honda cr 250 2t uit 2001

11 nov 2015
1
0
Hoi iedereen,


Ik zou graag jullie reactie's willen weten over dit model honda cr 250 2t uit 2001.
Omdat ik deze sport ga doen wil ik er dus eentje gaan kopen maar heb hier en daar wat gelezen dat er tussen 2001 en 2003 wat probleempjes waren met deze bj type cr 250.

Ik ga de sport hobbymatig uitvoeren dus geen wedstrijden rijden wil ook geen duizende euros uitgeven ma voor een leuk bedrag van 2000,- 2500,-

Hopelijk zit ik hier trouwens ook goed bij deze topic.


Greetz.
 
Laatst bewerkt:
Moet het per se een CR zijn (of mag het ook van een merk dat wat sympathieker is t.o.v. 2-takten)?
Ik zou in ieder geval nog eens rustig je budget overwegen, een paar honderd euro meer kan bij crossmotoren maar zo het verschil maken tussen een 5 jaar oude of een 15 jaar oude fiets.
 
Laatst bewerkt:
welke je ook koopt, ik zou sowieso het blok reviseren als je niet 100% zeker bent van wanneer en hoeveel uren geleden dat voor het laatst gedaan is. er op voorhand aan beginnen is veel goedkoper dan achteraf en de enige manier om met een gerust hart de kraan open te draaien.
 
Moet het per se een CR zijn (of mag het ook van een merk dat wat sympathieker is t.o.v. 2-takten)?
Ik zou in ieder geval nog eens rustig je budget overwegen, een paar honderd euro meer kan bij crossmotoren maar zo het verschil maken tussen een 5 jaar oude of een 15 jaar oude fiets.
Wat bedoel je daar mee?
 
Wat bedoel je daar mee?

Dit:

dat Honda een anti-2takt geschiedenis heeft en dat Honda er verantwoordelijk voor is dat er geen enkele GP-klasse meer bestaat voor 2-takten.

Honda maakt al een bijna 10 jaar geen 2-takten meer en ik kan me voorstellen dat het daarom op termijn (zal nu nog niet het geval zijn) moeilijker zal worden onderdelen te vinden. Waar je bij een merk dat nog steeds 2-takten maakt evt. terug kan vallen op onderdelen van nieuwere types (evt. ook als upgrade).
Maar dat is in alle eerlijkheid meer een gevoelskwestie.

En daarnaast hint ik om ook een jongere motor te overwegen (omdat het prijsverschil naar mijn ervaring vaak gering is) en dan kún je simpelweg geen CR meer kopen ;)
 
Laatst bewerkt:
welke je ook koopt, ik zou sowieso het blok reviseren als je niet 100% zeker bent van wanneer en hoeveel uren geleden dat voor het laatst gedaan is. er op voorhand aan beginnen is veel goedkoper dan achteraf en de enige manier om met een gerust hart de kraan open te draaien.

Vind ik z`n onzin.
Waarom reviseren als hij goed loopt/schakeld????
Heb 2.5 jaar met een cr250 gereden zonder ergens naar om te kijken.
Geen enkel probeem gehad.
Tenslotte alleen de zuiger vervangen en gaan,
 
dat Honda een anti-2takt geschiedenis heeft en dat Honda er verantwoordelijk voor is dat er geen enkele GP-klasse meer bestaat voor 2-takten.

Anti 2t?

Honda reed als laatste mee met de CR500 2t in de MX1 toen alle andere merken al volledig op de 4t over waren gegaan.

Er is trouwens een apart CR topic:

Het Honda CR topic

voor een (oudere) 2t crosser is Honda vaak wel de beste keuze. Onderdelen nog volop leverbaar en veel aftermarket onderdelen verkrijgbaar. Honda heeft dan misschien niet de meeste PK's maar is over het algemeen wel de betrouwbaarste.

Voor 2000-2500 kun je een nette CR250 kopen in het bouwjaar wat jij zoekt. Alles valt en staat natuurlijk bij het onderhoud wat er is uitgevoerd. Meestal zegt het uiterlijk al veel over hoe hij er van binnen uitziet.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan