geknal uit mijn CRF 450 bij extreme belasting

Status
Niet open voor verdere reacties.
8 nov 2015
7
0
Hoi, net aangemeld bij dit forum... Nu maar eens zien of iemand een goed antwoord heeft op het volgende probleem:

Mijn Honda CRF 450 2003 begint bij extreme belasting behoorlijk te knallen...
Vandaag gereden in Varseveld. Meer overleven in een enorme laag blubber... :]
Wanneer de motor behoorlijk op z'n donder krijgt in het blubberige maïsveld begint ie te sputteren en in te houden... Diverse dingen geprobeerd: ! Nieuwe bougie, nieuwe bobine, nieuwe stator, en nu zelfs een nieuwe demper. Vorige week in Markelo leek het weer goed nu in (een blubberig dus zwaar) Varseveld weer helemaal mis.

In het begin gaat het goed totdat hij (extreem) warm wordt of zo...

Wie weet wat er aan mankeert?...

Gr. Bert
 
Laatst bewerkt:
Zo wordt het verhaal langzaam een beetje meer duidelijk, met deze
uitgebreidere informatie. ;)
Het zou mooi zijn als je eens een andere carburateur zou kunnen proberen van een andere motor die past, en waar men zeker weet dat die goed is.
Heb je je TPS ook al eens gecontroleerd/doorgemeten? Doormeten en goede waarden meten geeft niet altijd duidelijkheid of hij daadwerkelijk stuk is. Daarom geef k aan om eens een andere carburateur te proberen.
Het zou heel goed alleen maar aan de afstelling van je carburateur kunnen liggen, loont zeker de moeite om deze eens goed te bekijken en goed schoon te maken. Zoals anderen hierboven aangeven.
En eens terug te zetten naar standaard, sproeiers luchtschroef naaldhoogte, exct. Maar TPS is zeker ook nog een mogelijkheid als ik je verhaal hierboven lees.
 
Wat die TPS betreft... Is dit erg gevoelig voor vocht? Daar waar het kabeltje het platte stukje ingaat die aan de carburateur vastzit is wat vochtig. (onder het rubbertje) Dat zal toch niet zo'n probleem geven toch?
 
als je er al een jaar last van hebt is het in alle geval géén lekke koppakking.
hoe testen ? koelsysteem onder druk zetten is de simpelste en beste methode.

ik zou alles eens terug origineel zetten (ook uitlaat) en kijken wat hij dan doet.
heeft zo'n CRF een temp meter ? waarschuwingslamp ?
als het effektief komt door te warm worden, grotere radiatoren zoeken ?
 
als je er al een jaar last van hebt is het in alle geval géén lekke koppakking.
hoe testen ? koelsysteem onder druk zetten is de simpelste en beste methode.

ik zou alles eens terug origineel zetten (ook uitlaat) en kijken wat hij dan doet.
heeft zo'n CRF een temp meter ? waarschuwingslamp ?
als het effektief komt door te warm worden, grotere radiatoren zoeken ?
rij zelf met een crf en bij off road ritten wordt ie niet echt heet (ik heb wel een temp meter) Juist vol gas op het maaiveld zakt de temp. Warmer wordt ie bij kruip en sluip werk.

TS, indien alles aan het luchtfilter en huis klopt (niet een luchtfilterhuis oid van een nieuwer bouwjaar?) Eerst de vlotterhoogte en afdichting goed bekijken. Verder zit er vaak een kapje om de hoofdsproeier. Zit dat goed? Dat kapje is nodig om de brandstof niet teveel te laten dansen in je vlotterbak.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan