olie verversen yamaha rd 500

hermanselier

MF'er
27 okt 2012
55
0
lisse
goedemiddag , ik ben dus bezig met t laten spuiten van mn rd 500 . t onderhoud laten we meestal uitvoeren .maar nu de kuip er helemaal af is wil ik gelijk de olie verversen , ware het niet dat ik t aftappunt van de olie niet weet te zitten onderaan t blok , wie weet raad ? vgr Herman
 
eh? 't is toch een 2 takt? zit er wel andere olie in dan de 2 takt olie? Ik heb een RD350LC gehad en meerdere 2 takkies, maar geen 1 waar ik de motorolie moest verversen.
Nu rij ik al weer meer dan 20 jaar 4 takt (helaas) dus misschien laten mijn grijze cellen me in de steek.
Maar ik twijfel of er wel wat in zit om te verversen.

edit : PS. ik ben wel een bak jaloers op je...zo'n fiets is wel helemaal te gek...
Had die RD van jou geen versnellingsbak waar olie in moest?
 
eh? 't is toch een 2 takt? zit er wel andere olie in dan de 2 takt olie? Ik heb een RD350LC gehad en meerdere 2 takkies, maar geen 1 waar ik de motorolie moest verversen.
Nu rij ik al weer meer dan 20 jaar 4 takt (helaas) dus misschien laten mijn grijze cellen me in de steek.
Maar ik twijfel of er wel wat in zit om te verversen.

edit : PS. ik ben wel een bak jaloers op je...zo'n fiets is wel helemaal te gek...

:X _O-
 
Maar het verversingsinterval van tweetakten is niet zo belachelijk frequent als bij viertakten. Meestal is verversen per krukas keerring revisie voldoende.

Ja hoor tuurlijk, hoe kom je aan die wijsheid :? Ik ken niemand in de 2taktwereld die het zo doet, kan bij sommige 2takten dan wel heel erg lang duren......mijn GT750 heeft meer als 90.000 km gelopen zonder revisie, ik ken er ook die meer als een ton gedraaid hebben.
 
Laatst bewerkt:
Maar het verversingsinterval van tweetakten is niet zo belachelijk frequent als bij viertakten. Meestal is verversen per krukas keerring revisie voldoende.

Dat weet ik niet, meestal draaid de koppling ook in de olie, vanwege die gruis moet de olie dan vb iedere 6000km vervangen worden (jawa).

De hierboven postende vmlg 2 takt rijder, die geen idee heeft hoe een motorfiets werkt(?) zal dus met behoorlijke smurrie in de bak te hebben gereden..
 
Terug
Bovenaan Onderaan