BMW Sportboxer topic - deel 19 (still going strong )

Status
Niet open voor verdere reacties.
Die heb ik er op aanraden van 'mijn' monteur ook in geknikkerd.

Het olie-verbruik is daarna ook minder geworden. Hoewel dat soms een beetje lastig te meten is omdat ik uiteraard geen zijstandaard meer heb..
meer koffie voor jou
 
Die heb ik er op aanraden van 'mijn' monteur ook in geknikkerd.

Het olie-verbruik is daarna ook minder geworden. Hoewel dat soms een beetje lastig te meten is omdat ik uiteraard geen zijstandaard meer heb..
ik zou me geen motor zonder zijstandaard kunnen voorstellen.
(tenzij je puur in de racerij zit)

maar als je lang genoeg wacht zal de olie wel uit de koeler lopen zeker?
 
ik zou me geen motor zonder zijstandaard kunnen voorstellen.
(tenzij je puur in de racerij zit)

maar als je lang genoeg wacht zal de olie wel uit de koeler lopen zeker?

zat er al niet op toen ik hem kocht. Zou ook niet weten wat ik er mee moet, gebruiken kan ik hem toch niet
 
Laatst bewerkt:
Heren,

Even voorstellen, nu een klein jaartje geen motor meer gereden te hebben heb ik een r1100s uit 2004 op het oog. Wil een paar dingen veranderen zoals de achterveer met 2,5 cm verhogen. Bij deze wijziging hoort een kortere reactiestang. Nu begreep ik dat dit niet best is voor de cardan.

Vraagje, zijn er mensen die de grondspeling hebben verhoogt met 2,5 cm en hebben problemen hierdoor gekregen. Misschien een link waar ik het 1 en andere nog eens rustig kan doorlezen is natuurlijk ook welkom.
 
Welkom,

korte reactiestang brengt achterkant omhoog.... er zijn er hier met meer als 60 000 km met de korte stang ( waarbij de klok mooi in het verlengde ligt) en dit zonder problemen.

Ikzelf heb een langere achterveer, icm korte stang en ook geen problemen.
Komt de grondspeling ten goede :+
 
dank voor de info. Ik ga me er verder in verdiepen.

Nog wat extra info over de motor. 'Racestuur' gaat eraf en een superbike stuur wordt geplaatst. Rechtop zitten is mijn motto ;)
 
Laatst bewerkt:
dank voor de info. Ik ga me er verder in verdiepen.

Nog wat extra info over de motor. 'Racestuur' gaat eraf en een superbike stuur wordt geplaatst. Rechtop zitten is mijn motto ;)

Veel relaxter inderdaad, ik heb er ook 1 op zitten.
 
dus eigenlijk wil je een GS? :+
eigenlijk wel alleen komen mijn schenen wel heel dicht bij de cilinders (rechter, want die staat meer naar achteren). Bij de r11s zijn de voetsteunen meer naar achteren geplaatst en is de ruimte groter :Y
 
Nog wat extra info over de motor. 'Racestuur' gaat eraf en een superbike stuur wordt geplaatst. Rechtop zitten is mijn motto ;)
Er is ook altijd verschil tussen de diversen door BMW geleverde "sturen". Ik rij met een comfort set, stukken rechter op als de standaard "lage" stuurhelften.

Verschil is dat de standaard helften onder de bovenstre kroonplaat zitten, het comfort stuur er boven.

Comfort
DSC0029-X2.jpg


standaard
R1100S+Handlebars1227414249.jpg



En nee, het is niet zo maar om te draaien.....maar er zijn oplossingen voor.
R1100s+march+2005+0041111953499.jpg


check dit topic maar eens :
http://forums.pelicanparts.com/bmw-...question-regarding-high-mounted-clip-ons.html
 
Laatst bewerkt:
Er is ook altijd verschil tussen de diversen door BMW geleverde "sturen". Ik rij met een comfort set, stukken rechter op als de standaard "lage" stuurhelften.

Verschil is dat de standaard helften onder de bovenstre kroonplaat zitten, het comfort stuur er boven.

Comfort
[afbeelding]

standaard
[afbeelding]


En nee, het is niet zo maar om te draaien.....maar er zijn oplossingen voor.
[afbeelding]

check dit topic maar eens :
http://forums.pelicanparts.com/bmw-...question-regarding-high-mounted-clip-ons.html

Momenteel zit er een comfort stuur op. Wil echt een superbike stuur. Was op zoek naar een 'sport'motor waar een superbike stuur op kan. Heb ook proefgereden op een k1200r met superbike stuur. Rijdt perfect, althans de zit, maar is een kanon....boven de 6.000/min. Met een tempo van 160-170 km/h prima zit je prima rechtop.
Dit stuur is de bedoeling:

full
 
Ikzelf heb mijn gs weggedaan omdat ik pijn in mijn schouders kreeg als ik lang op de moto zat...

Het stuur staat bij mij onder de kroonplaat, en ikzelf heb geen druk op mijn polsen, mss omdat ik ook niet van de kleinste ben.... nu kan ik met gemak het een tijdje op de moto uithouden.

comfortstuur heb ik geen ervaring mee.
 
Ikzelf heb mijn gs weggedaan omdat ik pijn in mijn schouders kreeg als ik lang op de moto zat...

Het stuur staat bij mij onder de kroonplaat, en ikzelf heb geen druk op mijn polsen, mss omdat ik ook niet van de kleinste ben.... nu kan ik met gemak het een tijdje op de moto uithouden.

comfortstuur heb ik geen ervaring mee.
Ik heb 9 jaar een xt660x gehad en altijd rechtop gezeten. Prima zit en geen last van polsen en of schouders. Wel het zitvlak. Nadat er 99.000 op de teller kwam te staan was het tijd voor een andere en dat is d de r1100. Even voor de lol snel een cbr 600 tussendoor gehad. De zit naar voren gaf op een gegeven moment wel nekklachten dus 2 maanden later kon ie weg. Vandaar mijn keus voor het superbikestuur👍
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan