Het Geweldige Honda CBR1000RR Fireblade topic deel 80

Status
Niet open voor verdere reacties.
Iedereen alle goeds en een motorrijk 2017 gewenst.

Blade staat op het moment bij de dealer ivm met grote beurt inclusief inclusief kleppen stellen zodat ik komend jaar weer vooruit kan.
Dan moet ik nog nieuw rubber scoren, alleen de vraag wat?
Ga ik voor de nieuwe Michelin PowerRS (de opvolger van de Pilot Power) die vanaf 1 januari uitgeleverd gaan worden of wacht of wacht ik nog 2 maanden op de de op de nieuwe Dunlop Sport Smart Max (de opvolger van de Sport Smart 2) die eind februari op de markt kom.....
Wat is wijsheid.😕

tjaa, wat is wijsheid :? misschien beter even afwachten of de nieuwe bandjes wel echt zo goed zijn als de folder beloofd ( rijderservaringen, reviews enz )

Denk ook eens aan de Bridgestone S21.......
 
Ik geloof er niet zo in dat je echt verschil kan merken aan de "nieuwe" banden van michelin of dunlop of welk merk dan ook.
Tenzij je een superbike/sport coureur ben en elk weekend op circuits rijd.
De grenzen van grip zoek je als normaal straatartiest niet op naar mijn idee kan je dan het best een band erop leggen waar je vanuit je onderbuik gevoel veel vertrouwen in heb.

Ik heb zelf vorige week de maxxis supermax banden (zaten erop bij aankoop) eraf laten halen en er Pirelli diablo rossoII onder laten leggen daar voel ik me fijn bij en heb deze banden al eerder gehad.
Ik had ook voor de ross III kunnen gaan die waren €40,= duurder naar mijn idee is het enigste verschil een ander profiel.
Waarschijnlijk zijn er ook wel wijzigingen in de rubber samenstelling maar zal ik die nou echt gaan merken?
We kunnen allemaal wel denken dat we Marques,Rossi of Lorenzo zijn maar dat zijn we niet hoor ;)
 
Ik geloof er niet zo in dat je echt verschil kan merken aan de "nieuwe" banden van michelin of dunlop of welk merk dan ook.
Tenzij je een superbike/sport coureur ben en elk weekend op circuits rijd.
De grenzen van grip zoek je als normaal straatartiest niet op naar mijn idee kan je dan het best een band erop leggen waar je vanuit je onderbuik gevoel veel vertrouwen in heb.

Ik heb zelf vorige week de maxxis supermax banden (zaten erop bij aankoop) eraf laten halen en er Pirelli diablo rossoII onder laten leggen daar voel ik me fijn bij en heb deze banden al eerder gehad.
Ik had ook voor de ross III kunnen gaan die waren €40,= duurder naar mijn idee is het enigste verschil een ander profiel.
Waarschijnlijk zijn er ook wel wijzigingen in de rubber samenstelling maar zal ik die nou echt gaan merken?
We kunnen allemaal wel denken dat we Marques,Rossi of Lorenzo zijn maar dat zijn we niet hoor ;)

Ik ben nog niet bijna Marqeuz, Rossi of Lorenzo of welke "piloot" dan ook en heb die illusie ook niet maar dat je geen verschil voelt in merken banden ben ik toch niet met je eens...

Tot enkele jaren geleden heb ik altijd met Michelin Pilot Power gereden welke opzich prima bevielen, maar op de duur wil je toch een keer iets anders proberen, tenminste ik wel.

Ik ben toen overgestapt naar Dunlop Sport Smart waar ik op één ding na uitermate tevreden over ben.
En dit is de lange opwarm tijd die de Dunlop's nodig hebben.
Dit heeft me op de weg en op het circuit al enkele keren onaangenaam verrast.. :X
Dit heb ik met de Michelin's nog nooit mee gemaakt vandaar mijn twijfel.

Daarbij kan de levensduur van het ene of andere merk behoorlijk verschillend zijn.
En aangezien ik mijn euri's ook maar één keer uit kan geven kijk ik hier toch ook wel enigszins hier na.

Wacht nog wel een paar maanden tot er wat meer "ervaringen" met beide nieuwe banden zijn, mocht de drang echt te groot wordt pak ik de Triumph van mijn meisje wel. ;)
 
Je zal ook zeker verschil voelen tussen de merken maar niet het verschil tussen bv dunlop sport smart 2 en de opvolger sport smart max.
Die verschillen zijn zo minimaal uiteindelijk zal elk bandenmerk weer met een opvolger moeten komen dus het is ook een marketingverhaal om steeds nieuwe banden te ontwikkelen die "beter" zouden zijn.
Hiermee zeg ik niet dat dat niet zo is maar daar merken wij echt niks van hoor.
Maar nogmaals tussen merken onderling zit er wel degelijk verschil en ook voor ons hobbyisten duidelijk te merken dus daar heb je zeker gelijk in.( anders had ik die maxxis banden er wel opgehouden maar heb merkbaar veel meer grip met de Pirelli).
 
Je zal ook zeker verschil voelen tussen de merken maar niet het verschil tussen bv dunlop sport smart 2 en de opvolger sport smart max.
Die verschillen zijn zo minimaal uiteindelijk zal elk bandenmerk weer met een opvolger moeten komen dus het is ook een marketingverhaal om steeds nieuwe banden te ontwikkelen die "beter" zouden zijn.
Hiermee zeg ik niet dat dat niet zo is maar daar merken wij echt niks van hoor.
Maar nogmaals tussen merken onderling zit er wel degelijk verschil en ook voor ons hobbyisten duidelijk te merken dus daar heb je zeker gelijk in.( anders had ik die maxxis banden er wel opgehouden maar heb merkbaar veel meer grip met de Pirelli).

Ik vraag mij echt af of je het verschil merkt tussen 2 a klasse banden.
95% van de rijders zal waarschijnlijk nog geen 80% halen van wat de band kan.

Groeten
 
Iemand hier die rijdt met multiclips van abm?
Overweeg ze aan te schaffen.
Heb zelf op de 600 een superbikekit van ABM
full
 
Bladers, de beste wensen voor 2017!

Hoop dat het een mooi motorjaar met veel droge dagen zal worden. :Y
Juli zullen wij waarschijnlijk richting sauerland gaan met de brommers. Kijk er al naar uit!
Voorlopig staat mijn Blade zielig in de schuur. Ik ben erg druk met de verbouwing van ons nieuwe huis. Ik heb de Blade in november, nog voor de pekel, naar zijn nieuwe schuurtje gereden en staat daar vies weg gezet. ;(
Hoop hem volgende maand zijn verdiende beurt te geven.
 
De wensen allemaal voor 2017 met veel ideaal motor weer gewenst!

Ik ben niet zo tevreden over Mn Blade. Ben vorige week nog bij n R1 van 2011 wezen kijken mooie machine maar in vergelijking met Mn Blade op diverse punten nog n beetje ouderwets! Is allemaal aan te passen natuurlijk. Maar geen zin om daar weer flink in te investeren!

Dan blijf ik toch liever op de Blade rijden😂😂

Zijn er misschien tips om de zit houding op de Blade 2010 model aan te passen?
 
De wensen allemaal voor 2017 met veel ideaal motor weer gewenst!

Ik ben niet zo tevreden over Mn Blade. Ben vorige week nog bij n R1 van 2011 wezen kijken mooie machine maar in vergelijking met Mn Blade op diverse punten nog n beetje ouderwets! Is allemaal aan te passen natuurlijk. Maar geen zin om daar weer flink in te investeren!

Dan blijf ik toch liever op de Blade rijden😂😂

Zijn er misschien tips om de zit houding op de Blade 2010 model aan te passen?
Geen idee wat het probleem is met je zithouding Tjeerd maar SBK stuurtje of hogere clip-ons kan.
Of een verstelbare rem/schakelset...
 
Ik denk dat hij eerder te recht zit! Daarbij is het zadel ook heel erg groot Kun je met tweeen op! Dat is weer lastig als er eens iemand mee gaat. Ook heb ik geen band met die machine! Normaal ben ik ook al bezig met n beurtje en hem in de wax aan het zetten nu zoek ik er niet aan te beginnen
Terwijl het wel gewoon n hele mooie motor is!
 
Ik denk dat hij eerder te recht zit! Daarbij is het zadel ook heel erg groot Kun je met tweeen op! Dat is weer lastig als er eens iemand mee gaat. Ook heb ik geen band met die machine! Normaal ben ik ook al bezig met n beurtje en hem in de wax aan het zetten nu zoek ik er niet aan te beginnen
Terwijl het wel gewoon n hele mooie motor is!

er zijn nog genoeg andere brommers op de markt
opruimen dat spul dat gaat hem niet meer worden :N
o ja laat het maar gauw 15plus worden
dan mag die weer naar buiten *O* *O*
 
Laatst bewerkt:
Ik denk dat hij eerder te recht zit! Daarbij is het zadel ook heel erg groot Kun je met tweeen op! Dat is weer lastig als er eens iemand mee gaat. Ook heb ik geen band met die machine! Normaal ben ik ook al bezig met n beurtje en hem in de wax aan het zetten nu zoek ik er niet aan te beginnen
Terwijl het wel gewoon n hele mooie motor is!
Je motor kun je nog zo mooi vinden maar als je er helemaal geen band mee hebt zou ik het weten....precies wat Andor zegt.
De keuze is reuze!
 
Ik denk dat hij eerder te recht zit! Daarbij is het zadel ook heel erg groot Kun je met tweeen op! Dat is weer lastig als er eens iemand mee gaat. Ook heb ik geen band met die machine! Normaal ben ik ook al bezig met n beurtje en hem in de wax aan het zetten nu zoek ik er niet aan te beginnen
Terwijl het wel gewoon n hele mooie motor is!

Kleur doet vaak wonderen voor the Feel good, ikzelf heb iets met rood/zwart en natuurlijk je persoonlijke smaak, andere remschijven, carbon e.d.

Succes met je Feel good :t
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan