal wel.

Een ander verschijnsel is als automatisch roteren aan staat en ik begin met liggend beeld bij de canal digital reclame banner. Elke keer dat ik de telefoon draai en van liggend beeld naar staand beeld ga is het beeld verder verkleind. Volgens mij blijft hij dan in stapjes verkleinen tot de volledige banner in beeld zou passen, ook al is deze banner afgeknipt op de breedte vd rest.
 
Laatst bewerkt:
De banner die hier getoond wordt ik hieronder heb ingevoegd (excuus voor de reclame :o ) maakte (zonder mouseover of klik) een invasieve popup met spelend filmpje. Dat is wat mij betreft ongewenste reclame. De andere reclame laat ik graag staan met adblockuitzondering, in de hoop wat bij te dragen, maar ik wilde deze graag melden als reden om (als dit vaker voorkomt) adblock weer aan te zetten.

Bedankt voor alles wat jullie eraan kunnen doen (doorgeven aan google/instellingen aanpassen/whatever)
full
 
Laatst bewerkt:
De banner die hier getoond wordt ik hieronder heb ingevoegd (excuus voor de reclame :o ) maakte (zonder mouseover of klik) een invasieve popup met spelend filmpje. Dat is wat mij betreft ongewenste reclame. De andere reclame laat ik graag staan met adblockuitzondering, in de hoop wat bij te dragen, maar ik wilde deze graag melden als reden om (als dit vaker voorkomt) adblock weer aan te zetten.

Bedankt voor alles wat jullie eraan kunnen doen (doorgeven aan google/instellingen aanpassen/whatever)[afbeelding]

Van dat soort ads wordt ik dus razend, ze vergallen je kijkplezier op een site compleet. Soms kun je ze niet eens vinden en blijven ze maar door tetteren. Lang leve de adblocker.
 
is er een manier om filmpjes op te slaan op MF ?

aangezien de afbeeldingen van 200 Kb zijn gegaan ( sinds een jaar ongeveer ? ) zou je een korte webm kunnen opslaan

maar alleen een gif werkt.

ook de webm opslaan als document werk niet , of ik weet niet hoe je een MF document in een post kan plaatsen.
 
Bananeman schreef op 04 november 2015 @ 21:15:
Na het ongekende succes van deel 2 en deel 1 hier deel 3 voor al je opmerkingen m.b.t. de forumsoftware :)

Dit is meteen een mooie plek om aan te kondigen dat de forumsoftware in 2016 zal worden vervangen door iets nieuws, we zullen dus weinig tot geen nieuwe features meer toevoegen aan de huidige versie van de software.


DIKKE SHIT *O* *O* *O*
full


hoeveel dagen nog tot eehh welk jaar zei je ?....
 
Je weet dat ik alle postings en quotes zou kunnen aanpassen zodat overal 2017 staat hè? :+

Helaas is het niet gelukt, omdat we nogal wat eisen en wensen hebben. Hebben nu 2 goede kandidaten dus hopelijk lukt het dit jaar. En anders toch zeker vóór 2020. Denk ik.
 
Terug
Bovenaan Onderaan