Kawasaki LTD 250 start problemen

AwesomeAudio

MF'er
9 jan 2015
90
3
He mede-motor-muizen
Ik probeer mijn LTD250 uit '84 aan de praat te krijgen, en dat is geluk! *O* Met dank aan jullie heb ik het oude beestje eindelijk weer leven in kunnen blazen. Zie hier het resultaat: https://www.youtube.com/watch?v=w2aahEjstIc

Enkele onderdelen die ik heb gewijzigd zijn;
- power filter erop
- open uitlaat erop
- grotere sproeier erop (110 ipv 98)

MAAR, toen ik het de volgende dag weer probeerde te starten werkte het ineens niet meer -O- Zie hier het resultaat: https://www.youtube.com/watch?v=APS42iIw2r4&feature=youtu.be

Wie o wie kan mij hier alstublieft mee helpen?
 
Ik denk ook dat het aan de accu ligt. Leeg, kapot? Probeer het eerst eens met een andere (volle) accu. Desnoods jouw auto er naast en startkabels.

Enne hou ons op de hoogte van jouw vorderingen, ik heb namelijk ook zo'n fietsje. :Y
 
Laatst bewerkt:
Bedankt voor de reacties, ik zal jullie zeker op de hoogte houden! Eerst was ik van plan het project van begin tot einde bij te houden, maar toen ging het zo snel dat ik daar niet aan toe ben gekomen. Ik heb genoeg foto's en filmpjes voor degene die geïnteresseerd zijn 8-)
De fiets bevalt mij heel goed, ook al heb ik er nog maar 1x op gereden :] Het is een leuke en makkelijke fiets om mee te knutselen (vanwege zijn 1 pitter) en dus goed voor de beginnende cafe racer bouwer zoals ik.

De accu deed het in de eerste run zonder problemen, maar ik zal het nogmaals proberen door aan m'n auto te koppelen. Oh ja, en een andere mede-muis had het over 'vetslaan' en 'doorslaan' van de motor. Iemand van jullie daarmee bekend?

Ik hou jullie op de hoogte :W
 
Bedankt voor de reacties, ik zal jullie zeker op de hoogte houden! Eerst was ik van plan het project van begin tot einde bij te houden, maar toen ging het zo snel dat ik daar niet aan toe ben gekomen. Ik heb genoeg foto's en filmpjes voor degene die geïnteresseerd zijn 8-)
De fiets bevalt mij heel goed, ook al heb ik er nog maar 1x op gereden :] Het is een leuke en makkelijke fiets om mee te knutselen (vanwege zijn 1 pitter) en dus goed voor de beginnende cafe racer bouwer zoals ik.

De accu deed het in de eerste run zonder problemen, maar ik zal het nogmaals proberen door aan m'n auto te koppelen. Oh ja, en een andere mede-muis had het over 'vetslaan' en 'doorslaan' van de motor Bougies. Iemand van jullie daarmee bekend?

Ik hou jullie op de hoogte :W
 
Laatst bewerkt:
Kan het zijn dat de contacten naar de bobine te veel weerstand hebben, zodat hij met de startmotor erbij, net te zwakke vonk geeft? Heeft het ding ook een kickstarter?
Heb je de bougiekabel- en dop al vervangen?
 
Nog even terug naar dit filmpje.
. Ik hoor de startmotor wel iets doen, maar volgens mij gaat de motor zelf niet rond. Althans, ik hoor de zuiger niet op en neer gaan. Voorlopig hou ik het er op dat de accu spanning te laag is, maar het kan ook zijn dat er ergens teveel weerstand is.

Voltmeter op de accu, en kijken wat de spanning doet bij het starten.
 
@Sammie alles werkte de dag daarvoor nog prima, liep als een zonnetje. Ik heb een open uitlaat gemonteerd waarna de motor helemaal niet startte. Direct daarna de sproeier vervangen door een 110 (was eerst 98) waarna de motor direct wilde starten. De dag daarna wilde hij niet meer starten. Ik ga er dus vanuit dat alle losse componenten nog werken.

@Daveydave toen ik de motor kocht was de afstelling niet helemaal lekker, maar kwam zeker vooruit! Rijdt echt helemaal prima; comfortabel, vlot in de lage toeren, stevig op de weg etc. De motor heeft mij 250 (inclusief nieuwe accu) gekost en heb er geen seconde spijt van! Echt een top ding.

Ik zal kijken wat de accu aan spanning levert, thanks voor de tips! Is iets als snelstart spray een goede optie? Dat wordt ook vaak afgeraden, vooral bij oudere modellen.
 
He mede-motor-muizen
Ik probeer mijn LTD250 uit '84 aan de praat te krijgen, en dat is geluk! *O* Met dank aan jullie heb ik het oude beestje eindelijk weer leven in kunnen blazen. Zie hier het resultaat: https://www.youtube.com/watch?v=w2aahEjstIc

Enkele onderdelen die ik heb gewijzigd zijn;
- power filter erop
- open uitlaat erop
- grotere sproeier erop (110 ipv 98)

MAAR, toen ik het de volgende dag weer probeerde te starten werkte het ineens niet meer -O- Zie hier het resultaat: https://www.youtube.com/watch?v=APS42iIw2r4&feature=youtu.be

Wie o wie kan mij hier alstublieft mee helpen?
Je accu is leeg.
 
Bedankt mannen! Ik ga vanmiddag maar even een druppellader kopen (de winterslaap van m'n yamaha gaat immers ook beginnen) dus ik hoop binnenkort meer info te kunnen geven over de kawa.

Mochten er nog andere manieren zijn om een lege accu op te laden dan hoor ik dat graag!
 
Gister avond een druppellader gekocht! Nu staat er in de gebruiksaanwijzing dat de cel-doppen van de accu verwijderd moeten worden tijdens het laden. Ik heb nog nooit gehoord dat die nodig is en betwijfel het daarom ook.
Heeft iemand dit eerder gelezen of van gehoord? Verwijderen jullie ook de cel-doppen of is het gewoon een kwestie van aansluiten op de polen en in het stopcontact stoppen?

Thanks!
 
Lekker laten zitten! Als zo 'n minuscuul dingetje valt en wegrolt ben je uren aan het zoeken. Als jij ervoor zorgt dat de ontluchting ( nippeltje aan de zijkant, en het plastic slangetje ) nou maar goed zitten kan er weinig gebeuren.
 
Bedankt mannen, ik ga het gewoon proberen zonder ze eraf te halen :X In praktijk is er geen verschil tussen de accu opladen via een druppellader of via de dynamo tijdens het rijden :] Het verschil is alleen dat je tijdens een rit de cel-doppen er niet afhaalt (uiteraard).
Voor zover ik weet is er nog niet 1 accu opgeblazen tijdens het rijden omdat de cel-doppen niet verwijderd waren...Ik laat het jullie weten hoe het ging, mits ik nog leef O-)
 
Terug
Bovenaan Onderaan