Hercules K125bw - Ik leer sleutelen

Vandaag dacht ik weer eens wat te sleutelen.
Het is helaas niet echt een succes geworden.
Ik krijg de pinkers niet los, en de achterrem niet van het achterwiel afgekoppeld, en verder zag ik ook niet waar ik nog verder kon.

Heb bij het proberen ook een van de pinkerkabels afgebroken, maar bon, kabeltje vernieuwen is nu niet echt een ramp. Als ik de pinkers van het stuur krijg ten minste. Iemand tips?

Bij de linker pinker krijg ik de eindmoer al niet los. Het er een paar keer deblokker op gespoten, maar heeft nog niet geholpen.
full


Rechts krijg ik die wel los, daar heb ik dan het draadje afgebroken omdat ik dacht dat ik moest draaien, maar blijkbaar moet je het binnenste contactje eerst wat lostrekken, dan kan je het spanvijsje voor het kabeltje lossen, en dan zit er verder een bout met een platte schroevendraaiersleuf naast het draadje. Met wat gepruts krijg je die er wel uit. Maar dan wil die pinker nog niet bewegen. Ook hier een paar keer deblokker gespoten, maar heeft niet geholpen. Pff :p
full

full

Aan het stuur zie ik verder ook niets dat ik zou kunnen / moeten lossen, ik dacht dat het met een soort van expander werkte, maar die zit dan toch goed vast.
Heb er met vanalles op getimmerd, maar het heeft niet geholpen. Iemand enig idee wat wel kan werken?

Van een van de kapjes van de pinkers vielen er ook stukjes af, maar misschien krijg ik dat wel gelijmd.
full
 
Gisteren wat meer succes gehad.
Eens ik wist dat alles wat los kon aan de pinkers ook effectief los was, wat meer kracht (laten) zetten op de rechterpinker en hij kwam eindelijk los. De linkse daarna zelf losgekregen. Met veel moeite. :P
full

Een doosje pinkeronderdelen.
full

Oneigenlijk gebruik van sleutel 22 om 't handvat eraf te krijgen.
full

Met andere kruipolie en een heteluchtblazer de achterrem losgekregen van't achterwiel.
full

Dus kon dat achterwiel er uit. (Na een zoektocht naar alle bevestigingspunten van de kettingbeschermer.)
Stuur leeggemaakt en eraf gehaald.
Balhoofd leek MORSdood, maar stond voornamelijk VEEL te vast.
full

Lange buis op de 32 dopsleutel en sleuren maar.
Eens die moer los was, draaide de vork opeens weer soepel.
Er bleef niet veel meer over.
full


Even later was er een hoopje losse Hercules onderdelen.
full


En een los blok.
full
 
Ik kwam bij het opruimen een oud exemplaar tegen van "motor emotion" met daarin een artikel over deze Hercules. Als je het leuk vindt om te hebben, stuur dan even een pb, dan stuur ik het op.
 
Gisteren nog eens aan de hercules gewerkt.

Onderdeeltjes opgeschuurd en gespoten. Niet volledig, dat was zeker niet nodig. Het moet niet perfect worden.
IMG_8144.JPG


Het zadel is ooit eens in een compleet ander groen geschilderd, dus daar zijn de zichtbare stukjes ook in de juiste ral 6014 gespoten. Zadel zelf wordt misschien later eens volledig herdaan, maar voorlopig rij ik zo wel.


Alle onderdelen dat de hercules nieuw moest hebben zijn besteld en enige tijd geleden toegekomen.

Hopelijk duurt het nu niet weer een jaar vooraleer ik verder doe. ;)
 
Laatst bewerkt:
Mooi hoor! Fijne dingen hé die Herculesjes.
De mijne staat ondertussen 8 maanden in de garage. Maar als ik er wil oprijden start ie heel zeker met één trapje.

Het moet zeker niet perfect zijn :-) Ik word een beetje moe van al die oldtimer opkopers die alles netjes in nieuwstaat zetten en er dan niet meer op rijden. Gewoon rijdende maken, en gaan!

Succes, als je hulp nodig hebt hoor ik het wel.
 
Terug
Bovenaan Onderaan