XL600 start niet

Elles

"het liefste hard"
27 apr 2012
1.256
20
Asperen
Hey xl600 kenners!

Een vriend heeft een XL600 uit 83, welke niet wil lopen.
Hij heeft de motor niet lopend gekocht en er moest een nieuwe dynamo in, welke inmiddels gemonteerd is.

Wat doet hij wel?

- mooie heldere vonk
- bij vlotters opendraaien duidelijk dat deze keurig gevult worden
- bij remreiniger 2 ploffen weten te generen
- carbs zijn gereinigd

Wat doet hij niet, lopen. Nu was de chokekabel nog niet gemonteerd maar met handmatig choken geen resultaat. Ook zie ik dat aan de rechter kant op de carburateurs een kunstof buisje zit wasr een slangetje op hoort: wat moet daar op en waar loopt het heen?

Waar dient het filtertje bij de carterontlichting voor? En als deze verstopt zou zitten heeft het enig invloed? ( zit vastgekit dus heb hem nog niet bekeken).

Startprocedure met eerst een aantal keer kicken met decompressie endan vanuit bdp gevolgt. Geen resultaat.

Het lijkt bovendien dat er geen accu nodig is om te starten, vonk is immers goed. Maar is dat wel zo en wat van het elektrisch circuit gebruikt hij als hij eenmaal gestart is om te blijven lopen?

Kleppen zijn nog niet gesteld, maar neem aan dat ik op zn minst een plof zou moeten krijgen en dat gebeurt ook niet. Ik heb het idee dat hij somehow heen benzinemengsel aanzuigt ofzo....
 
Accu gebruiken.. anders moet je ergens een condensator plaatsen...

Neen.
XL600 heeft CDI ontsteking de C staat voor Capacitor wat wij in het NL een condensator noemen.
Zoals veel off-roads is er geen accu nodig voor de ontsteking.


Ik zou gewoon doorhengsten en starthulp gebruiken, werkt beter dan remmenreiniger
 
Nog steeds weinig nuttige antwoorden, mannen! met aantrappen en remreiniger krijg ik wel één plof. De XL500 vroeger was altijd zo aan. Als het aan eht aantrappen zou liggen moet ik iig een plof krijgen of wat dan ook....het probleem zit dieper.
 
Zo lijkt het ja.
Het lijkt wel of hij niet aanuigt. Zit oa een kunstof palletje op waar een slang op hoort die ik niet thuis kan brengen aan de rechter kant van de carbs. Alleen met heel veel remreiniger geeft ie een plof bij aantrappen
 
wat gebeurt er als je een klots benzine naar binnen smijt?
gebeurt er dan meer?

dus: luchtfilter eraf (aansluiting)
in een (planten) sproeier wat benzine doen en zo in je inlaat spuiten.
(wel gas helemaal open..)
two-man-job

maar als er dan iets meer gebeurt weet je dat het aan je brandstof aanvoer ligt..
 
Terug
Bovenaan Onderaan