Duin & Bollenstreek 36: "Koud, nat, lekker naar MacDonalds!"

Status
Niet open voor verdere reacties.
Olaa!

Heeft een van jullie wel eens een smakkerd gemaakt waardoor die even tijdelijk uit de running was? Zo ja, na hoeveel maanden ben je weer opgestapt? En hoe heb je dat aangepakt? Opbouwen of gewoon doen zegmaar haha.
Ja is mij wel "eens" overkomen. Veel onschuldige valpartijen met weinig schade en gelijk weer opgestapt.

Één keer een zware klapper gehad op het circuit van Zandvoort. Pols kapot, helemaal beurs en twee weken later een longembolie. Met mijn arm in het gips de motor opgeknapt. Rond de jaarwisseling mocht het gips eraf en in maart ben ik weer gaan rijden. Was iets meer onwennig dan na een normale winterstop, maar dat lijkt me logisch.
 
Laatst bewerkt:
Niet met de motor. Wel met de auto genoeg klappers gehad maar daardoor nooit echt uit de running geweest. Alleen een beetje spierpijn en een stijve nek. Ben ook meteen weer gaan autorijden om geen angst te kweken.

Wanneer je weer opstapt moet je zelf aanvoelen denk ik, ligt er ook aan of je lichamelijke klachten hebt ja of nee.


Wat heb je uitgespookt dan?

Uitgespookt haha tsja wat zullen zeggen. Ben gaan remmen en volgende moment rolde ik rollend over de grond. Wat de precieze oorzaak is weet niemand. Waarschijnlijk combinatie van remmen, dat moment niet maar die dag wel geregend.
 
Ja is mij wel "eens" overkomen. Veel onschuldige valpartijen met weinig schade en gelijk weer opgestapt.

Één keer een zware klapper gehad op het circuit van Zandvoort. Pols kapot, helemaal beurs en twee weken later een longembolie. Met mijn arm in het gips de motor opgeknapt. Rond de jaarwisseling mocht het gips eraf en in maart ben ik weer gaan rijden. Was iets meer onwennig dan na een normale winterstop, maar dat lijkt me logisch.


Blijf t een prestatie vinden dat jij t ooit voorelkaar hebt gekregen om met motor en al letterlijk door de grond te zakken :+ Groningen was dat toch? :+


@ tanja: veel letsel?
 
Blijf t een prestatie vinden dat jij t ooit voorelkaar hebt gekregen om met motor en al letterlijk door de grond te zakken :+ Groningen was dat toch? :+
Dat was in Denemarken. Ik zet mijn motor op de standaard (op asfalt) en zo zakt mijn standaard door het asfalt de grond in. Ik zal er nog op dus pleurde met motor en al om :P
 
@Tanja, ik ben een paar jaar terug gevallen. Reed begin november naar mijn werk, trok op bij het stoplicht en stuurde de bocht in en opeens gleed in de bocht mijn motor weg. Ik reed niet hard maar gleed wel aardig door over het asfalt. Ben geholpen door omstanders om mijn motor overeind te krijgen (lag met z'n neus onder de vangrails), Ben naar de carpool verderop gereden en daar even diep adem gehaald. Had toch wat schade en was nog niet op de helft naar mijn werk. Ben dus naar huis gegaan en heb eerst een bak koffie gedronken. Daarna de auto gepakt. Paar dagen later in het weekend gaan rijden en bewust dezelfde route genomen. De eerste tijd voelde het rijden daar op die plek wat onprettig. In mijn geval moet er iets gelegen hebben waarop ik ben gaan glijden want ik wist zeker dat ik niets geks gedaan had.
Ik zou zodra het gaat weer gaan rijden ( even de knop om ) en als je echt niet durft dan even je oude rijinstructeur bellen voor een lesje. Succes!
 
Blijf t een prestatie vinden dat jij t ooit voorelkaar hebt gekregen om met motor en al letterlijk door de grond te zakken :+ Groningen was dat toch? :+


@ tanja: veel letsel?

