Het Geweldige Honda CBR1000RR Fireblade topic deel 80

Status
Niet open voor verdere reacties.
Of ruilen tegen een donkere double bubble ...

op MP bij onderdelen honda staat regelmatig een origineel ruitje.

Ik heb de dubbel bubbel er afgegooid omdat het originele ruitje behoorlijk minder windgeruis rond de helm gaf, toch een stuk relaxter rijden.
 
op MP bij onderdelen honda staat regelmatig een origineel ruitje.

Ik heb de dubbel bubbel er afgegooid omdat het originele ruitje behoorlijk minder windgeruis rond de helm gaf, toch een stuk relaxter rijden.

Ja ik ben er ook niet helemaal tevreden over, maar bij zat er al op toen ik de motor kocht. Vandaar dat ik nu op zoek ben naar een andere. Zal binnenkort eens "marktplaatsen".
 
op MP bij onderdelen honda staat regelmatig een origineel ruitje.

Ik heb de dubbel bubbel er afgegooid omdat het originele ruitje behoorlijk minder windgeruis rond de helm gaf, toch een stuk relaxter rijden.

Precies ook mijn ervaring destijds. Met het verhoogde kuipruitje had ik in de normale zitpositie de luchtwervelingen altijd net rond mijn helm zitten met meer herrie als gevolg. Als ik dan wat rechterop ging zitten was het een stuk stiller met de helm net buiten de wervelingen. Daarom nu niet meer voor een verhoogde kuipruit gekozen.
 
Hallo,

Ik ben al een tijdje aan het kijken voor een cbr 1000 rr fireblade.
En dan eigenlijk naar het sc57 model om precies te zijn.
Nu zag ik dat er twee generaties bestaan de 04/05 en 06/07.
Nu had ik me oog laten vallen op een 2005 model maar nu twijfel ik of het niet verstandiger is om er een van 2006 of 2007 te nemen.
Nu was mijn vraag zijn de verschillen tussen deze twee generaties noemenswaardig?

Alvast bedankt!
 
Vandaag de voor en achtervering laten doen bij hyperpro. Tering, wat heb ik als een Kleine blije pleuris peuter terug naar huis gereden zeg.. Big smile Alphen uit gereden. *D
Nu moet ik wel zeggen dat mijn voorvork helemaal kut was gemaakt de vorige keer. Zat te veel en te dikke olie in, met dank aan de plaatselijke motorzaak. Dus dat klapte nogal.
Maar zoals het nu stuurt heb ik nog niet eerder mee gemaakt op een motor. Kleine oneffenheden filtert hij helemaal weg. Super koersvast en mega stabiel in de bochten. Stuurt echt super scherp. Eindelijk mn blaadje in balans. :} :]
 
Heb al veel over hyperpro gehoord.
Zelf nog nooit een motor op vering afgesteld.
Hoe werkt dat?
Kan je daar gewoon heen of moet je een afspraak maken en kunnen ze dat ook op een zaterdag.
Zal wel wat kosten want ze zullen wel even bezig zijn met stellen.
 
Alleen afstellen doen ze gratis en is zo gebeurt. Die mannen weten precies waar ze het over hebben, draaien ff aan de schroefjes en moertjes en je heb een redelijk goede afstelling. As je met klachten komt dan weten ze daar ook goed op in te spelen.. Ik heb een combi-kitje laten monteren met nieuwe skf-keringen. Daar zijn ze wel een paar uurtjes mee aan het stoeien geweest. Ik heb nu echt veel meer comfort en kwa sturen veel verbetert. Moet natuurlijk nog wel ff echt goed gaan testen binnenkort.
 
Vandaag de voor en achtervering laten doen bij hyperpro. Tering, wat heb ik als een Kleine blije pleuris peuter terug naar huis gereden zeg.. Big smile Alphen uit gereden. *D
Nu moet ik wel zeggen dat mijn voorvork helemaal kut was gemaakt de vorige keer. Zat te veel en te dikke olie in, met dank aan de plaatselijke motorzaak. Dus dat klapte nogal.
Maar zoals het nu stuurt heb ik nog niet eerder mee gemaakt op een motor. Kleine oneffenheden filtert hij helemaal weg. Super koersvast en mega stabiel in de bochten. Stuurt echt super scherp. Eindelijk mn blaadje in balans. :} :]

Andere op jou aangepaste vering is ook het enige wat er voor mij echt aan toe doet.

Ofja, en een andere tandwielverhouding dan nog...
 
Andere op jou aangepaste vering is ook het enige wat er voor mij echt aan toe doet.

Ofja, en een andere tandwielverhouding dan nog...

Als je je tandwielverhouding gaat veranderen heb je wellicht daarna deze nodig:

http://link.marktplaats.nl/m1146679964

;) *D iemand nog op zoek naar een Speedohealer? Ik verkoop hem want met de originele tandwielverhoudig die ik nu wel heb, is die niet meer nodig.
 
Heb al veel over hyperpro gehoord.
Zelf nog nooit een motor op vering afgesteld.
Hoe werkt dat?
Kan je daar gewoon heen of moet je een afspraak maken en kunnen ze dat ook op een zaterdag.
Zal wel wat kosten want ze zullen wel even bezig zijn met stellen.

Kan ook zelf, staan genoeg artikelen op internet en volgens mij ook op het forum hoe de basis afstelling te doen en daarna zeg maar finetunen. Leer je ook van hoe je fiets aanvoelt bij wijzigingen en wat te veranderen bij een bepaald ongewenst stuurgedrag.
Leuk en leerzaam, maar kost wel de nodige ritjes om een en ander uit te proberen.
 
Wat het voordeel is met die vering mannen is dat ze gewoon weten wat ze doen. Ze gaan niet uit van basis instellen maar voelen eerst even aan hoe de vering is. Misschien is ook een beurtje voor de vork niet overbodig. Aan de hand daarvan gaan ze pas stellen. Het een en ander is vaak al een beetje versleten en verouderd. Een basis afstelling van internet kan goed werken. Maar als je hun nou even laat kijken en adviseren ben je direct op de goede weg. Daarna kan je naar je eigen smaak wat kleine dingen aan passen.
Ik doe het tot nu ook gewoon zelf maar dat kost tijd. Achter stond het voor mij ook gewoon prima afgesteld. kreeg de balans nu gewoon niet meer voor elkaar door die verprutste vorkvork.
Nu gelijk maar helemaal laten aanpassen.
 
Vandaag de voor en achtervering laten doen bij hyperpro. Tering, wat heb ik als een Kleine blije pleuris peuter terug naar huis gereden zeg.. Big smile Alphen uit gereden. *D
Nu moet ik wel zeggen dat mijn voorvork helemaal kut was gemaakt de vorige keer. Zat te veel en te dikke olie in, met dank aan de plaatselijke motorzaak. Dus dat klapte nogal.
Maar zoals het nu stuurt heb ik nog niet eerder mee gemaakt op een motor. Kleine oneffenheden filtert hij helemaal weg. Super koersvast en mega stabiel in de bochten. Stuurt echt super scherp. Eindelijk mn blaadje in balans. :} :]
Vaklui zijn het :}
 
Heb al veel over hyperpro gehoord.
Zelf nog nooit een motor op vering afgesteld.
Hoe werkt dat?
Kan je daar gewoon heen of moet je een afspraak maken en kunnen ze dat ook op een zaterdag.
Zal wel wat kosten want ze zullen wel even bezig zijn met stellen.
Gewoon eens een afspraak maken en langs gaan, relaxte lui met veel kennis en eerlijk advies. Prijs-kwaliteit verhouding is :t
 
Waar had je op rest gereden?

Op n gsxr 750 2010 reed super maar was geen goeie deal

En Een R1 2011 die reed lekker door de bochten maar doordat er n akra opzat reed die niet lekker zou ook n powercommander op moeten! Hij trilde ook heel erg! Dus dat was geen goeie ervaring

En ook op n S1000rr reed Super maar veel duurder kreeg voor Mn gevoel geen mooie deal!
En eerlijk gezegd vind ik mijn Blade toch wel n hele mooie motor !
 
Er zijn er ook die hem met de originele tw verhouding gebruiken, geeft je display de echte snelheid aan ipv te overdrijven.

Klopt... maar die 3-4 km/u is te verwaarlozen (wel handig een beetje marge).
Voor de andere opties (max. Snelheid en miles p/h etc.) gebruik ik hem toch niet, dus dan kan ik hem net zo goed weg doen.

En hij is nu toch al uit de motor gehaald :)
 

Inmiddels wel ja :) Maar ze hebben ook veel geleerd door het zonder enige kennis te proberen. Tien jaar geleden was hyperpro nog niet de helft zo goed als bijvoorbeeld technoflex. Het is knap van hyperpro hoe snel ze zich ontwikkeld hebben tot een goed product.
Zelf rij ik met de "streetbox" op mijn R6, dat is één stapje hoger dan een combikit. Stuurt verschrikkelijk goed, of zou dat mijn talent zijn ? :9
De vering van een blade is standaard een stuk beter dan van een R6, dus goed af(laten)stellen zou voor 99% van de rijders voldoende moeten zijn. De vering van Chantal's blade wordt morgen afgesteld door een ex GP coureur *O*
 
Die streetbox is gemaakt voor motoren waarbij de standaard demper beperkingen gaat geven en alleen een veer geen echte verbetering gaat opleveren. Voor de fireblade is die streetbox bvb niet te verkrijgen. De techniek van de blade is al redelijk goed.
Zou ik nog beter willen dan zou ik een heel andere demper moeten kopen en aanpassingen in de vork laten doen. Bij mijn broer zijn motor konden ze de vering ook niet heel veel beter maken omdat de vering bij hem al verouderde techniek is met helaas beperkingen. Hij zou ook een andere vork en demper moeten om echt veel verbetering te krijgen.
 
De technische verschillen zijn niet extreem; iets andere motorische eigenschappen, grotere remschijven voorzijde, geometrie iets anders. Wat voor mij de doorslag gaf ware eigenlijk de kappen die erop zitten, bij de 2006/2007 zijn bij de benen die afgeschuind waardoor ik met mijn 2.02m er ook op kan zitten ;)

Edit: denk dat ze het hier wel redelijk uiteen zetten

Lukt denk je 1.90 wel op een 04/05 fireblade?
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan