Voorvork Zephyr 750 1991 - wat past allemaal?

szocca

Rookie
5 apr 2015
11
0
Hallo mede-motorrijders,

Ik heb 2 november een schuivertje gemaakt met mijn project/hobbymotor, en de schade lijkt beperkt te zijn tot het stuur, koplamp en de voorvork.
Stuur en lamp is niet echt een probleem om aan te komen, maar een goede voorvork kan lastig zijn. Die van een Zephyr 550 schijnt niet te passen, zo is me verteld.

Ik hou op zich wel van zelf dingen bouwen, dus weet iemand van jullie welke poten er nog meer in de Zephyr 750 passen, en heeft iemand het wel eens eerder gedaan?
 
Beschikbaarheid.
Misschien kijk ik wel gewoon verkeerd, maar ik kijk al een tijdje rond en ik kan geen goeie vinden. Onderdelen voor een Zephyr zijn makkelijk aan te komen meestal, maar voorvorken horen daar niet bij?

Als ik een goeie van een 750 kan vinden dan is dat ook prima natuurlijk.
 
ik heb zojuist de kroonplaat van een zephyr750 op mijn gpz900r gemonteerd.

dus qua maatvoering zullen de voorpoten van een gpz900 vanaf model A7 90/91 wel passen (41mm)

of het wiel,spatbord remmen etc ook passen geen idee...


Edit; ik heb even een hengeltje uitgegooit naar diegene waarvan ik de kroonplaat heb gekocht, misschien heeft die de poten ook nog wel....

Edit deel 2; poten heeftie helaas niet
 
Laatst bewerkt:
als zijn T/kroonplaat nog goed zijn, zijn er 41mm vorken in overvloed die je erin kan steken. een lijstje daarvan posten is onbegonnen werk.
als zijn technische skills goed genoeg zijn voor een ombouw, gaat hij niet vragen wat en hoe er dan allemaal aangepast moet worden, indien niet kan hij beter blijven zoeken naar een zephyr vork of het door iemand anders laten doen.
 
Technische skills ontbreekt het niet aan bij mij, wees gerust.
Dit topic is puur geopend om meer informatie te verkrijgen, of een gouden tip of zoiets.

Bedankt voor de hulp en het meedenken!
 
cbr1000f, VF1000F

edit: makkelijker is complete vork inc kroonplaten/t stuk, velg, remmen etc plaatsen en balhoofdspen aanpassen.
 
Laatst bewerkt:
Na even GOED zoeken toch een nette set originele Zephyr 750 poten gevonden.
Ombouwen tot een andere vork is bij deze dus niet meer nodig.

Bedankt voor het meedenken.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan