Het Geweldige Honda CBR1000RR Fireblade topic deel 80

Status
Niet open voor verdere reacties.
Moge, en allemaal vandaag massaal de motor opstappen?

Ik ben gister ff geweest. Viel me eigenlijk best tegen. Het was druk en de dijk langs de Lek aan de kant van de kinderdijk was overal opgebroken met de daarbij horende snelheidsbeperkingen, dijk bij Tussen lopik en schoonhoven dicht... Rijden was wel weer ff lekker maar ik ga de dijken voorlopig niet meer op. Ben er een beetje klaar mee. Voortaan vroeg vertrekken en in 1 streep naar het oosten van het land, duitsland en limbapwe om daar te sturen.
 
zo hij staat er weer klaar voor
wat een weertje *O*
full
 
Op straat heb je helemaal gelijk.

Op circuit ook hoor. Als ik op een circuit van 3 km 5 tot 10 seconden sneller ben dan al die kneedownende malloten dan vraag ik mij echt af waar die figuren mee bezig zijn. Mss voor de foto's maar ook dan maakt 80% zich belachelijk door de compleet verkeerde houding.

In de experts groep is dat allemaal terecht, dat ga je me niet horen zeggen.
 
Op circuit ook hoor. Als ik op een circuit van 3 km 5 tot 10 seconden sneller ben dan al die kneedownende malloten dan vraag ik mij echt af waar die figuren mee bezig zijn. Mss voor de foto's maar ook dan maakt 80% zich belachelijk door de compleet verkeerde houding.

In de experts groep is dat allemaal terecht, dat ga je me niet horen zeggen.

Dat is "mijn" groep ;) dus ben ik nu officieel geen maloot ? *O*
 
@ Elcapitan
Dan ben je expert malloot! Ken je best trots op zijn. 😛 Worden daar wel serieuze tijden in gereden. 👍🏻



Vandaag met ons gezinnetje op de fiets een stuk van de dijk getrotseerd! Was stukken minder druk met verkeer dan gister. Ik had gister waarschijnlijk dubbelop pech.
 
Chantal verkoopt haar Blade? -O-

Ik zit er aan te denken ja.
Vooral omdat ik hem nog niet zo hard de bocht in durf te gooien en hierdoor eigenlijk te weinig toeren maak bij de toffe bochtjes. Dat komt omdat ik de bochtensnelheid nog niet goed kan inschatten op de motor dus dan ga ik meestal maar "te zacht" omdat me dat een betere optie lijkt dan "te hard en de bocht missen".

Daarnaast kun je je gas wel vol open trekken maar dan rij je al snel 180 (wat ik eigenlijk niet wil op straat en ben nog niet op het circuit geweest).

Verder rijd hij harstikke goed en in lange, overzichtelijke bochten ook zeker geen problemen, maar het lijkt me wijzer om over te stappen naar bv. een 600cc om wat vertrouwen in mezelf op de bouwen en eens te kijken hoe dat rijd.

Maar aan de andere kant denk ik: Blade is wel een heel toffe motor dus misschien moet ik gewoon nog even blijven oefenen op die bochtensnelheid.
 
Laatst bewerkt:
Ik zit er aan te denken ja. Vooral omdat ik hem nog niet zo hard de bocht in durf te gooien en hierdoor eigenlijk altijd te weinig toeren maak. Daarnaast kun je je gas nooit open trekken want dan rij je meteen 180.

Het lijkt me daarom wijzer om over te stappen naar bv. een 600cc.
Haha _O- met een CBR 600 RR rij je dan 170 _O-
 
Laatst bewerkt:
Ik zit er aan te denken ja.
Vooral omdat ik hem nog niet zo hard de bocht in durf te gooien en hierdoor eigenlijk te weinig toeren maak bij de toffe bochtjes. Dat komt omdat ik de bochtensnelheid nog niet goed kan inschatten op de motor dus dan ga ik meestal maar "te zacht" omdat me dat een betere optie lijkt dan "te hard en de bocht missen".

Daarnaast kun je je gas wel vol open trekken maar dan rij je al snel 180 (wat ik eigenlijk niet wil op straat en ben nog niet op het circuit geweest).

Verder rijd hij harstikke goed en in lange, overzichtelijke bochten ook zeker geen problemen, maar het lijkt me wijzer om over te stappen naar bv. een 600cc om wat vertrouwen in mezelf op de bouwen en eens te kijken hoe dat rijd.

Maar aan de andere kant denk ik: Blade is wel een heel toffe motor dus misschien moet ik gewoon nog even blijven oefenen op die bochtensnelheid.

Ik denk dat de Blade tegenover veel andere (Race) motoren juist ook een prima motor is om te leren/touren en mede door het hogere koppel dan een 600cc kun je ook met redelijk lage toeren goed mee komen. Ondanks alles blijft het natuurlijk wel een beest en zeker als je hoger in de toeren komt...
Qua handelbaarheid is hij met zijn lichte gewicht en fijne stuur eigenschappen, superieur tov veel Sport/tour motoren.

Gewoon blijven oefenen/rijden en je verlegt vanzelf de grenzen, zoals je die op iedere motor zult verleggen als je hem langer berijd.

:] :] :]
 
Ik zit er aan te denken ja.
Vooral omdat ik hem nog niet zo hard de bocht in durf te gooien en hierdoor eigenlijk te weinig toeren maak bij de toffe bochtjes. Dat komt omdat ik de bochtensnelheid nog niet goed kan inschatten op de motor dus dan ga ik meestal maar "te zacht" omdat me dat een betere optie lijkt dan "te hard en de bocht missen".

Daarnaast kun je je gas wel vol open trekken maar dan rij je al snel 180 (wat ik eigenlijk niet wil op straat en ben nog niet op het circuit geweest).

Verder rijd hij harstikke goed en in lange, overzichtelijke bochten ook zeker geen problemen, maar het lijkt me wijzer om over te stappen naar bv. een 600cc om wat vertrouwen in mezelf op de bouwen en eens te kijken hoe dat rijd.

Maar aan de andere kant denk ik: Blade is wel een heel toffe motor dus misschien moet ik gewoon nog even blijven oefenen op die bochtensnelheid.


Dan is een circuitdagje met goede instructie aan te raden; hoor van meerdere motorrijders dat ze daarna met veel meer vertrouwen op de motor zitten en bochten een stuk sneller genomen worden. :]
 
Ik zit er aan te denken ja.
Vooral omdat ik hem nog niet zo hard de bocht in durf te gooien en hierdoor eigenlijk te weinig toeren maak bij de toffe bochtjes. Dat komt omdat ik de bochtensnelheid nog niet goed kan inschatten op de motor dus dan ga ik meestal maar "te zacht" omdat me dat een betere optie lijkt dan "te hard en de bocht missen".

Daarnaast kun je je gas wel vol open trekken maar dan rij je al snel 180 (wat ik eigenlijk niet wil op straat en ben nog niet op het circuit geweest).

Verder rijd hij harstikke goed en in lange, overzichtelijke bochten ook zeker geen problemen, maar het lijkt me wijzer om over te stappen naar bv. een 600cc om wat vertrouwen in mezelf op de bouwen en eens te kijken hoe dat rijd.

Maar aan de andere kant denk ik: Blade is wel een heel toffe motor dus misschien moet ik gewoon nog even blijven oefenen op die bochtensnelheid.





hmmmm

kan jouw wederhelft je niet op gang helpen dan ?

als ie 1500 ronden ring heeft gedaan ?
op een 600 zul je enigsins dit ook ervaren.

ik heb zelf in 2006 een freebike training ( dag in de eifel gereden) gedaan na 3000 km gereden te hebben.
dat was voor mij een perfect dagje om te leren om de voetrem niet meer te gebruiken en alleen nog maar de voorrem
en gelijk afgeleerd dat je de 1ste versnelling gebruikt in een haarspeld bocht :')

fototje van de wal of shame let op de '' klassieke rijles houding ''

2de versnelling en 50 per uur :P :P :P :P

full
 
Laatst bewerkt:
hmmmm

dat was voor mij een perfect dagje om te leren om de voetrem niet meer te gebruiken en alleen nog maar de voorrem
en gelijk afgeleerd dat je de 1ste versnelling gebruikt in een haarspeld bocht :')

2de versnelling en 50 per uur :P :P :P :P

[afbeelding]

Ik rij al nooit bochten in zijn 1 en heb juist gehoord dat ik vaker de achterrem moet gebruiken bij bochten.

50km/u in de 2e versnelling is ca. 3500 rpm en dus eigenlijk te laag in toeren heb ik mij laten vertellen. Maar enige oplossing is dan de bocht harder nemen.... toch?
 
Ik rij al nooit bochten in zijn 1 en heb juist gehoord dat ik vaker de achterrem moet gebruiken bij bochten.

50km/u in de 2e versnelling is ca. 3500 rpm en dus eigenlijk te laag in toeren heb ik mij laten vertellen. Maar enige oplossing is dan de bocht harder nemen.... toch?


Probeer eens een paar 1000 toeren hoger.

Begin bij 4500 toeren en als je dat bevalt ga je hoger boven de 5000 toeren
Pak desnoods een beetje de koppeling erbij

3500 is wel heel laag .

Als je meer op de motor zelf afremt hoef je minder de remmen te gebruiken

En laat de achterrem achterwege ;)
 
Probeer eens een paar 1000 toeren hoger.

Begin bij 4500 toeren en als je dat bevalt ga je hoger boven de 5000 toeren
Pak desnoods een beetje de koppeling erbij

3500 is wel heel laag .

Als je meer op de motor zelf afremt hoef je minder de remmen te gebruiken

En laat de achterrem achterwege ;)

Dat was het punt juist. 2e versnelling is de laagste versnelling waarin je zo'n bocht moet gaan nemen. Als ik dan bijv. 50 rijd dan maak ik dus te weinig toeren. Maar... dan durf ik die bocht nog niet sneller in te sturen. Dan is koppeling erbij misschien nog wel een optie ja - maar gas bijgeven niet want dan ga je wel harder.

Afremmen op de motor doe ik al veel. Hoorde juist dat ik meer met de (voor)remmen moest doen.
 
De achterrem is pas van belang bij laat en hard aanremmen om te voorkomen dat de achterkant gaat stuiteren, op straat zo goed als niet nodig. Persoonlijk zal ik niet snel de koppeling er bij pakken om het toerental te verhogen. Dat is een extra handeling in de bocht, je moet voor de bocht klaar zijn en in de bocht zo min mogelijk extra trucjes uithalen.
Ik blijf er voorstander van om in één keer de juiste techniek aan te leren, dan duurt het maar wat langer. De snelheid komt vanzelf.
 
Laatst bewerkt:
Dat was het punt juist. 2e versnelling is de laagste versnelling waarin je zo'n bocht moet gaan nemen. Als ik dan bijv. 50 rijd dan maak ik dus te weinig toeren. Maar... dan durf ik die bocht nog niet sneller in te sturen. Dan is koppeling erbij misschien nog wel een optie ja - maar gas bijgeven niet want dan ga je wel harder.

Afremmen op de motor doe ik al veel. Hoorde juist dat ik meer met de (voor)remmen moest doen.


2de versnelling is goed.bouw het toeren tal op en hou het gas constant inplaats van volledig dicht gas erbij komt vanzelf
koppeling erbij is foefje mocht je twijfelen ;) het is echter niet nodig .


je weet dus al in welke versnelling je zit, dus je telt de versnellingen met terugschakelen dat doet niet iedereen. dan ben je al een heel eind .

ga een middag oefenen en probeer eens een noodstop te doen vanaf 100 per uur en dan per versnelling terugschakelen totdat je stilstaat krijg echt wel een idee wat je motor doet hoe en je hard je eigenlijk wel niet kan remmen .

ik kreeg deze oefening op de rijtraining die ik een paar reacties terug opnoemde

dit resulteerde in een betere reactie voor de bocht klaar te zijn . ooh en dan wel uiteindelijk in de 2de versnelling door de bocht gaan .. :o :+ ;)
 
Laatst bewerkt:
De achterrem is pas van belang bij laat en hard aanremmen om te voorkomen dat de achterkant gaat stuiteren, op straat zo goed als niet nodig. Persoonlijk zal ik niet snel de koppeling er bij pakken om het toerental te verhogen. Dat is een extra handeling in de bocht, je moet voor de bocht klaar zijn en in de bocht zo min mogelijk extra trucjes uithalen.
Ik blijf er voorstander van om in één keer de juiste techniek aan te leren, dan duurt het maar wat langer. De snelheid komt vanzelf.

nooit opgetrokken met slippende koppeling ? het is inderdaad een foefje . het is echter niet nodig
voor de bocht klaar : eens

koppeling om toerental verhogen bedoel ik niet .

mocht je dame Chantal ( twijfelen in een bocht ) kan ze altijd de koppeling erbij pakken om in te grijpen en te corrigeren ? en zo niet wijd te lopen

in een keer een juiste techniek leren ? kun je ook in 1 a 2 stappen doen of zelf 3 en dat uitwerken tot 1 geheel .
en zo remt ze zich uiteindelijk niet helemaal door
en anders heel kort gezegd een bocht waar 50 als advies geld kun je ook met 80 door :P
 
nooit opgetrokken met slippende koppeling ? het is inderdaad een foefje . het is echter niet nodig
voor de bocht klaar : eens

koppeling om toerental verhogen bedoel ik niet .

mocht je dame Chantal ( twijfelen in een bocht ) kan ze altijd de koppeling erbij pakken om in te grijpen en te corrigeren ? en zo niet wijd te lopen

in een keer een juiste techniek leren ? kun je ook in 1 a 2 stappen doen of zelf 3 en dat uitwerken tot 1 geheel .
en zo remt ze zich uiteindelijk niet helemaal door
en anders heel kort gezegd een bocht waar 50 als advies geld kun je ook met 80 door :P

Mn probleem met remmen is dat ik te vroeg rem.
Dan rij ik daarna een bepaalde snelheid, zoals bijvoorbeeld 50/55/60 waarmee ik dan de bocht in wil gaan.
Dan ben je dus voor de bocht klaar... al is het wat voortijdig. Maar omdat je dan zo weinig toeren maakt op die snelheid, gaat de bocht toch niet lekker. Dan heb ik het niet over "bebouwde kom rustig aan" maar een bocht als bij Knooppunt de Baars vanaf Eindhoven. Rechterbocht die omhoog loopt. Wellicht bekend bij enigen van jullie.
 
Knooppunt de Baars ken ik wel. Rijd ik twee keer per dag met het blik. Naar en van werk. Je bedoelt dus de ruime bocht vanaf de richting Eindhoven in de richting 's-Hertogenbosch? Daar ga jij toch wel iets sneller in dan 50/60 km/uur? Dat is namelijk een heel ruime bocht. Ook al ga je daar langzaam in dan kun je in die lange bocht rustig de snelheid opvoeren, en zo mooi oefenen wat voor jou lekker voelt.

Maar kan het ook zijn dat het aan/uit effect wat de meeste 2004 - 2007 Blade's hebben je wat dwars zit? Als je zo langzaam de bocht in gaat met eerst gas dicht en hem dan opent kan het gas er wat abrupt in komen. Had mijn 2006 blade ook en is er ook met een pcIII nooit helemaal uitgehaald.

Misschien dat het voorover liggen op een supersport niets voor je is. Een vriendin van mij heeft jaren een zx6 gehad en daar reed niet zo lekker op als de custom die ze daar voor had. Nu heeft ze een Z800 en rijd ze de sterren van de hemel. "Verrekte jaagheks" Z
zeggen wij nu altijd aan het eind van de rit.

Zelf denk ik dat overstappen naar een 600 niet veel uit maakt. De Blade is best vergevings gezind in de lage toeren. Of rijd je toch fijner op de 600 van je vriend?

VRO bochten in Lelystad is misschien wel iets.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan