VT1100 loopt niet lekker

Osiris1960

MF'er
8 jul 2005
35
0
Westwoud
Hallo allemaal, ik ben sinds kort in het bezit van een honda shadow vt1100uit 1990 ik heb geen ervaring met deze motoren. maar ik vind hem in z'n 3 of 4 gewoon niet lekker rijden/trekken. hij heeft al een beurt gehad, niks geholpen. vandaag op gehaald bij een motorzaak in de buurt om de carburateurs te laten reinigen en af te stellen, ook dat heeft geen verandering gebracht. is er iemand in de buurt van Hoorn die echt weet hoe zo'n chopper hoort te rijden?? en die ook zou willen kijken/rijden.

Op dit moment zitten er andere uitlaten onder. ook dit heeft niks geholpen
Compressie was volgens de 2 verschillende monteurs goed

Ik hoor het graag. ;)

Mvg
Osiris

http://imgur.com/a/zY8pH
 
Mooi ding! Ik ben met mijn Vulcan 800 regelmatig in Hoorn te vinden, maar om nou te zeggen dat ik weet hoe jouw VT11000 zou moeten rijden... niet echt. Ik zou hem wat krachtiger dan de mijne verwachten. Wellicht een keer een stukje samen rijden en dan even van fiets wisselen om het verschil te voelen een idee?
 
Je moet naar iemand met ervaring in deze motoren en ik vraag me af of die in Hoorn te vinden is. Ben je bij die zaak met de B als eerste letter geweest? Ik weet niet of dat de juiste zaak is. Op dit forum zitten vast wel mensen die alles van deze motor weten.
 
Hallo Frans,
Een reguliere beurt qua onderhoud hoeft een bepaald probleem wat daar los van staat natuurlijk niet op te lossen.
heeft de motor andere acceleratie eigenschappen in de andere versnellingen als de 3e en 4e ?
niet dat ik in de buurt van Hoorn zit, maar om wat meer duidelijkheid te krijgen over je klacht. :)
 
Allereerst bedankt voor de snelle reacties! :)

@highking,bedankt voor het aanbod maar het gaat mij niet om een vergelijking, mijn ex rijdt zelf een shadow 750 uit 95 en dat rijdt heel anders. het gaat mij erom dat ik iemand kan vinden die weet hoe een vt1100 rijd en kennis van zaken heeft over dat type motor.

@Han S, Ik heb de carbs laten reinigen en afstellen door B in Z.. Ik hoop dat ik hier de juiste persoon kan vinden.

@LePensZeur, Ik heb de motor juist die 2 keer weg gebracht vanwege dat slechte rijden.
In z'n 1 en 2 trekt hij normaal. maar verder moet ik hem echt goed in z'n toeren rijden om niet te gaan schokken/stotteren . De laatste monteur zei tegen mij toen ik de motor weer ophaalde dat hij rijd zoals een chopper hoort te rijden. nou als dat zo is hoef ik geen chopper meer. het rijden op deze manier is absoluut geen fun voor mij. Ik bedoel ik koop een chopper om lekker relaxt te kunnen rijden, het is soms zo erg dat ik moet terug schakelen naar bv z'n 2 om niet dat stotteren te krijgen met als gevolg dat ik mijn achterwiel voel blokkeren vanwege de compressie en dan vooral op een vochtig wegdek.

Grtz,
Frans
 
@IJzervreter,
Ik begrijp wat je bedoelt maar als bv rustig rij met een snelheidje van 60 in z'n 3 rijdt en geef dan langzaam wat gas dan heb ik dat inhouden/stotteren. als ik zonder stotteren wil rijden moet ik de motor echt hoger in z'n toeren gaan rijden bv 60 ,70 in z'n 2de versnelling. Ik heb helaas geen toerenteller erop zitten zodat ik wat toeren kan doorgeven. maar kortom het rijd gewoon niet lekker.

En die shadow 750 van m'n ex rijdt heel anders. oke hij is lichter qua cc's maar verder het zelfde type motor.

Grtz,
Frans
 
Laatst bewerkt:
@IJzervreter,
Ik begrijp wat je bedoelt maar als bv rustig rij met een snelheidje van 60 in z'n 3 rijdt en geef dan langzaam wat gas dan heb ik dat inhouden/stotteren. als ik zonder stotteren wil rijden moet ik de motor echt hoger in z'n toeren gaan rijden bv 60 ,70 in z'n 2de versnelling. Ik heb helaas geen toerenteller erop zitten zodat ik wat toeren kan doorgeven. maar kortom het rijd gewoon niet lekker.

En die shadow 750 van m'n ex rijdt heel anders. oke hij is lichter qua cc's maar verder het zelfde type motor.

Grtz,
Frans

Duidelijk,ik heb wel eens op een 1100 gereden een oude met nog 4 versnellingen, dat ding had wel een beetje de neiging om te gaan hakken bij lage toeren en uit bochten komen (minirotondes) vandaar mijn opmerking. Als alle onderdelen in goede staat zijn dan zou het goed moeten zijn. Die Yamahadealer waar je bent geweest is niet slecht.
 
