wie heeft Kawasaki Z650, 1978, kenteken MD-98-SZ ??

roger_SV

Nieuw is beter! ....... Nee, toch niet.
5 apr 2015
8.725
2.473
Hoi Forummers,

Een wat 'stomme' vraag, maar mijn eerste motor was de Z650 (B1) met bovengenoemd kenteken.

Ik heb er 30.000 km mee gereden en alleen maar benzine en motorolie erin hoeven kiepen. Aan het eind van de rit moest ik een liter motorolie meenemen naar de TT/SBK in Assen en die ter plaatse naar binnen gieten om nog met genoeg olie in het carter thuis te kunnen komen (175 km of zo . . . .)

Met 80.000 (dacht ik) op de klok heb ik 'm ingeruild bij Ensing MotorCity Apeldoorn op mijn eerste GSX600F (model 1994).
Ik heb later van de verkoper nog eens gehoord dat de Z650 door iemand is gekocht die van plan was 'm helemaal te restaureren.
RDW OVI leert me dat die motor met dat kenteken nog gewoon bestaat en geregistreerd staat, dus hij moet nog ergens rondrijden in waarschijnlijk gerestaureerde staat.

Ik heb momenteel de grote broer van de Z650, in de vorm van de Z1000 (A2) ook uit 78 en zou het erg leuk vinden om met de huidige eigenaar van 'mijn good old Z650' in contact te komen om eens te kijken hoe ie er nu uitziet en hoe 't 'm de afgelopen tijd is vergaan.. Ben heel benieuwd.

Dus ben of ken jij de eigenaar, laat het weten via een reactie in dit topic of een PB :Y
Foto van hoe ik 'm heb achtergelaten heb ik analoog, dus moet 'm eerst digitaliseren voor ik 'm zou kunnen posten, maar is niet zo relevant eigenlijk . . .
 
kenteken is trouwens niet het originele, maar onder dit kentekenstaat ie nog wel geregistreerd.
Het originele kenteken was ZL-67-81 (ooit opgevraagd via FEHAC maar er nooit opgezet . . )
MD-98-SZ (gele GAIK plaat) zou ie momenteel mee moeten zijn uitgerust als het allemaal volgens de letteren der wet gebeurt.
 
Je kunt bij de RDW een verzoek indienen om contact te laten opnemen met de huidige eigenaar. Hem wordt dan voorgelegd of hij er bezwaar tegen heeft dat jij zijn gegevens krijgt. Belangrijk daarbij is om aan te geven waarom je contact wil. Kost iets van 9 euro en info staat op de RDW site. Heb dit in verleden paar keer met succes gedaan.
 
dat wist ik ook niet....
wat voor reden kun je dan het beste opgeven?
ik wilde ook wel graag weten wat er van mijn oude z geworden is.
het kenteken kent de rdw nog wel maar is niet actief ofzo.
ik dacht dat het dan ophield?
 
Als het kenteken niet meer actief is, wordt het denk ik lastig. Waarschijnlijk gesloopt of geëxporteerd.
Vwb de reden moet je opgeven dat je eerder eigenaar bent geweest en benieuwd bent hoe het met de motor gaat. Zodat de huidige eigenaar weet dat je goede bedoelingen hebt.
 
De kawa die ik zoek is nog gewoon actief, ook gewoon verzekerd, dus ik neem aan dat ie ook nog rijdt. Is in 2012 voor de laatste keer van eigenaar veranderd..


 
Is 'm dat echt, of is dit leuk 'getruct?'
Waar staat ie dan? Kan ook in een PBtje.
 
Zoek maar even op "restauratie kawasaki z650 b2".
Kwam toevallig deze topic tegen omdat ik mijn 650 aan het opknappen ben.
Ik dank wel dat Ron het leuk zou vinden als je contact met hem opneemt.

PS: Heb je nog leuke onderdelen van een Z650 liggen??
 
Laatst bewerkt:
OK, ga ik doen,
neem aan dat 'ron' degene die de Z650 nu heeft.
ge zeker contact opnemen in dat geval :Y
thx
 
zo hangt ie bij mij nog aan de muur

 
Nou ja, het weer is er toch niet voor!!
Gisteren motorblok ingespoten met lampenolie, volgens de kenner lost dit de witte aanslag op den duur op. Ben benieuwd...
 
Nou ja, het weer is er toch niet voor!!
Gisteren motorblok ingespoten met lampenolie, volgens de kenner lost dit de witte aanslag op den duur op. Ben benieuwd...
Zit je nou bij het verkeerder topic te posten?
Dit heeft toch niets met de MD98SZ te maken :N .
Volgens mij hoort dit bij deel tig van het Z1Z900 forum van Rob.Z1 :Y
Maar wel een mooie tip. Ik ga zelf met die Scottsch-fiberdingen (heel fijne pannensponsdingetjes, neem aan dat je weet wat ik bedoel) de witte zooi er zoveel mogelijk afhalen en zal 'm daarna ook even lekker in de lampenolie zetten.
't blijft alleen wel terugkomen, het is ws pekel die in het alu zit, dus dat gaat er nooit meer echt helemaal uit . . . :')
 
inderdaad goed speurwerk van gertjan.

ik ben de huidige eigenaar van jouw eerste motor roger.

in 2012 heb ik hem gekocht van een man in lopik in deze staat.

.

op dit moment staat hij er zo bij.
 
Hoi Ron,

Mooi dat ik 'm gevonden heb, ook dank aan Michiel!!
Hij is er sinds ik 'm niet meer heb en jij 'm hebt gekocht niet echt veel beter op geworden.
Die einddemper had ik nieuw gekocht!!!
achterknippers ook weg (de originele), en echt veel meer roest. Daar gìngen mijn euren poetsen . . . .
Maar het eindresultaat mag er zijn, had het al eens doorgebladerd in je restauratietopic.
Eer van je werk!
Als het een keer mooi weer is (lees na de winter) krap ik mijn huidige Z even aan en spreken we ergens wat af en kom ik 'm in levende lijve bewonderen, OK?

Heel bijzonder om je eerste motor ooit nog eens op zo'n manier terig te zien!!
 
het zou zomaar kunnen dat de uitlaten die jij erop had zitten ook weer worden aangebracht.

ik heb namelijk vorig jaar een soortgelijk setje met bochten en collector in een redelijke staat op de kop weten te tikken.



ik neem aan dat jij niet de eerste eigenaar was?
 
ja mooi setje 4 in 2. De z650 uit 78 had in een sigaarpunt toelopende einddempers. Dit model 4 in 2 is voor de wat latere types z650, maar zeker niet minder mooi. Ik ben zeker niet de eerst eigenaar van de MD98SZ geweest. ik was 5 toen die motor van de band is gerold ;-) . Ik ken wel de eigenaar voor mij, was een buurtgenoot, maar dat was ook niet de eerste eigenaar. De originele einddempers zaten er nog op toen ik 'm kocht, maar waren compleet doorgerot, de gaten zaten erin. ik weet het niet meer precies, maar ik denk dat ik voor die motor toen zo'n 800 gulden heb betaald....
Verder heb ik helemaal niets aan de motor gedaan, alleen rijden poetsen en motorolie bijvullen (op het eind 1 liter olie mee naar Assen (TT/SBK) en daar erin mikken, anders zou ik thuis (toen Nijmegen) niet meer rijdend gehaald hebben. Maar dat is nu verleden tijd zag ik in je revisieproject. :}
 
klopt hij gebruikt nu geen druppel olie meer.

ik weet natuurlijk niet of dit hetzelfde blok is als wat er bij jou onderhing.
 
at zal wel toch? ik denk dat er zo'n 80.000 op de klok stond toen ik 'm wegdeed.
als er niet heel veel bij is gekomen zal het best hetzelfde blok nog zijn. de motor zag er op de marktplaatsfoto nou niet echt uit alsof er héél veel aan gedaan was ;) ....
 
Laatst bewerkt:
Ron, kom je morgen weer naar de ZED-dag bij Nol Bikker in Noordeloos?
Ik heb nog een origineel contactsleuteltje van jou Z650, die inmiddels niet meer helemaal 650 is..
Ik neem het mee, en dan zie ik daar wel of ik jou of jouw motor tref.
GreetZ
 
Terug
Bovenaan Onderaan