Honda CL360

Vind ik dus ook ;)

Ieder zo zijn eigen idee en stijl, de cb77 heb ik op precies dezelfde manier aangepakt, en ik heb daar nog niemand over horen klagen. Sommige dingen zijn er nou eenmaal omdat ze er zijn. Ik probeer er maar het mooie van te zien. :)
 
Tank en zijkapjes en nog wat andere dingetjes in de blanke lak gezet :)

DSCF2445_zps4tzyeu0x.jpg


DSCF2444_zps2rlkvd0l.jpg


*notice het kleine stickertje op de tank, hier moest ik dus nog even op wachten voordat deze in de blanke lak kon :')

En de embleempjes en het hendeltje

DSCF2446_zpsnnzhmkpl.jpg


Morgen de tank en zijkapjes polijsten voor de finnishing touch :)

Volgens mij is ben ik nu wel zo goed als klaar... ?

Dus volgende keer alles klaarmaken voor de 1e start :9

Enige dat nog wel echt ontbreekt is een CL360 embleem, maar dat komt nog wel :)
 
Wél een stickertje wat iedereen er meteen afhaalt erop plakken en zelfs onder de blanke lak spuiten, maar die deuken laten zitten en dat zelfs mooi vinden.... Schiet mij maar lek.
 
Heb net weer een honda tank uitgedeukt.
Ik soldeer er met tin en boutje op en trek ze er met de slagtrekker (hamerkop en stukkie draadeind) weer uit. Dan nog even in model kloppen dan hoeft er bijna geen plamuur op.
En met tinsoldeer gaat de tank niet lek.
 
'Bijna geen plamuur' ;)

Ik ben totaal anti plamuur, nogmaals, ik zie meer charme in een deuk dan in een strak weggewerkte deuk.
Geen verrassingen op mijn fiets, het is zoals het is.

Straks de boel glad polijsten, hopelijk schiet dat een beetje op, dan komen er later weer plaatjes :)
 
Yay, tank en zijkapjes gepolijst en erop.

Niet helemaal 100% tevreden met het polijst werk, maar ach, van een afstandje of als keihard langs rij ziet het er prachtig uit :+

DSCF2451_zps73zww6wm.jpg


DSCF2452_zpstm1u6eli.jpg


DSCF2453_zpsemqtfg83.jpg


Precies in de glinster van de tank kan je de oneffenheden in de lak zien.
Schuren met een kleine korrel durf ik niet aan, het kan denk in principe wel, maar als ik de candy laag eronder raak ben ik de sjaak...

Ongetwijfeld dat ik het later wel opknap, misschien als de zwarte biezen op de tank komen.
Ik kijk nog wel, tot zover was dit mijn 1e keer dat ik met 2k lak, en ook direct de moeilijke candy heb gespoten. Dus we zijn weer wat ervaringen rijker :)
Al om al wel tevreden, alleen de laatste laag blanke lak had wel wat mooier gemogen. Maargoed, je kan niet alles hebben.

Wat nu nog rest zijn de laatste dingetjes klaarmaken zodat ik de motor kan starten.. benzinekraantje erop, beetje dat soort gefrats.

De embleempjes van de zijkapjes moet ik ook nog iets op verzinnen, misschien laten 3d printen ofzo, geen idee.. :)
 
Je kan de blanke lak mooi glad schuren met waterproof korrel 1000. Daarna weer polijsten, ik gebruik altijd commandant, en je sinaasappeleffect is een heel eind weg.
 
Benzinekraantje erop gezet en tankdop pakking vernieuwd.

En net benzineslang er bougies gehaald bij motorport.

Op de computer bezig met een 'check' lijst voordat ik hem start en voor tijdens de start, denk aan puntjes nog even afstellen, klep speling controleren, olie naar de kop, electra spanning, dynamo deksel eraf voor de ontsteking, vlotters afstellen, dat soort geneuzel.
Mooi lijstje maken dus, en als die is afgewerkt kan ik starten *O*

Ik denk dat ik over 2 weken wel zover ben :)
 
Best weer wat gedaan eigenlijk, klep speling gecontroleerd voor de zekerheid, en vreemd genoeg moest ik de boel wat bijstellen, met name de inlaat kant, er zat geen speling op terwijl dit 0.05mm moest zijn. Misschien heeft de boel zich wat gezet ofzo, kan niks anders bedenken.. :?

Ook de contactpunt speling gecheckt, deze was goed.

En het uitlaat systeem vastgezet en aangedraaid.

Weer wat puntjes gehad :)
 
Compressie test gedaan, beide cilinders gelijk, 145 en 148psi met een te lange slang aan de meter, dus dat zit wel goed.

Accutje opgeladen, benzineslangetjes op maat gemaakt, en links en rechts 2 dikke blauwe vonken gezien.

Morgen nog ff de vlotterhoogte controleren en dan starten ?
 
Filmisch bewijs is gemaakt :t

Nou, zowel goed als slecht nieuws...

Het goede nieuws is dat het motortje direct 'netjes' liep, motorisch zit het allemaal wel goed, alleen nog even goed afstellen, ook de electra werkt, netjes 13+ volt op de accu, echt revven heb ik nog niet gedaan.
Mede omdat ik niet zeker wist of er ook olie in de kop komt, het schijnt dat de 360 geen olie-flow controle bout heeft (boutje haal je eruit, olie spuit eruit = olie in de kop ) , bij de 360 moet je het controleren door de klepsteldopjes eraf te halen, en dan moet visueel olie zien spetteren, maar dat zie je dus pas bij 4000rpm of meer... en dat durfde ik nog niet aan...
Maargoed, ik zag wel wat licht oliewaas op de tuimelaartjes..

En dat terwijl ik dit type, pakt photobucket mijn 2 filmpjes niet.. :/
Ze zijn niet groter als 500mb, slechts 80 en 15mb..

Het slechte nieuws moet je vanuit een filmpje vernemen, dat maakt meer duidelijk, dus ik zeg niet wat het slechte nieuws is :+
 
Ik hoop dat deze linkjes het doen :)
( bij mij doen het filmpjes het niet, vanwege plugin gezeik, maar de link wel als het goed is )
Vergeef me het hoge 'aardappel' gehalte :+

1e start, opklikken voor het filmpje :

http://vid137.photobucket.com/albums/q214/sheved/DSCF2454_zps1epf7qqm.mp4

En het probleem...

:

http://vid137.photobucket.com/albums/q214/sheved/DSCF2457_zpsfmjyoxtt.mp4

Ik weet al wat het probleem is, het is opzich geen moeilijk iets, maar wel weer veel werk *zucht*
Dus jullie mogen nog even raden wat het is, ik heb al gelezen dat het niet de 1e 350 of 360 is met dit probleem... het mag denk best een kwaal genoemd worden..
 
Laatst bewerkt:
*zucht*

Lange dag vandaag, maar ik heb eigenlijk meer gedaan als ik verwacht had. :)

Zo staat de boel er nu bij... een triest gezicht, alsof ik 1jaar terug in de tijd ben beland ;(

DSCF2457_zps3d8srsc7.jpg


Weer op de operatie tafel..

DSCF2458_zpsbmmnvh4q.jpg


En hier was het om te doen...

DSCF2470_zpst4rgpzxb.jpg


En nou zie ik echt letterlijk net dat het wel lijkt alsof er een stuk metaal tussen zit ?
Precies bij die veer zegmaar.
Nu is me dat niet opgevallen, en ik ben net terug gegaan om te kijken of ik het stukje ergens zie liggen, maar ik zie het nergens ? :?
Vreemd, morgen nog maar is verder kijken.

En zo hoort ie dus...

DSCF2473_zpsocgbvgde.jpg


Het armpje aan de rechterkant zat vermoedelijk verkeerd, waarschijnlijk met te hard kicken gebeurd. Hoe de boel op zijn plek wordt gehouden is behoorlijk minimaal.

Al brengt dat vermoedelijke stukje metaal me nu ook weer aan het twijfelen...

edit : Nog eens gekeken.. maar dat 'stukje metaal' hoord dus bij het armpje , de veer zit er net voor, waardoor het lijkt alsof er iets tussen zit...
Heel verhaal, maar ik ben opgelucht, het is niets ernstigs.

Morgen nog wat remmenreiniger halen (was weer net op..) en dan het carter ff mooi schoonmaken, nu kunnen we daar mooi bij :)
 
Laatst bewerkt:
Het is inderdaad een behoorlijk gammel systeem. Ik heb bij die van mij de zaak toen ook moeten fatsoeneren. Bij mij liepen de tandjes ook heel licht over elkaar. Je hoorde hem daardoor continu licht ratelen als hij stationair liep.
 
Veel mensen laten de kickstarter terug schieten tegen de aanslag. Daar kan een honda echt niet tegen.
Staat ook in de latere ownersmanual.
 
Het probleem is dat het 'armpje' tussen 2 alu-gietsels klemt, opzich gaat dat prima, alleen ze hadden dat best 4mm langer mogen houden.
Ik heb ook al zitten denken om het stukje arm dat geklemt wordt een stukje te buigen, waardoor hij verder tussen de aluminium gietsels zakt, en dus beter zal zitten.
Ik heb dat niet gedaan, vooralsnog zit het, ook een paar keer flink met de kickstart bewogen, en ook hard terug laten schieten... het bleef zitten...

Voornemen is maar om de kick-start zo min mogelijk te gebruiken, eigenlijk ook precies waar Mr. Honda het voor bedoelt had : Voor nood. En verder lekker het startmotortje gebruiken. :)

Kunnen jullie de filmpjes trouwens zien ?

Net het carter schoongemaakt, remmenreiniger en wat vloeibare pakking gehaald.

Morgen kan de boel weer dicht :)

DSCF2474_zpsmim56fxr.jpg


Oja, ook nog een slechte keerring gezien van de schakelas, uit me hoofd had ik die nog in de voorraad liggen.
Ik noteer het hier maar even anders vergeet ik dat weer, straks ff kijken of ik hem nog heb liggen :) Nu doe ik het makkelijk met vervangen :)
 
Klote, keerring die ik nog had liggen was 16x28x7 , en ik heb 14x28x7 nodig :(

Dus maar weer in de bestelling geplaatst, meteen ook maar nieuwe uitlaat pakkingen, en ook zag ik de rechter carb. wat zweten nadat ik het vlotterniveau had gecontroleerd.

Dus ook maar wat nieuwe vlotterbak pakkingkjes.. je kan het maar hebben liggen...

Vandaag kwam er niet van, dus morgen de boel in elkaar zetten, dan maar even zonder nieuwe keerring. (deze is makkelijk van buitenaf te vervangen, dus geen probleem verder)
 
Blok zit weer in elkaar.

Nog wat stoms gezien, ik snapte er al niks van, maar de keerring van de tandwielas zat ook verkeerd om. Hoort in een uitsparing te vallen, heel verhaal, maar het paste dus niet goed. Na 2x kijken zag ik dus dat die keerring verkeerd om zat..

Ik weet niet wie er aan dit blok heeft gesleuteld, maar echt kundig was die persoon niet.

Verder geen rare dingen gezien, tandjes zagen er ook mooi uit.

Nu maar hopen dat het goed zit, ik heb namelijk zin om dit project af te hebben en aan een nieuw project te beginnen, en van de zomer lekker met de CL kachelen :)
 
Heb je al weer een nieuw project?
Je weet nu in ieder geval dat het van binnen ook in orde is, want er wordt wat af gerommeld.
Ik probeer altijd onversleutelde exemplaren te vinden met een niet te hoge kilometerstand, maar dat valt niet mee.
Heb nu een XL350R met 16000 km, maar bij nader inzien toch ook wel wat meegemaakt.
Distributieketting inmiddels vervangen en er zat een gat in het plastic luchtfilter (door accuzuur?) Dus de carbs vol met zand. Het hele ding gedemonteerd , het frame gespoten,oldschool tank gemonteerd en in oude elsinore kleuren gespoten.
Het is altijd meer werk als je in eerste instantie denkt.
 
Terug
Bovenaan Onderaan