Is het misschien een Amerikaanse en dan met name een Californische uitvoering? Heb ik ook gehad met de mijne uit 1987 en dan vooral in het gebied rond de 70 á 80 km/h, hoog in z'n drie of laag in z'n vier.. B|
Ik heb toen de milieu crap eraf getrokken en een stage 1 Dynokitje erin geplaatst. Na afstellen op een testbank merkte ik een wereld van verschil met oppakken..
ook in verbruik, van 1:21 naar 1:16.. :X


Groet Rucarodi...
 
@IJzervreter,
Op een rotonde zit ik normaal in z'n 1 of 2 en dat geeft weinig problemen. Ik zeg ook niet dat die Yamaha dealer slecht is :)

@Zot,
Kneem aan dat je omgeving Utrecht zit, mocht ik niks vinden kan ik altijd nog contact met je opnemen :)

@Bladeforfun,
Thnx :) , maar over dat forum, daar ben ik ook lid van en dat forum is voorlopig ff dicht ivm met onderhoud ofzo.

@Rucarodi,
Ik heb geen idee of het een Amerikaan is. hoe kan ik dat zien?

@ Leejoow,
Ik heb hem uit Hilversum, geen idee of M-F'er is/was...

Grtz,
Frans
 
Je zou eens even kunnen kijken bij De Witte Roos in Enkhuizen, heel aardige vent die mogelijk meer verstand van deze motor heeft, al weet ik dat niet zeker. Maar je bent er in een kwartier en je kunt altijd even met hem overleggen.
 
@IJzervreter,
Op een rotonde zit ik normaal in z'n 1 of 2 en dat geeft weinig problemen. Ik zeg ook niet dat die Yamaha dealer slecht is :)

@Zot,
Kneem aan dat je omgeving Utrecht zit, mocht ik niks vinden kan ik altijd nog contact met je opnemen :)

@Bladeforfun,
Thnx :) , maar over dat forum, daar ben ik ook lid van en dat forum is voorlopig ff dicht ivm met onderhoud ofzo.

@Rucarodi,
Ik heb geen idee of het een Amerikaan is. hoe kan ik dat zien?

@ Leejoow,
Ik heb hem uit Hilversum, geen idee of M-F'er is/was...

Grtz,
Frans

Amerikaanse uitvoering heeft een mijlenteller en als er zo'n milieuding op zit dan zit er onder je radiateur een tonnetje, ook wel evap canister genoemd. Deze zit op je carburateurs aangesloten om benzinedampen op te vangen hier zit een soort koolstof filter in.
De mijne stond heel arm afgesteld om de emisie/milieu eisen te halen die in Californie golden/gelden.

Groet Rucarodi...
 
@Rucarodi,
Kheb net ff gekeken maar geen evap canister tonnetje te vinden. De originele teller zit er niet meer op dus geen idee of het een Amerikaanse is, maar ik neem aan dat als dat evapsysteem weg gehaald is dat hij het zelfde is dan de niet Amerikaanse.

@Han S,
Ik denk dat ik zaterdag ff dat ritje via de dijk ga doen:)
 
@Rucarodi,
Kheb net ff gekeken maar geen evap canister tonnetje te vinden. De originele teller zit er niet meer op dus geen idee of het een Amerikaanse is, maar ik neem aan dat als dat evapsysteem weg gehaald is dat hij het zelfde is dan de niet Amerikaanse.

@Han S,
Ik denk dat ik zaterdag ff dat ritje via de dijk ga doen:)

Ik weet het niet 100% zeker of het in 1990 ook zo was maar in 1991 werden er in Europa geen nieuwe 1100's verkocht, alles wat hier dus rondtijdt uit die periode is import. Dat wil echter niet zeggen dat ze allemaal een evap canister hebben, die zit alleen op de modellen uit california.

De versie met een 4 bak kan inderdaad wat bokkig voelen, zeker als je een 4 cilinder gewend bent. Hij is echt ontworpen voor de Amerikaanse wegen waar je met 100/110 cruised en wanneer je 80 rijdt in z'n 4 zit je maar nipt boven z'n stationair toerental. Maar, een goed afgestelde 1100 pakt als hij warm is in z'n 4 op vanaf een km of 70/75 per uur. Bij 80 in zn drie draai je naar schatting iets van 3500rpm en dan is hij inderdaad zenuwachtig als je het gas iets open of dicht draait.

In de eerste en tweede versnelling loop je min of meer tegen hetzelfde probleem aan, bij langzaam manouvreren in z'n twee kom je af en toe te laag in toeren waardoor je de neiging hebt om naar de 1e versnelling te schakelen, die is vervolgens veel te zenuwachtig. De oplossing, iets gas, en je snelheid regel je met je koppeling en achterrem.

Er is ergens een site waar je op basis van je chassisnummer kan zien waar je motor oorspronkelijk vandaan komt.
 
Terug
Bovenaan Onderaan