Kawasaki zzr 600 1993

DidierMeisner

Rookie
13 aug 2013
3
0
Nieuwegein
Hallo,

Ik heb een kawasaki zzr 600 uit 1993. Hij lijkt goed te zijn al moet ik wel wat onderhoud doen aan de carburateur's maar voelt verder goed aan.

Nou merkte ik alleen dat hij bij het omschakelen naar laatste versnelling terug gaat in toeren naar 8000 en niet harder dan 160 gaat. Net of ie begrensd is.

Weet iemand of het mogelijk is of is er iets mis.
En even voor duidelijkheide het is toch een 6 bak met als top 235kmp per uur. In ieder geval 22 jaar geleden hahaha.

Graag hulp / advies

Mvg Didier
 
Laatst bewerkt:
Hoi didier, welkom op mf :]
Zoals je de motor omschrijft heb je die net.
Qua begrensd zijn zou ik toch zeker contact opnemen met de verkoper, anders ga je dingen veranderen aan de motor terwijl er geen probleem is.

Bedoel je met jouw uitleg te vertellen dat je in de 5e versnelling kan doortrekken tot bijv 200 km per uur en dat hij in de laatste versnelling het probleem geeft ( van het in toeren terugzakken) ? .
 
@lepens nou ja zoiets ja. Hij valt dan terug in toeren en snelheid. Verkoper zal ik maar niks vragen want die heeft nooit iets gedaan aan de motor.

@martell onderhoud is wel nodig vanwege het gebrek aan onderhoud door vorige eigenaar. En daarbij is het niet verkeerd om eens in de zoveel jaren/km een paar dingen te reinigen.
 
Doe eerst het nodige onderhoud : carburateurs ultrasoon reinigen , carbs synchroniseren , kleppen stellen weer synchroniseren , nieuwe bougies erin (misschien) , benzine tankfilter etc en kijk dan eens hoe de motor dan rijd .
 
Laatst bewerkt:
Het kan zijn dattie begrenst is, bewust. Kan me er niet veel bij voorstellen, gezien de leeftijd van de fiets (waarde) en kosten van terugvoeren.

Als je motor bij lagere snelheden wel meer toeren haalt, maar richting topsnelheid iets tekort gaat komen, zou ik eerst kijken of er niet een probleem is met de brandstoftoevoer.

En als je toch onderhoud gaat doen, kun je dat meteen controleren. En je luchtfilter. En of er restictieplaatjes ergens zitten (van toch een ev terugvoersetje of zo).
 
Terug
Bovenaan Onderaan