Best wel ja... gelukkig niks met nek/rug :) Maar merkte wel dat het meteen mis was met been. Terplekke met ambu mee, week later aan gebroken been/knie geopereerd. Plaat, schroeven en beetje kunst knie erin en 8 weken plat... oeps, dat was niet de planning. En dan te bedenken dat je spieren na 8 weken niks doen nog actief zijn. Helaas ;( Zit nu op 3 maanden en kan redelijk fatsoenlijk lopen. Nog wel waggelend als een pinquin maar herstel loopt voorspoedig.

@goldenlady. Het is denk niet zo zeer de angst voor het weer opstappen. Meer de angst dat mijn been het het niet aankan ofzo. Voor stoplicht bijv kom ik terecht op rechts, mn slechte been. Maar ga volgende week met fysio oefenen, komt vast goed hihi

@snoez. Motor is meegenomen door politie, later opgehaald en naar garage gebracht, had gelukkig allrisk verzekering. Dus die heb ik even goed in gebruik genomen *D Hij was iets te goed om meteen naar de sloop door te kunnen. Maar zaten alsnog genoeg krasjes op. Bij ophalen bleek de kap los te zitten en stuur schreef te staan (ja ja.. en dat noemt zich garage, motor na een val met schreef stuur meegeven. Even doorzeuren en nu is die beter) staat nu weer veilig in de box :)
 
Laatst bewerkt:
Lekkere garage idd als ze je motor teruggeven met een scheef stuur. Welke is dat? Dan weet ik dat ik daar nooit heen ga :+

Maar je had dus wel iets meer schade dan "een paar krasjes" als ie nog net niet rijp was voor de sloop...

Je hebt zeker je tibiaplateau gebroken? #medischgelul Dat opereren ze meestal met een plaat idd. Zou niet te hard van stapel lopen straks als je weer wilt/kunt rijden. Zo'n breuk is niet niks en heeft echt wel even goed tijd nodig om te herstellen, en om weer voldoende kracht in je been te krijgen. Desnoods eerst een paar rondjes parkeerterrein en kijken of je alles nog kan met je been.
 
Lekkere garage idd als ze je motor teruggeven met een scheef stuur. Welke is dat? Dan weet ik dat ik daar nooit heen ga :+

Maar je had dus wel iets meer schade dan "een paar krasjes" als ie nog net niet rijp was voor de sloop...

Je hebt zeker je tibiaplateau gebroken? #medischgelul Dat opereren ze meestal met een plaat idd. Zou niet te hard van stapel lopen straks als je weer wilt/kunt rijden. Zo'n breuk is niet niks en heeft echt wel even goed tijd nodig om te herstellen, en om weer voldoende kracht in je been te krijgen. Desnoods eerst een paar rondjes parkeerterrein en kijken of je alles nog kan met je been.

Ja omg dat dus 🙈

Vandaag toch maar even gaan 'voelen' en voelde goed. Parkeerterreintje gepakt en beetje rondjes rijden. Voelde gek maar wel goed. Nog wel paar x terrein op en dan scheuren hihi


En was motoport uithoorn
 
Ben tot nu toe in al m'n rij jaren nog maar twee keer echt onderuit gegaan.. 1x in duitsland (bij cochem) en daarbij vooral veel spierpijn, een zwart ei op m'n scheenbeen en een permanente deuk in het bot.. Gelukkig toendertijd een vakantiehuisje gehuurd en daar extra genoten van het verwarmt zwembad en bubbelbad.

En m'n fjr op een rotonde neergelegd door een wat enthousiast achterwiel wat de aspiraties had om als voorwiel verder te willen - soms zie je olie gewoon te laat :X Daar zelf geen noemenswaardige schade, m'n schatje wel.. uitlaat, kuipwerk, spiegel etc.. gelukkig all-risk verzekerd dus alles weer netjes gerepareerd *O* Het rijden gaat nu wel weer goed, behalve die ene rotonde, daar word ik nooit meer vriendjes mee.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan