bougiedoppen voor een fazer

doggy1966

Die hard MF'er
22 jun 2009
718
2
http://www.motozoom.nl/index2.cfm?pagina=webshop

ik word er zo langzamerhand moe van...misschien dat jullie kunnen helpen..
mijn vrouw haar fazer loopt erg beroerd, nu blijken de bougiedoppen door te slaan.
gewoon even nieuwe bougiedoppen erop en klaar zou je denken......nou zo makkelijk gast dat blijkbaar weer niet.
de yamaha dealer heeft de doppen, maar vraagt 228 euro per dop, of ze compleet met bobine zijn kon hij niet zeggen.
nu lijkt mij dat wel heel belachelijk duur, daar de doppen gewoon van de kabel los gehaald kunnen worden.
ondertussen al een stuk of 5 motorzaken af te zijn geweest word het er niet makkelijker op.
de bougiedoppen passend op de fazer kun je blijkbaar schudden, of ze zijn te kort of je moet gewoon rechte doppen nemen.
uiteindelijk heb ik de moed maar opgegeven en ga ik voor de rechte doppen.
nu heb ik als advies deze doppen gekregen om te kopen ( zie link )

Maar deze doppen zijn voor 14mm bougie's.
nu heb ik de bougies opgemeten, maar de bougies zijn maar 10mm......zelfs de dikke bougies, die bijvoorbeeld in bromfietsen zitten die zijn niet eens 14mm.
ik snap ook niet waar de maat 14mm vandaan komt, en dat er niet gewoon dezelfde doppen te koop zijn die er standaard op zitten.

iemand een adres waar je passende doppen kan kopen?
Bougies zijn 10mm en de kabeldikte is 7mm
 
Ja allemaal leuk...,maar dan neem je tweedehands bougiedoppen....wie weet hoelang deze nog mee gaan?..
Het is toch bezopen dat je nergens een paar nieuwe doppen kan kopen...
fazer is toch wel een redelijk verkocht model lijkt mij...

ik denk dat ik de gok maar neem en de XD 05 F ga bestellen....
 
Wat mij opvalt bij veel van dit soort onderwerpen is dat het vaak problemen zijn die ik eigenlijk nooit meemaak. Ik ben nu meer dan 40 jaar bezig met motorfietsen en andere verbrandingsmotoren en heel vaak liggen de problemen heel ergens anders. TS schrijft "mijn vrouw haar fazer loopt erg beroerd, nu blijken de bougiedoppen door te slaan." Alle vier? Lijkt me op zijn zachtst gezegd minder waarschijnlijk. Wie heeft dat geconstateerd en hoe? Vaak worden storingen door andere dingen veroorzaakt die niets met de ontsteking te maken hebben. Ik ben heus wel eens een keer een doorgeslagen kap tegengekomen maar nog nooit vier tegelijk. Als een kap doorslaat kan je dat vaak zien en of horen. Ik zou eerst de kappen eens goed schoonmaken en inspuiten met bijv. WD40 en als de motor dan nog steeds beroerd loopt eerst nog eens naar eventuele andere oorzaken kijken.
 
Laatst bewerkt:
Waarom kan een OP niet gewoon duidelijk zijn?

Als het een Fazer is met electronische ontsteking én Injectie (vanaf 2005) dan zitten de bobines ín de bougiedoppen én kosten die die dingen gewoon dát wat ze kosten :P

Dat TS al 40 jaar met motoren bezig is..... Tsja :+

€228,- pér dop is overigens erg overdreven, een R6 van het huidige model heeft dezelfde doppen en daar kosten ze nog geen kwart van dat bedrag (per stuk).
 
Laatst bewerkt:
Ik heb het zelf geconstateerd. ...als de motor loopt dan hoor je de vonken ook overslaan....
in mijn sleutelhok met het licht uit zie je zelfs de vonken van de doppen op de cilinder overslaan..

sleutel al aardig wat jaartjes met mijn 49 jarige leeftijd, weet echt wel waar ik mee bezig ben ;)

Valt mij eerder op dat de kennis bij veel motorzaken minder word.....een goede motor monteur die weet waar hij mee bezig is vind je steeds minder..
 
Ik heb het zelf geconstateerd. ...als de motor loopt dan hoor je de vonken ook overslaan....
in mijn sleutelhok met het licht uit zie je zelfs de vonken van de doppen op de cilinder overslaan..

sleutel al aardig wat jaartjes met mijn 49 jarige leeftijd, weet echt wel waar ik mee bezig ben ;)

Valt mij eerder op dat de kennis bij veel motorzaken minder word.....een goede motor monteur die weet waar hij mee bezig is vind je steeds minder..

Nogmaals: Wat voor een FZ6 hebben we het hier over?
 
En het is een fazer uit 2001....met carburateur. ..doppen zitten gewoon op de kabels gedraait..
heb nu de gok genomen en doppen besteld....4,95 per stuk...in totaal incl verzendkosten iets meer dan 26 euro..
in dokkum helemaal omdat ze hier nergens te krijgen zijn...
 
En ik heb echt aardig wat motorzaken bezocht..
martins motorservice ( die vraagt 228 euro )
Motoport almere
A6 motoren
motorplanet almere
Brouwer in Nijkerk
en op doorverwijzing van brouwer naar nog een zaak in nijkerk..

6 motorzaken....en ze staan allemaal achter hun oren te krabben en hebben geen idee waar je doppen kan bestellen...
 
En het is een fazer uit 2001....met carburateur. ..doppen zitten gewoon op de kabels gedraait..
heb nu de gok genomen en doppen besteld....4,95 per stuk...in totaal incl verzendkosten iets meer dan 26 euro..
in dokkum helemaal omdat ze hier nergens te krijgen zijn...

In Dokkum (Fr.) kun je vast ook wel de site Yamaha Motoren (.NL) bereiken. Op die site is pér type een onderdelen site te benaderen (modellen vanaf 2000)

Klikje....

Lijkt me niet dat er vanuit Friesland niks besteld kan worden tegen de reguliere prijzen?
 
Laatst bewerkt:
Geen idee...
maar kom op...6 motorzaken die geen bougiedoppen kunnen leveren...en dat is niet het eerste onderdeel wat zo moeilijk gaat...

maar goed...ik wacht af of ik goed gegokt heb en of de doppen passen...;)
 
@Martell..
buiten dat deze zaak helemaal niet goedkoop is, koop ik daar nooit meer wat..

tot 2 keer aan toe een verkeerd onderdeel opsturen ( ophalen mag niet terwijl ze nog geen 5km bij mij vandaan zitten )
En dan mag je het onderdeel niet komen omruilen of terug brengen.
nee dan moet je een formulier invullen en dan mag je het via de post terug sturen...en dan sturen zij het nieuwe onderdeel op.
Terwijl ze op loopafstand zitten van mij....

waardeloos bedrijf met een waardeloze service...
 
@Martell..
buiten dat deze zaak helemaal niet goedkoop is, koop ik daar nooit meer wat..

tot 2 keer aan toe een verkeerd onderdeel opsturen ( ophalen mag niet terwijl ze nog geen 5km bij mij vandaan zitten )
En dan mag je het onderdeel niet komen omruilen of terug brengen.
nee dan moet je een formulier invullen en dan mag je het via de post terug sturen...en dan sturen zij het nieuwe onderdeel op.
Terwijl ze op loopafstand zitten van mij....

waardeloos bedrijf met een waardeloze service...
Klopt.

Je kunt wel eenvoudig OEM nummers, prijzen en beschikbaarheid nagaan.
 
heb ook zitten kijken naar zo`n dop maar idd zelfs csmlnl kon ik ze niet vinden ?

Maak eens een foto van zo`n dop ? en post hem hier.


is dit em ?

gw4-8b3c192cec844b898632a036350b23bc.jpg


overigens kost dit hele setje 40 euro wel tweedehands en 4 doppen ! :+

wil je nieuw dan zoals Ritzen zegt frame nummer ff opsturen dan krijg je hopelijk de juiste doppen.
 
Laatst bewerkt:
Ik vraag om de modelcode om de juiste delen voor je op te zoeken, evenals Ritzen dat aanbiedt, maar die vragen ontwijk je :?
Hier lijk je er in ieder geval niet te veel moeite voor te willen doen de juiste onderdelen te vinden.
 
Terug
Bovenaan Onderaan