Benzinekraan setje GS750B

PeterBoom

Die hard MF'er
3 aug 2014
927
29
Maarheeze
Ik zoek een revisie-setje voor een brandstofkraan van een GS 750B
Deze is met vacuüm en dan zo: membraan | plastic-plaat |membraan
(zie bijlage)
Ik heb zoveel parameters al veranderd bij Google, maar kom er niet uit.
Ik heb nu een setje FCK-9, maar dat is volgens mij met 1 membraan zo te zien in de verpakking.
Wie heeft ervaring, en weet de juiste set.

Peter
full
 
vaak is het al klaar met het vervangen van dat kleine o-ringetje aan de ene kant van het membraan. veertje beetje uitrekken en klaar. vaak zijn die membranen kostbaar.

mm valt op die site van outlaw reuze mee! 15,95 dollar. Hopelijk willen ze verzenden
 
Laatst bewerkt:
Heb het ding vastgeschroefd mbv 2 koperen sluitringen.
Zitten normaal vast met sluitringen ,mit ein schicht von gummi. (wij hebben daar geen juist woord voor.)

Lekt het ding weer (-druppelsgewijs) langs de zetel (O-Ring) .
tering, dit hadden we we ook bij de Gs1100.
.
Hoe los ik dit weer op...
 
Ik zoek een revisie-setje voor een brandstofkraan van een GS 750B
Deze is met vacuüm en dan zo: membraan | plastic-plaat |membraan
(zie bijlage)
Ik heb zoveel parameters al veranderd bij Google, maar kom er niet uit.
Ik heb nu een setje FCK-9, maar dat is volgens mij met 1 membraan zo te zien in de verpakking.
Wie heeft ervaring, en weet de juiste set.

Peter
[afbeelding]
Volgens mij is dat de juiste. Zitten twee membranen in.
Desnoods vraag je t eerst even na, bijv bij japparts.nl
 
Bedank voor alle info!
Pepijnwk: Hier in NL zijn ze duurder, heb er bij Biggelaar 22,50 voor betaald. Ik wilde namelijk de handle en de 5gatenplaat ook van nieuwe rubbers voorzien. was nogal verteerd.
Zeroground, probleem is dat vaak op E-bay geen bout-gat afstanden worden gegeven.
helahola interessante site
Martell: idd
Rambabbel idd. kwam ik achter na het filmpje.

Alleen waarom lekt het ding nog langs dat vacuüm bediend O-ringetje Net nieuw!
In een GS1100 hadden we ook dat probleem. O-ring met een buitenmaat van 9mm deede even het werk todat we erachter kwamen dat deze niet benzine bestendig was en het hele gat afsloot...
 
Soms is het zo dat het eerst nog lekt maar als het dan een dag oid in aanraking is geweest met benzine de boel wel goed afsluit. Dan zet het bestaat uit en werkt het wel prima. Maar met mijn suzuki t500 vacuumkraan uit 1972 behoorlijk aan het kloten geweest!
 
Je gaat zelfs zoeken naar andere manieren:
https://www.technirub.nl/o-ringen/o-ringen-viton-80-shore-a.html
snoerdikte verhoogd van 2 naar 2.2 en een ring 2.5.

Ook even gekeken naar :
http://oringcalculator.eriksgroup.com/
Maar voor een conische zetel bestaan geen berekeningen.

Toch is het vreemd , maar op FB werd verteld :OEM is the way to go, most aftermarket stuff just quite isn't up to par. I've known a few who have tried the aftermarket needles and seats and had nothing but trouble from them. They would work for awhile then the problems started showing up (leaking, wouldn't seal etc). They went back to OEM no more problems. I was one of those guy
 
Laatst bewerkt:
Je gaat zelfs zoeken naar andere manieren:
https://www.technirub.nl/o-ringen/o-ringen-viton-80-shore-a.html
snoerdikte verhoogd van 2 naar 2.2 en een ring 2.5.

Ook even gekeken naar :
http://oringcalculator.eriksgroup.com/
Maar voor een conische zetel bestaan geen berekeningen.

Toch is het vreemd , maar op FB werd verteld :OEM is the way to go, most aftermarket stuff just quite isn't up to par. I've known a few who have tried the aftermarket needles and seats and had nothing but trouble from them. They would work for awhile then the problems started showing up (leaking, wouldn't seal etc). They went back to OEM no more problems. I was one of those guy
OEM is soms identiek aan after-market. Suzuki maakt zelf bijv echt geen rubbertjes voor in benzinekraantjes.

Soms is after market qua kwaliteit stukken beter dan OEM.

En soms is OEM beter en goedkoper dan after-market.

Kortom: het hangt er maar net vanaf :)
 
Ok, zelfs met een snoer dikte van 2,2 en dat is best dik werkte het niet.
Toen maar de stoute schoenen aangetrokken en dit bedacht:
full


Na wat gefreubel met een vijl en het nokje weg gehaald plus het uiteinde van de handle (wat ik jammer vind.)

Kwam hier het resultaat: DROOG!

full


Beter kon ik het niet krijgen, ... misschien een snoer dikte van 2,5 mm moeten proberen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan