Honda CL360

2K heb je nodig voor een tank ivm. het oplossen door benzine. Voor Basislak (gewenste kleur)kun je alles gebruiken ook busjes van de action.
Honda gebruikte vroeger drukinkt als basislak vandaar dat het zo moeilijk is om die kleuren precies na te maken.
Voor Ontvetten gebruik ik altijd pure ammonia (kost geen drol) en het resultaat is hetzelfde.
Goede grondverf (het liefst 2K) is wel belangrijk ivm. opwerken.
 
Ik heb ook 2k grondverf gebruikt.

Daarna de metallic grijze base-coat (inderdaad 1k), en toen de candy (2k).

Overigens is het 'candy-pakket' bij Japarts compleet. Dus met base-coat en blanke lak.

Straks dus nog een zwarte bies maken, en daarna een paar lagen blanke lak.

Het probleem van Candy lak is trouwens dat het niet UV bestendig is.
Staat ook op de fles, na een jaar of 5 kan je kleurverschil gaan zien..

Gewoon zoveel mogenlijk uit de zon houden, kleedje eroverheen enzo, en goed in de UV bestendige wax houden.

Mijn schuurtje heeft een kas (glas) dek, heb ik bewust voor gekozen, lekker licht (erg fijn) , maar dat betekend met deze lak dus wel dat er voortaan een kleedje over de motor gaat.
Geeft niet verder, gewoon even rekening mee houden :)

'ze' zeggen ook wel dat de Candy lak met blanke lak erover nog mooier gaat worden, ik vind het nu al erg mooi, dus we gaan het zien :)
 
Ik heb eens van iemand hier op het forum transparante drukinkt gekregen.
Dat gaf echt een prachtig effect op een metallic grijze ondergrond.
2K blanke lak er over en klaar.

wFJXZvnm.jpg

ERNZz7Um.jpg


Sorry voor je topicvervuiling :$
 
Niks topic vervuiling ! Is toch mooi man ?

Heb je soms nog tips wat betreft afplakken enzo ?

Ik heb al goede tape gehaald, en ik heb begrepen dat de tape er weer afmoet als de verf nog nat is.

Heb je daar soms nog een tip voor ? Tape er zo snel mogelijk af, of bijvoorbeeld pas na een half uur ?
Of soms andere dingen waar ik rekening mee moet houden ?

Heb nog nooit (precies) met lijnen moeten werken, vandaar :)
 
Je hebt speciale afplaktape, van die (blauwe) smalle waar je hele mooie lijntjes kan maken.
Verwijderen als de lak droog is. De lak is meestal na een half uur wel droog. Ik gebruik ook vaak een verfstripper of föhn om het wat te versnellen. Niet te dichtbij natuurlijk!
Voor de grote vlakken gewoon schilderstape gebruiken maar wel goede dus niet van de Action.
Zorg dat alles goed afgeplakt is want het kleinst kiertje zie je.

Hier nog een paar plaatjes stap voor stap van de master himself:
MlpjTYNl.jpg

XaPkhXFl.jpg

r6Hz2gSl.jpg

8MtGffQl.jpg

stBvnpHl.jpg
 
Bedankt voor de info, ik ga me best doen !

Nog even kijken wanneer, ik denk volgende week.

Moet ook nog een ander beugeltje maken, maar ben weer vergeten op me werk om te kijken of daar nog wat oud ijzah lag dat ik kan gebruiken :(
Morgen maar weer..

Gaat trouwens om het handgreep beugeltje voor als je de motor op de middenbok zet..

Stom stukje ijzer waar 2e hands 50euro voor wordt gevraagd.. De groeten, gratis stukje ijzer en 2uurtjes lekker hobby'en. Dat houd het toch leuker.
 
Nog even over het spuiten: bedankt voor de reactie's.
Heb nog een paar vragen:
Kornfed spuit met een verfspuit, maar is het ook te doen met spuitbussen?
Kan de tussenlaag wat jullie de basiskleur noemen, ook een 1k verf zijn en wat voor verf dan? Er wordt zelfs over drukinkt gesproken! Krijg je geen reactie's van de klarlak op de basiskleur?
 
Basislak spuit ik meestal met spuitbusjes. En nee, reakties zijn er niet.
Opwerken van verf komt meestal door oude verflagen die oplossen of slecht hechten.
Blanke lak doe meestal met de verfspuit maar met 2K spuitbus gaat ook goed. Alleen heb je dan best veel lagen nodig omdat die 2K spuitbussen erg verdund zijn.
 
Op-middenbok-zet-handeltje gemaakt :)

DSCF2426_zpsxrolu8ak.jpg


DSCF2430_zps7niodqos.jpg



DSCF2427_zps5qljgg88.jpg


En in de primer.

DSCF2431_zps9l1c51as.jpg


Achteraf een kleine fabricage fout gemaakt, ik had eerst het gat geboord bij de schokbreker, en pas daarna de andere (gebogen) kant gemaakt, dat had het gevolg dat het eerst geboorde gat niet netjes paste, aangezien ik aan de gebogen kant geen 'speel' ruimte meer had.
Dus, vandaar dat de schokbreker kant er een beetje lomp uitziet, ik moest daar namelijk opnieuwe boren en pielen enzo..

Orgineel is dit beugeltje trouwens chroom, maar ik denk dat ik hem zwart maak, is denk wel het makkelijkste.
Candy oranje zou ik ook nog kunnen doen, maar ik denk niet dat dat lang mooi blijft op die plek.
 
Valt wel mee, de motor gaat echt bijna vanzelf op de middenbok. Druk die je op de middenbok moet zetten met je voet is erg weinig, klein rukje aan het stuur en daar gaat ie al.. Ding is goed uitgebalanceerd..

Dat, integenstelling tot mijn cb77, dat ding is echt keer op keer een ramp om op de middenbok te zetten, heel slecht uitgebalanceerd en loeizwaar :X
 
Net even een paar internet voorbeeld plaatjes uitgeprint van de CL360 tank.
Dan kunnen we morgen lekker lijntjes tapen op de tank :9

Misschien zaterdag spuiten ? Nog even kijken hoe het loopt :)
 
Weer wat gedaan :)

Onwijs gepiel geweest...
Eerst zwart spuiten, daarna het wit heel erg verdunnen en 'in' de letter laten lopen, en tot slot de randjes polijsten...
Ik vind het mooi zat zo, er moet nog wel even een laagje blanke lak erover :)

DSCF2432_zpsjfeki8gp.jpg


DSCF2433_zpsiu0l8fts.jpg


En tot slot de kabelboom weer even verlegd, want ik had het verkeerd gedaan, en de tank paste dus niet :+

Voor

DSCF2434_zps3fkndhsv.jpg


En na

DSCF2439_zpsaajxsesb.jpg


Een stuk netter zo :)

En tot slot *trommelgeroffel* de tank op de motor gezet.. echt als een kers op de taart... ik stond er zelf versteld van hoe mooi/goed gelukt het is :9~

DSCF2441_zpsq7iyrhao.jpg


DSCF2440_zpsedh5stje.jpg


DSCF2443_zpskd6wwccn.jpg


(zijkapjes moeten er nog op voor de oplettende lezer ;) )
En je moet nog even de Honda emblemen op de tank erbij denken.. :)

MAAR!!! Ik heb weer even jullie mening en advies nodig...

Dit is hoe de orginele tank eruit hoort te zien :

honda-cl360-4.jpg


Maar... wat vinden jullie ?
Zal ik het orgineel maken, of gewoon zo houden ?
Ik vind het zelf zo ook wel erg mooi en 'clean' .

Misschien ook, omdat, de zwarte biezen/print er 'later' altijd nog op kan... ?

Even je mening geven graag !!! :)
 
Ik mis de zwarte aspecten op de tank. Op de rest van de motor komen die overal terug. Ik vind de tank nu eyecatcher in negatieve zin. Misschien dat het met de tekst erop anders is?
 

:+

Mag je vinden, maar ik vind het geschiedenis vervalsing om daar een klodder plamuur in te smeren.
Ik stoor me dan ook totaal niet aan, integendeel zelfs, het geeft wat meer karakter en authenticiteit ofzo :+
Op het voorspatbord zit ook zo'n lullig deukje.

Wie weet hoelang die deuk daar al zit ? Misschien zit het er al 30 jaar, wie ben ik dan om 30 jaar karakteristieke schade weg te halen ?

Het hoort gewoon bij de motor is mijn mening. :)

Toch bedankt voor jullie mening dusver, ik denk ook dat ik de tank nog even zo laat, ook onder het motto dat spuiten altijd nog kan.. Misschien val ik wel een keer, en is precies de lak beschadigd waar anders de zwarte bies zou zitten.. :+

Straks even kijken hoe het staat met de honda embleempjes erop :)
 
Mag je vinden, maar ik vind het geschiedenis vervalsing om daar een klodder plamuur in te smeren.
Ik stoor me dan ook totaal niet aan, integendeel zelfs, het geeft wat meer karakter en authenticiteit ofzo :+

Als je de tank niet had gespoten snap ik je redenering, maar je hebt de tank gespoten.....dus hoezo authenticiteit ?
 
Als je de tank niet had gespoten snap ik je redenering, maar je hebt de tank gespoten.....dus hoezo authenticiteit ?

De tank niet spuiten was geen optie, de tank komt zo het dichtste bij orgineel. ( nog even afgezien van de zwarte biezen )

Ik heb al eerder aangegeven waarom ik een deuk ( als die er zit ) mooier vind om hem te behouden dan om hem weg te werken.
En dat is nu precies wat de deuk dus ( nu al ) doet.. het is een heerlijk discussie punt waar sommige het mee eens zullen zijn, en andere niet. Ik zie het dus als een authentiek karakterpunt dat bij de motor hoort, ik ga het niet wegwerken, en ik vind het nogmaals niet zonde.

Ik geniet nu al van de deuk *D

Straks heerlijke zinloze discussies houden op div. meetings, haha.
En kijk, dat is dus waarom de deuk moet blijven, het spreekt mensen aan, mooi is dat, om gewoon al die verschillende meningen te horen. Dat is wat een motor uiteindelijk karakter geeft *D
 
Terug
Bovenaan Onderaan