Pakkingen en grafietbus vervangen na loshalen uitlaatbocht?

jobe1273

MF'er
25 okt 2015
39
13
Utrecht
Ik ben nog niet heel erg bekend met sleutelen aan motoren, dus bij voorbaat excuses als dit een domme vraag is ;) .

Ik wil binnenkort de uitlaatbochten van mijn Yamaha Diversion XJ600s gaan los halen om deze te polijsten.
Is het daarna nodig om de pakkingen en de grafietbussen te vervangen, of is het alleen noodzakelijk als deze versleten zijn?
 
Ik ben nog niet heel erg bekend met sleutelen aan motoren, dus bij voorbaat excuses als dit een domme vraag is ;) .

Ik wil binnenkort de uitlaatbochten van mijn Yamaha Diversion XJ600s gaan los halen om deze te polijsten.
Is het daarna nodig om de pakkingen en de grafietbussen te vervangen, of is het alleen noodzakelijk als deze versleten zijn?
Grafietbussen hoeft zeker niet als ze nog heel zijn. De pakkingen is andere koek. Die is vaak al zo ingedrukt, dat als je de bocht ook maar iets anders monteert, hij daar wat kan gaan lekken. Maar 90% van de zelfsleutelaars vervangt deze niet (weet ik), en ze rijden nog allemaal vrolijk rond (denk ik), dus de gevolgen vallen wel mee.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan