chopper (hol) achtig geluid bij CBR 900

marvhonda

Rookie
15 jan 2015
27
0
Gouda
Hallo,

We zijn bezig met mijn honda CBr te repareren, uitlaat hebben we vervangen, pakkingen, en alles nagelopen maar toch komt er ergens een hol geluid uit. Het klinkt alsof er geen luchtfilter op zit, terwijl dit wel bevestigd is.

Gisteren eventjes erop gereden, maar ben snel weer naar binnen gegaan. Motor reageert wel goed en trek meteen op. Het is alleen het geluid wat apart is. TEvens hebben wij ook een oude standaard uitlaat erop gemonteerd maar het geluid blijft hetzelfde.

De uitlaat zit voor 100% vast en is gasdicht.


Weet iemand wat dit zou kunnen zijn?
 
Als eerste checken of de aansluiting(en) van deze bobine op de CDI unit goed zit .
Dan bobine controleren of de aansluitingen vast zitten , tank verwijderen, luchtfilter weg .
Je kunt ook ff de bobines wisselen om te kijken of het dan andersom is . Is dat zo dan hoogstwaarschijnlijk de bobine kapot . Verder is het een klussie van niks .

kijk ff op je schema :Y


Ik heb hier helaas geen verstand van. Dus als je je geroepen voelt? *O*
 
Als eerste checken of de aansluiting(en) van deze bobine op de CDI unit goed zit .
Dan bobine controleren of de aansluitingen vast zitten , tank verwijderen, luchtfilter weg .
Je kunt ook ff de bobines wisselen om te kijken of het dan andersom is . Is dat zo dan hoogstwaarschijnlijk de bobine kapot . Verder is het een klussie van niks .

kijk ff op je schema :Y

Klinkt alsof je ervaring mee hebt, ik kan jou hulp inschakelen dus? *O*
 
Hier hoef je geen verstand voor te hebben om 2 dingen te verwisselen :? je kunt toch wel een tank en luchtfilter verwijderen ? Daarna heb je goed zicht op je bobines ff verwisselen daar heb je geen hoger wiskunde voor nodig hoor ? De boel weer aansluiten en starten . Maak anders ff een foto met je mobiel hoe het zit .
Heb je wel een werkplaatshandboek, daar staat precies in hoe het moet ?
succes
 
Laatst bewerkt:
Hier hoef je geen verstand voor te hebben om 2 dingen te verwisselen :? je kunt toch wel een tank en luchtfilter verwijderen ? Daarna heb je goed zicht op je bobines ff verwisselen daar heb je geen hoger wiskunde voor nodig hoor ? De boel weer aansluiten en starten . Maak anders ff een foto met je mobiel hoe het zit .
Heb je wel een werkplaatshandboek, daar staat precies in hoe het moet ?
succes


1e bougie ging goed, de 2e ging kapot. ;(

Ben er klaar mee. ik krijg nu de neiging om de motor in z'n totaliteit naar de ijzer boer te brengen.
 
De bougie hebben we met een tap verwijderaar eruit gehaald, bougie erin ( alle 4 vervangen). Bobines werken, probleem was een blauwe kabeltje die naar de bobine gaat. Deze was los.

Netjes gesoldeerd en krimpkous erom heen en rijden maar. Ik kom net terug. Bedankt voor alle tips!.

Tot de volgende klus.
 
Terug
Bovenaan Onderaan